انجماد تخمک زنان چگونه صورت می گیرد؟

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

انجماد تخمک زنان چگونه صورت می گیرد؟

انجماد تخمک زنان در رشت

انجماد تخمک شامل بازیابی 10 تا 20 تخمک زن در روشی مشابه IVF، سپس فریز کردن و ذخیره تخمک ها می باشد. هنگامی که برای بچه دار شدن آماده هستید، یک یا چند تخمک ذوب شده، بارور شده و در رحم شما کاشته می شود.

می تواند برای این موارد مفید باشد: اگر می دانید که در مقطعی می خواهید بچه داشته باشید، اما برای مدتی نه، فریز تخم مرغ ممکن است ارزش بررسی را داشته باشد. همچنین می تواند برای زنانی که تحت درمان سرطان قرار می گیرند یا کسانی که سابقه خانوادگی یائسگی زودرس، اندومتریوز یا کیست تخمدان دارند، گزینه خوبی باشد. زنان در 20 سالگی و اوایل 30 سالگی بهترین شانس را برای بازیابی، انجماد و ذخیره تخمک های سالم دارند.

میزان موفقیت: داده ها محدود است، اما احتمال اینکه یک تخمک یخ زده منجر به بارداری موفق شود، برای زنان زیر 38 سال حدود 2 تا 12 درصد است. هر چه سن شما در فریز کردن تخمک های خود بیشتر باشد، احتمال لقاح موفقیت آمیز در آینده کمتر می شود.

دکتر نگار غلامعلی پور ، بهترین متخصص زنان و زایمان رشت

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

هزینه متوسط: هزینه های بازیابی و لقاح تخمک مشابه IVF است و می تواند بین 9000 تا 20000 دلار باشد. شما همچنین باید هزینه نگهداری تخم مرغ را بپردازید که بسته به مکانی که تخم مرغ شما در آن نگهداری می شود، 500 تا 1000 دلار (یا بیشتر) در سال هزینه دارد. این فرآیند به ندرت توسط برنامه های مراقبت بهداشتی پوشش داده می شود.

عوارض جانبی یا خطرات: از آنجایی که اکثریت قریب به اتفاق زنانی که تخم‌های خود را منجمد کرده‌اند هنوز از آن استفاده نکرده‌اند، کارشناسان اطلاعات زیادی در مورد مدت زمان نگهداری تخم‌های منجمد ندارند. همچنین مانند IVF سنتی، شما باید از داروهای باروری استفاده کنید که می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی داشته باشد و خود این روش تهاجمی است.

داروهای باروری

داروهای باروری در شروع IVF مصرف می‌شوند، اما برای مشکلات تخمک‌گذاری نیز می‌توانید آنها را به تنهایی مصرف کنید.

داروهای خوراکی مانند Clomid و Femara برای تحریک تخمدان ها و اصلاح تخمک گذاری نامنظم استفاده می شود. هر دو دارو با سرکوب تولید استروژن کار می کنند که باعث افزایش تولید هورمون های تحریک کننده تخمک گذاری می شود. بهترین متخصص زنان و زایمان رشت اگر داروهای خوراکی مؤثر نباشند، تزریق هورمونی به نام گنادوتروپین وجود دارد که مستقیماً تخمک گذاری را تحریک می کند.

اگر تخمک گذاری نامنظم شما ناشی از سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) باشد، داروی متفورمین نیز می تواند یک گزینه باشد. در حالی که به طور معمول برای درمان دیابت استفاده می شود، متفورمین برای حساس کردن سطح انسولین عمل می کند، که می تواند به زنان مبتلا به PCOS کمک کند تا تخمک گذاری منظم تری داشته باشند.

و بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت را می توانید از اینجا بشناسید.

می تواند برای: اگر لقاح مصنوعی (AI) و تلقیح داخل رحمی (IUI) برای شما مؤثر نبوده است، این روش ها ممکن است با داروهای باروری موفقیت آمیزتر باشند. شما همچنین می توانید داروهای باروری را در حالی که تلاش می کنید به تنهایی و بدون AI یا IVF باردار شوید، مصرف کنید.

داروهای باروری می تواند انتخاب خوبی برای زنان مبتلا به مشکلات تخمک گذاری مربوط به PCOS باشد. در واقع، کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان (ACOG) کلومید یا لتروزول را به عنوان اولین درمان برای ناباروری مرتبط با PCOS توصیه می کند.

میزان موفقیت: میزان موفقیت آمیز بارداری با داروهای باروری به دارو بستگی دارد. برای تزریق هورمون 32 درصد، برای لتروزول 28 درصد، برای Clomid 23 درصد و برای Femara 18 درصد است.

در میان زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک، همه مطالعات نشان نمی‌دهند که مصرف متفورمین شانس باردار شدن از طریق IVF را افزایش می‌دهد، اما تجزیه و تحلیل اخیر نشان می‌دهد که می‌تواند شانس را به‌ویژه برای زنان با شاخص توده بدنی بیشتر از 26 افزایش دهد.

هزینه متوسط: حدود 900 دلار، اگر از جیب خود پرداخت می کنید. داروهای باروری معمولاً تحت پوشش بیمه قرار می گیرند، اگرچه بستگی به محل زندگی شما و برنامه مراقبت های بهداشتی شما دارد. انجماد تخمک زنان در رشت

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

عوارض جانبی یا خطرات: ممکن است عوارض جانبی مانند نفخ، حالت تهوع، سردرد، نوسانات خلقی یا حساسیت سینه را تجربه کنید. تزریقات هورمونی همچنین با خطر جزئی سندرم تحریک بیش از حد تخمدان همراه است که در آن تخمدان ها متورم و دردناک می شوند.

داروهای باروری شانس چند قلوها را نیز افزایش می دهند، زیرا می توانند باعث آزاد شدن دو یا چند تخمک در یک زمان شوند.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
IVF چرخه طبیعی برای لقاح چیست؟
نوشتهٔ بعدی
8 نکته برای مقابله با تهوع صبحگاهی در دوران بارداری چیست؟

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 268
  • 168
  • 2,481
  • 9,748
  • 158,204
  • فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
فهرست