IVF چرخه طبیعی برای لقاح چیست؟

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

IVF چرخه طبیعی برای لقاح چیست؟

لقاح زنان در رشت

IVF چرخه طبیعی اصطلاحی برای لقاح آزمایشگاهی است که مرحله تزریق هورمون را دور می زند. درعوض، پزشک چرخه طبیعی شما را زیر نظر می گیرد و زمانی که برای تخمک گذاری آماده باشید، یک تخمک را بازیابی می کند. سپس تخمک شما مانند IVF سنتی در آزمایشگاه یا کلینیک باروری بارور می شود و به رحم شما منتقل می شود.

می تواند برای موارد زیر مفید باشد: اگر هوش مصنوعی یا آی یو آی موثر نبوده است اما به شدت احساس می کنید که از هورمون ها اجتناب می کنید، IVF چرخه طبیعی ممکن است ارزش بررسی را داشته باشد.

برای زنانی که فقط یک تخمک را از چرخه‌های IVF سنتی بازیابی کرده‌اند، همین‌طور است. یک مزیت نسبت به IVF سنتی این است که از آنجایی که این روش فقط یک تخمک را بازیابی می‌کند، خطری برای چند برابر شدن و عوارض مرتبط با آن وجود ندارد.

دکتر نگار غلامعلی پور  بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت را می توانید از اینجا بشناسید.

میزان موفقیت: 7 تا 10 درصد

هزینه متوسط: متفاوت است، اما IVF چرخه طبیعی می تواند تا 7000 دلار کمتر از IVF سنتی هزینه داشته باشد، اما به دلیل نرخ موفقیت بسیار پایین تر، اغلب چندین دور طول می کشد تا موفقیت آمیز باشد (اگر اصلا باشد)، بنابراین ممکن است تفاوت وجود داشته باشد. لغو شده یا ناچیز است. در حال حاضر، 19 ایالت برای پوشش برخی از درمان های باروری به برنامه های بیمه ای نیاز دارند. 13 به طور خاص شامل IVF می شود.

عوارض جانبی یا خطرات: عوارض جانبی تزریق هورمون مانند IVF سنتی را تجربه نخواهید کرد. اما نادیده گرفتن تزریق هورمون به این معنی است که شما به میزان قابل توجهی تخمک کمتری برای برداشت خواهید داشت – فقط یک یا دو تخم در مقایسه با 11 تخمک برای IVF سنتی. بنابراین شانس باردار شدن به میزان قابل توجهی کمتر است.

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

تخمک اهدایی

این فرآیند شامل بارور کردن یک تخمک اهدایی با اسپرم و کاشت آن در رحم شما، مشابه IVF است. اهدا کننده می تواند شخصی باشد که شما می شناسید یا شخصی که به طور ناشناس از طریق یک آژانس با او همسان شده اید.

استفاده از تخمک اهداکننده به این معنی است که شما از نظر بیولوژیکی با کودک خود مرتبط نخواهید بود – اما همچنان در فهرست ثبت شده به عنوان مادر متولد شده هستید. لقاح زنان در رشت

برای جلوگیری از هرگونه مشکل قانونی، در همان مراحل اولیه، یک وکیل استخدام کنید تا مطمئن شوید که قراردادی رسمی بین شما و اهداکننده و/یا آژانس اهداکننده با چشم پوشی از همه حقوق والدین و مشخص کردن این موضوع که بچه‌هایی که از تخمک‌های اهدایی به دنیا می‌آیند، قانوناً متعلق به شما هستند، بسته‌اید.

می تواند برای: اگر چرخه های سنتی IVF جواب نداده باشد، تخمک های اهدا کننده می توانند گام بعدی باشند. این روش همچنین ممکن است برای زنان با تعداد تخمک کم یا کیفیت پایین تخمک مناسب باشد، که احتمال آن بعد از 40 سالگی بیشتر است. اگر یک اختلال ژنتیکی یا بیماری جدی دارید که می خواهید از انتقال آن به بدن خود جلوگیری کنید، تخمک اهدایی نیز یک گزینه است. کودک.

میزان موفقیت: حدود 50 درصد زمانی که از تخمک های اهداکننده تازه استفاده می شود و حدود 40 درصد زمانی که از تخمک های اهدایی منجمد استفاده می شود.

 بهترین متخصص زنان و زایمان رشت  همین جاست.

هزینه متوسط: انتظار پرداخت هزینه های معمول IVF بین 15000 تا 25000 دلار را داشته باشید، به علاوه هزینه های اضافی مانند مراقبت های پزشکی برای اهدا کننده و هزینه های قانونی. بیشتر اهداکنندگان برای تخمک واقعی خود نیز دستمزد می گیرند. غرامت می تواند بسیار متفاوت باشد، اما شما می توانید انتظار داشته باشید که حداقل چند هزار دلار بپردازید. تخمک های اهدا کننده تحت پوشش بیمه نیستند. لقاح زنان در رشت

عوارض جانبی یا خطرات: استفاده از تخمک اهدایی می‌تواند یک فرآیند طولانی و پرهزینه باشد، و برای برخی از زنان، کنار آمدن با این واقعیت که آنها پیوند ژنتیکی با کودک خود ندارند، می‌تواند احساسی باشد. و مانند IVF سنتی، خطر چندگانه و عوارض مرتبط وجود دارد.

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

رحم جایگزین

یک جانشین فرزندی را برای زن دیگر یا زوج همجنس حمل می کند. تقریباً در همه موارد، والدین تحت IVF قرار می گیرند و جنین در رحم جانشین کاشته می شود. هر دو والدین پیوند ژنتیکی با نوزاد دارند، اما جانشین اینطور نیست. بهترین متخصص زنان و زایمان رشت

می تواند برای: استفاده از مادر جایگزین می تواند گزینه خوبی برای زوج هایی باشد که می خواهند فرزند بیولوژیکی داشته باشند اما نمی توانند حامله شوند. زوج‌های همجنس‌گرا یا زنانی که نمی‌توانند بارداری را تحمل کنند، رحم ندارند یا شرایط پزشکی دارند که بارداری را خطرناک یا غیرممکن می‌کند، ممکن است رحم جایگزین را در نظر بگیرند.

میزان موفقیت: زمانی که تخمک از یک زن زیر 35 سال باشد حدود 50 درصد است، اما اگر اهداکننده بالای 42 سال باشد، این میزان می تواند به زیر 10 درصد کاهش یابد. لقاح زنان در رشت

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

هزینه متوسط: هزینه‌های مربوط به رحم جایگزین می‌تواند از ده‌ها هزار دلار تا بیش از 100000 دلار متغیر باشد، بسته به عواملی مانند هزینه‌های باروری، هزینه‌های پزشکی رحم جایگزین، هزینه‌های قانونی و هر هزینه دیگری که ممکن است رحم جایگزین داشته باشد.

پوشش بیمه به خط مشی مراقبت بهداشتی جانشین بستگی دارد. برنامه او ممکن است IVF یا هوش مصنوعی را که برای باردار شدن نیاز دارد و همچنین هزینه های پزشکی او در دوران بارداری و زایمان را پوشش دهد. اگر پوشش داده نشود، ممکن است مجبور شوید یک بیمه نامه رحم اجاره ای بخرید که می تواند حدود 30000 دلار هزینه داشته باشد.

عوارض جانبی یا خطرات: رحم جایگزین یک فرآیند شدید احساسی است که ممکن است یک سال و نیم یا بیشتر طول بکشد. جنبه‌های حقوقی عمده‌ای نیز وجود دارد که باید با آنها برخورد کرد: داشتن قراردادی که جزئیاتی مانند حقوق والدین و حضانت و همچنین درمان پزشکی در دوران بارداری و زایمان و زایمان را مشخص می‌کند، به نفع والدین و جانشینان است.

و مهم است که توجه داشته باشید که رحم جایگزین در حال حاضر در برخی ایالت ها غیرقانونی است و برخی از ایالت ها قراردادهای قرارداد رحم جایگزین را به رسمیت نمی شناسند. حتما قوانین ایالتی خود را بررسی کنید.

برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
7 درمان برتر باروری مورد استفاده زوجینی که برای باردار شدن به کمک نیاز دارند؟
نوشتهٔ بعدی
انجماد تخمک زنان چگونه صورت می گیرد؟

نوشته‌های تازه

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 88
  • 74
  • 2,030
  • 11,921
  • 156,182
  • اسفند ۲۵, ۱۴۰۲
فهرست