چرا در بعضی مواقع مقاربت دردناک است و درمان آن چیست؟

متخصص زنان و زایمان | دکتر نگار غلامعلی پور | drnegargholamalipour.ir

مدت مطالعه: 11 دقیقه

ارزیابی پزشکی برای دیس پارونیا معمولاً شامل موارد زیر است:

سابقه پزشکی کامل. پزشک شما ممکن است بپرسد درد شما از چه زمانی شروع شده ، از کجا درد می کند ، چه حسی دارد و آیا با هر شریک جنسی و هر موقعیت جنسی اتفاق می افتد. پزشک همچنین ممکن است در مورد سابقه جنسی ، سابقه جراحی و زایمان شما سوال کند. خانم دکتر نگار غلامعلی پور با بیش از 10 سال سابقه درخشان در کلینیک رشت. و متخصص زنان و زایمان می باشند که آماده ارئه خدمت به شما بیماران گرامی هستند. drnegargholamalipour.ir

اجازه ندهید خجالت مانع پاسخگویی صحیح شما شود. این سوال ها سرنخی از علت درد شما را ارائه می دهند.

معاینه لگن. در طول معاینه لگن ، پزشک می تواند علائم تحریک پوست ، عفونت یا مشکلات تشریحی را بررسی کند. وی همچنین ممکن است با وارد آوردن فشار ملایم بر اندام تناسلی و عضلات لگن ، سعی در یافتن درد شما داشته باشد.

همچنین ممکن است یک معاینه بصری از واژن شما با استفاده از ابزاری به نام اسپکولوم برای جداسازی دیواره های واژن انجام شود. برخی از زنانی که مقاربت دردناک دارند نیز در معاینه لگن ناراحتی دارند. اگر خیلی دردناک است می توانید درخواست کنید که آزمون را متوقف کنید.

متخصص زنان و زایمان

تست های دیگر اگر پزشک شما به دلایل خاصی برای مقاربت دردناک مشکوک است ، ممکن است سونوگرافی لگن را نیز به شما توصیه کند.

اطلاعات بیشتر
معاینه لگن
سونوگرافی
رفتار
گزینه های درمان بسته به علت درد متفاوت است.

داروها

اگر عفونت یا بیماری به درد شما کمک کند ، درمان علت ممکن است مشکل شما را برطرف کند. تغییر داروهای شناخته شده برای ایجاد مشکلات روانکاری نیز ممکن است علائم شما را از بین ببرد.
برای بسیاری از زنان یائسه ، دیسپارونیا به دلیل روانکاری ناکافی ناشی از سطح پایین استروژن ایجاد می شود. اغلب ، این می تواند با استروژن موضعی که مستقیماً به واژن وارد می شود ، درمان شود.

سازمان غذا و دارو داروی ospemifene (Osphena) را برای درمان دیس پارونی متوسط تا شدید در زنانی که با روانکاری واژن مشکل دارند ، تأیید کرد. اسپمیفن مانند استروژن روی پوشش واژن عمل می کند.

اشکال این است که این دارو ممکن است باعث گرگرفتگی شود و خطر سکته ، لخته شدن خون و سرطان مخاط رحم (آندومتر) را به همراه دارد.

داروی دیگر برای تسکین رابطه جنسی دردناک ، پروسترون (Intrarosa) است. این یک کپسول است که روزانه درون واژن قرار می دهید.

سایر درمان ها

برخی از روش های درمانی غیر دارویی نیز ممکن است به دیس پارونی کمک کند:

درمان حساسیت زدایی. شما تمرینات شل شدن واژن را یاد می گیرید که می تواند درد را کاهش دهد.
مشاوره یا رابطه جنسی درمانی. اگر رابطه جنسی برای مدتی دردناک بوده باشد ، ممکن است حتی پس از درمان نیز واکنش عاطفی منفی به تحریک جنسی داشته باشید. اگر شما و همسرتان به دلیل رابطه دردناک از صمیمیت اجتناب کرده اید ، ممکن است به بهبود ارتباط با همسرتان و بازگرداندن صمیمیت جنسی نیز نیاز داشته باشید. صحبت با یک مشاور یا درمانگر جنسیت می تواند به حل این مسائل کمک کند.

رفتار درمانی شناختی همچنین می تواند در تغییر الگوها و رفتارهای منفی فکری مفید باشد.
داروهای آیفستال و خانگی

متخصص زنان و زایمان

شما و همسرتان ممکن است بتوانید با چند تغییر در روال جنسی ، درد را به حداقل برسانید:

تغییر موقعیت ها اگر در هنگام رانش درد شدید دارید ، موقعیت های مختلفی مانند بالا بودن را امتحان کنید. در این موقعیت ، ممکن است بتوانید نفوذ را تا عمقی تنظیم کنید که برای شما احساس خوبی داشته باشد.
برقراری ارتباط. در مورد احساس خوب و غیر احساسی صحبت کنید. اگر به همسرتان نیاز دارید که کند حرکت کند ، این را بگویید.
عجله نکن زندگی طولانی تر می تواند به تحریک روانکاری طبیعی شما کمک کند. شما ممکن است با تاخیر در نفوذ ، درد را کاهش دهید تا زمانی که کاملاً برانگیخته شوید.
از مواد روان کننده استفاده کنید. روان کننده شخصی می تواند رابطه جنسی را راحت تر کند. مارک های مختلف را امتحان کنید تا مارک مورد علاقه خود را پیدا کنید.

کنار آمدن و پشتیبانی

تا زمانی که نفوذ واژن دردناک نشود ، شما و همسرتان ممکن است راه های دیگری برای صمیمیت پیدا کنید. ماساژ احساسی ، بوسیدن و استمنا mutual متقابل گزینه های دیگری برای مقاربت ارائه می دهد که ممکن است راحت تر ، رضایت بخش تر و سرگرم کننده تر از برنامه عادی شما باشد. خانم دکتر نگار غلامعلی پور با بیش از 10 سال سابقه درخشان در کلینیک رشت. و متخصص زنان و زایمان می باشند که آماده ارئه خدمت به شما بیماران گرامی هستند. drnegargholamalipour.ir

آماده شدن برای قرار شما

صحبت با پزشک اولین قدم در حل رابطه جنسی دردناک است. پزشک منظم شما ممکن است مشکل را تشخیص داده و درمان کند یا شما را به یک متخصص ارجاع دهد.

آنچه شما می توانید انجام دهید

برای آماده شدن برای این بحث با دکتر خود ، لیستی از موارد زیر را تهیه کنید:

مشکلات جنسی شما ، از جمله زمان شروع آنها و چند بار و تحت چه شرایطی
اطلاعات پزشکی اصلی شما ، از جمله شرایطی که تحت آن درمان می شوید
تمام داروها ، ویتامین ها یا سایر مکمل هایی که مصرف می کنید ، از جمله دوزها
سوالاتی که می توانید از پزشک خود بپرسید
برخی از س toالاتی که باید از پزشک بپرسید شامل موارد زیر است

متخصص زنان و زایمان

چه چیزی می تواند مشکل من را ایجاد کند؟
برای بهبود وضعیتم چه تغییراتی در سبک زندگی ایجاد می کنم؟
چه روش های درمانی موجود است؟
چه کتاب یا سایر مطالب خواندنی را می توانید پیشنهاد دهید؟ چه وب سایت هایی را پیشنهاد می کنید؟
چه انتظاری از پزشک خود دارید

پزشک شما ممکن است سوالاتی از شما بپرسد ، از جمله:

چه مدت رابطه دردناک داشته اید؟
کجای درد را احساس می کنید؟
آیا درد هر بار که رابطه جنسی برقرار می کنید یا فقط در شرایط خاص رخ می دهد؟
رابطه شما با همسرتان چگونه است؟
آیا می توانید نگرانی های جنسی خود را با شریک زندگی خود در میان بگذارید؟
آیا هیچ فعالیت غیرجنسی باعث درد شما می شود؟
چقدر از نگرانی های جنسی خود ناراحت هستید؟
آیا تحریک واژن ، خارش یا سوزش دارید؟
آیا تاکنون برای شما یک بیماری زنان تشخیص داده شده یا جراحی زنان انجام داده اید؟