کرایوتراپی (سرما درمانی) چیست و چه فوایدی دارد؟

متخصص زنان و زایمان

متخصص زنان و زایمان | دکتر نگار غلامعلی پور | drnegargholamalipour.ir

مدت مطالعه: 13 دقیقه

بررسی اجمالی کرایوتراپی ، که به معنای واقعی کلمه به معنای “سرما درمانی” است ، روشی است که بدن برای چند دقیقه در معرض دمای بسیار سرد قرار می گیرد. خانم دکتر نگار غلامعلی پور با بیش از 10 سال سابقه درخشان در کلینیک رشت. و متخصص زنان و زایمان می باشند که آماده ارئه خدمت به شما بیماران گرامی هستند. drnegargholamalipour.ir

سرما درمانی می تواند فقط به یک ناحیه منتقل شود ، یا می توانید کرایوتراپی کل بدن را انتخاب کنید…

کرایوتراپی موضعی می تواند به روش های مختلفی انجام شود ، از جمله از طریق کیسه های یخ ، ماساژ یخ ، اسپری های خنک کننده ، حمام یخ ، و حتی از طریق پروب های تجویز شده در بافت. تئوری سرما درمانی در کل بدن (WBC) این است که با غوطه ور شدن بدن در هوای بسیار سرد برای چند دقیقه ، می توانید فواید زیادی برای سلامتی دریافت کنید.

فرد در یک محفظه محصور یا یک محفظه کوچک می ایستد که بدن او را احاطه کرده اما در بالای آن یک سوراخ برای سر خود دارد. محفظه بین منفی 200-300 درجه فارنهایت کاهش می یابد. آنها بین دو تا چهار دقیقه در هوای بسیار کم دما باقی می مانند. شما فقط می توانید از یک جلسه سرم درمانی فوایدی کسب کنید ، اما وقتی به طور منظم استفاده می شود بسیار موثر است.

برخی از ورزشکاران دو بار در روز از سرما درمانی استفاده می کنند. دیگران روزانه به مدت 10 روز و سپس هر ماه یک بار بعد از آن مراجعه می کنند.  خانم دکتر نگار غلامعلی پور با بیش از 10 سال سابقه درخشان در کلینیک رشت. و متخصص زنان و زایمان می باشند که آماده ارئه خدمت به شما بیماران گرامی هستند. drnegargholamalipour.ir

متخصص زنان و زایمان

متخصص زنان و زایمان

فواید سرما درمانی (متخصص زنان و زایمان)

1.علائم میگرن را کاهش می دهد.

سرما درمانی می تواند با خنک سازی و بی حسی اعصاب در ناحیه گردن به درمان میگرن کمک کند. یک مطالعه منبع معتبر را پیدا کرد که استفاده از یک بسته بندی گردن حاوی دو بسته یخ منجمد به عروق کاروتید در گردن به طور قابل توجهی درد میگرن را در افراد آزمایش شده کاهش می دهد. تصور می شود که این کار با خنک کردن خون عبوری از عروق داخل جمجمه کار می کند. شریان های کاروتید نزدیک به سطح پوست و قابل دسترسی هستند.

2. تحریک عصب را بی حس می کند.

سالهاست که بسیاری از ورزشکاران از کرایوتراپی برای معالجه آسیب ها استفاده می کنند و یکی از دلایل آن می تواند درد را بی حس کند. سرما در واقع می تواند یک عصب تحریک شده را بی حس کند. پزشکان ناحیه آسیب دیده را با یک کاوشگر کوچک وارد شده در بافت نزدیک درمان می کنند. این می تواند به درمان اعصاب خرد شده یا نوروم ، درد مزمن یا حتی آسیب های حاد کمک کند.

3. به درمان اختلالات خلقی کمک می کند.

دمای بسیار سرد در سرما درمانی کل بدن می تواند باعث پاسخهای هورمونی فیزیولوژیکی شود. این شامل ترشح آدرنالین ، نورآدرنالین و اندورفین است. این می تواند بر روی کسانی که دچار اختلالات خلقی مانند اضطراب و افسردگی هستند تأثیر مثبت داشته باشد. یک مطالعه یافت منبع معتبر که سرما درمانی در کل بدن در درمان کوتاه مدت هر دو مثر است. خانم دکتر نگار غلامعلی پور با بیش از 10 سال سابقه درخشان در کلینیک رشت. و متخصص زنان و زایمان می باشند که آماده ارئه خدمت به شما بیماران گرامی هستند. drnegargholamalipour.ir

4. درد آرتروز را کاهش می دهد.

درمان کرایوتراپی موضعی تنها چیزی نیست که در درمان بیماری های جدی مثر باشد. یک مطالعه پیدا کرد منبع معتبر که سرما درمانی کل بدن به طور قابل توجهی درد در مبتلایان به آرتروز را کاهش می دهد. آنها دریافتند که درمان به خوبی تحمل می شود. همچنین در نتیجه امکان فیزیوتراپی و کاردرمانی تهاجمی تری فراهم شد. این در نهایت باعث موثرتر شدن برنامه های توان بخشی شد.

متخصص زنان و زایمان

متخصص زنان و زایمان

5. ممکن است به درمان تومورهای کم خطر کمک کند.

سرما درمانی با هدف و موضعی می تواند به عنوان درمان سرطان استفاده شود. در این زمینه ، “جراحی بینی” نامیده می شود. با انجماد سلولهای سرطانی و احاطه آنها با کریستالهای یخ کار می کند. در حال حاضر برای درمان برخی از تومورهای کم خطر برای انواع خاصی از سرطان ، از جمله سرطان پروستات ، استفاده می شود.

6. ممکن است به جلوگیری از زوال عقل و بیماری آلزایمر کمک کند.

در حالی که برای ارزیابی اثربخشی این استراتژی تحقیقات بیشتری لازم است ، این نظریه وجود دارد که سرما درمانی کل بدن می تواند به جلوگیری از آلزایمر و انواع دیگر زوال عقل کمک کند. تصور می شود که منبع معتبر این ممکن است یک درمان موثر باشد زیرا اثرات ضد اکسیداتیو و ضد التهابی سرما درمانی می تواند به مقابله با استرس های التهابی و استرس اکسیداتیو که با آلزایمر رخ می دهد کمک کند.

خانم دکتر نگار غلامعلی پور با بیش از 10 سال سابقه درخشان در کلینیک رشت. و متخصص زنان و زایمان می باشند که آماده ارئه خدمت به شما بیماران گرامی هستند. drnegargholamalipour.ir

7. درماتیت آتوپیک و سایر بیماری های پوستی را درمان می کند.

درماتیت آتوپیک یک بیماری التهابی مزمن پوستی با علائم برجسته خشکی و خارش پوست است. از آنجا که سرما درمانی می تواند سطح آنتی اکسیدان را بهبود بخشد و منبع قابل اعتماد در خون باشد و می تواند به طور همزمان التهاب را کاهش دهد ، منطقی است که هر دو روش سرما درمانی محلی و کل بدن می توانند به درمان درماتیت آتوپیک کمک کنند.

مطالعه دیگری (در موش) اثر آن را برای آکنه بررسی کرد و غدد چربی را هدف قرار داد. خطرات و عوارض جانبی شایع ترین عوارض جانبی هر نوع سرما درمانی ، بی حسی ، سوزن سوزن شدن ، قرمزی و تحریک پوست است.

متخصص زنان و زایمان

متخصص زنان و زایمان

این عوارض تقریباً همیشه موقتی هستند. (متخصص زنان و زایمان)

اگر در عرض 24 ساعت برطرف نشد با پزشک خود وقت بگیرید. شما هرگز نباید بیش از آنچه در روش درمانی استفاده می کنید از سرما درمانی استفاده کنید. برای سرما درمانی کل بدن ، این زمان بیش از چهار دقیقه خواهد بود.

اگر از کیسه یخ یا حمام یخی در خانه استفاده می کنید ، هرگز نباید بیش از 20 دقیقه یخ را در منطقه استفاده کنید. بسته های یخ را در حوله بپیچید تا به پوست آسیب نرساند. کسانی که دیابت دارند یا هر شرایطی که روی اعصاب آنها تأثیر بگذارد ، نباید از سرما درمانی استفاده کنند. آنها ممکن است نتوانند اثر آن را به طور کامل احساس کنند ، که می تواند منجر به آسیب بیشتر عصب شود.

نکات و رهنمودهایی برای سرما درمانی

اگر شرایطی دارید که می خواهید با کرایوتراپی درمان کنید ، مطمئن شوید که آنها را با شخصی که به شما کمک می کند یا درمان شما را انجام می دهد ، بحث کنید.

خانم دکتر نگار غلامعلی پور با بیش از 10 سال سابقه درخشان در کلینیک رشت. و متخصص زنان و زایمان می باشند که آماده ارئه خدمت به شما بیماران گرامی هستند. drnegargholamalipour.ir

همیشه بهتر است قبل از استفاده از هر نوع درمانی با پزشک خود مشورت کنید. در صورت دریافت سرما درمانی کل بدن ، لباس های خشک و گشاد بپوشید. برای محافظت در برابر سرمازدگی ، جوراب و دستکش به همراه داشته باشید. در طول درمان ، در صورت امکان حرکت کنید تا جریان خون شما حفظ شود.

اگر شما تحت جراحی جراحی قرار دارید ، پزشک از قبل با شما در مورد آماده سازی های خاص بحث خواهد کرد. این ممکن است شامل نخوردن و آشامیدن به مدت 12 ساعت قبل باشد. بردن بسیاری از شواهد حکایتی و برخی تحقیقات وجود دارد که این ادعا را پشتیبانی می کند که سرم درمانی می تواند فواید سلامتی داشته باشد.

اما در مورد کرایوتراپی کل بدن هنوز تحقیق می شود. از آنجا که هنوز در حال تحقیق است ، با پزشک یا ارائه دهنده خدمات بهداشتی صحبت کنید تا ارزیابی کنید آیا برای شما مناسب است یا خیر.

خانم دکتر نگار غلامعلی پور با بیش از 10 سال سابقه درخشان در کلینیک رشت. و متخصص زنان و زایمان می باشند که آماده ارئه خدمت به شما بیماران گرامی هستند. drnegargholamalipour.ir

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
عفونت واژن در حین بارداری چگونه است و آیا برای جنین ضرر دارد؟
نوشتهٔ بعدی
چرا در بعضی مواقع مقاربت دردناک است و درمان آن چیست؟

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 18
  • 16
  • 1,960
  • 11,851
  • 156,112
  • اسفند ۲۵, ۱۴۰۲
فهرست