راه های درمان و پیشگیری کیست تخمدان چیست؟

درمان و پیشگیری کیست تخمدان

راه های درمان و پیشگیری کیست تخمدان چیست؟

درمان و پیشگیری کیست تخمدان

1. مکمل های کوهوش سیاه را برای کمک به تنظیم قاعدگی در نظر بگیرید

برخی از گیاهان و گیاهان دارویی ممکن است به کاهش طیف وسیعی از مشکلات قاعدگی کمک کنند. بومیان آمریکا و مهاجران اروپایی از کوهوش سیاه برای حمایت از سلامت باروری عمومی استفاده می کردند. در دوران مدرن، اغلب برای کمک به علائم مرتبط با یائسگی، مانند:

  1. گرگرفتگی
  2. عرق شبانه
  3. تپش قلب
  4. مسائل خواب
  5. تحریک پذیری

تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا این گیاه ممکن است به کیست تخمدان کمک کند، مورد نیاز است.

کوهوش سیاه ممکن است عوارض جانبی مانند ناراحتی معده و بثورات ایجاد کند. مراقب باشید، زیرا برخی مطالعات وجود دارد که نشان می دهد کوهوش سیاه ممکن است به آسیب کبدی کمک کند. و سایر مطالعات از خواص درمانی احتمالی این گیاه پشتیبانی نمی کنند. کوهوش سیاه ممکن است با داروها تداخل داشته باشد، اگرچه تحقیقات محدود است. قبل از استفاده باید با پزشک خود صحبت کنید.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر درمان و پیشگیری کیست تخمدان ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

2. برای کمک به تعادل هورمون ها، دانه کتان آسیاب شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

ممکن است کمک از قبل در انبار شما باشد. دانه کتان ممکن است سطح آندروژن بدن را کاهش دهد. سطوح بالای آندروژن در زنان اغلب با PCOS مرتبط است.

در یک مطالعه، یک زن 31 ساله مبتلا به PCOS رژیم غذایی خود را با 30 گرم دانه کتان در روز تکمیل کرد. در طی چهار ماه، سطح آندروژن و همچنین سطح تستوسترون او کاهش یافت. این یافته ها نشان می دهد که دانه ها ممکن است به تنظیم عملکرد هورمون کمک کنند.

این مطالعه کاملاً محدود است، زیرا فقط یک موضوع را بررسی کرده است. تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا بذر کتان ممکن است به مشکلاتی مانند کیست تخمدان کمک کند، نیاز است. در عین حال، دانه کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. می‌توانید دانه‌های کتان آسیاب شده را روی سوپ بپاشید، آن‌ها را در اسموتی‌ها قرار دهید یا حتی رژیم غذایی خود را با روغن بذر کتان تکمیل کنید.

به طور کلی مصرف روزانه بذر کتان بی خطر است. قبل از افزودن هر مکملی به رژیم غذایی خود، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

3. مکمل های ریشه ماچا را برای متعادل کردن هورمون ها در نظر بگیرید

ریشه ماکا گیاهی است که در آند رشد می کند. در اوایل دهه 2000 به دلیل پتانسیل آن برای کمک به زنانی که در دوران یائسگی هستند، توجه زیادی به خود جلب کرد. تصور می شود که این گیاه ممکن است به تنظیم سطح هورمون کمک کند.

به عنوان مثال، زنان در یک مطالعه منبع مورد اعتماد عموماً احساس کردند که پس از مصرف آن کیفیت زندگی بهتری دارند. ناراحتی آنها و همچنین علائمی مانند گرگرفتگی، تعریق شبانه، تپش قلب و احساس افسردگی کاهش یافت.

آیا ریشه ماچا می تواند از کیست تخمدان جلوگیری یا درمان کند؟ شاید. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما ماکا به طور کلی برای افزودن به رژیم غذایی بی خطر در نظر گرفته می شود. بسیاری از مردم ماکا را به اسموتی ها یا حتی قهوه اضافه می کنند.

درمان و پیشگیری کیست تخمدان

درمان و پیشگیری کیست تخمدان

پیشنهاد مطالعه: تشخیص و درمان ناباروری چیست؟

عوارض جانبی و خطرات احتمالی استفاده از داروهای گیاهی

قبل از افزودن گیاهان دارویی و سایر مکمل ها به برنامه روزانه خود با پزشک خود مشورت کنید. برخی ممکن است با داروهایی که مصرف می کنید تداخل داشته باشند یا عوارض جانبی داشته باشند. پزشک همچنین می تواند به شما در تعیین دوزهای مناسب کمک کند و دستورالعمل های دیگری را برای استفاده به شما ارائه دهد.

سازمان غذا و داروی آمریکا گیاهان دارویی را تنظیم نمی کند، بنابراین باید تکالیف خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که از تولیدکنندگان معتبر خرید می کنید. چگونه متوجه می شوید که مکملی که دارید بی خطر است؟ ممکن است در نگاه اول نباشید، پس برچسب را بخوانید. FDA الزام می کند که برچسب ها حاوی تمام مواد موجود در مکمل باشند.

نتیجه چیست؟

اقدامات مختلف در خانه می تواند به کاهش هر گونه ناراحتی یا احتمالاً تنظیم هورمون ها کمک کند تا در دراز مدت به شما کمک کند. با این حال، هیچ راه اثبات شده ای برای جلوگیری از تشکیل کیست های آینده وجود ندارد.

دلایل دیگری نیز برای درد تخمدان وجود دارد و این احساس ممکن است با میتل‌اشمرز اشتباه گرفته شود، دردی که برخی از زنان در طول تخمک‌گذاری احساس می‌کنند. این یک بار در ماه اتفاق می افتد و به طور کلی کوتاه است.

اگر علائم شدید یا نگران کننده دیگری را تجربه می کنید، به پزشک خود مراجعه کنید. آنها می توانند هر کیست یا سایر مسائلی را که ممکن است بر تخمدان های شما تأثیر بگذارد را تشخیص دهند و همچنین به ایجاد یک برنامه درمانی متناسب با نیاز شما کمک کنند.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
4 درمان خانگی برای کیست تخمدان چیست؟
نوشتهٔ بعدی
درمان های باروری چه اقداماتی هستند؟

نوشته‌های تازه

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 174
  • 112
  • 2,387
  • 9,654
  • 158,110
  • اسفند ۲۵, ۱۴۰۲
فهرست