عفونت واژن در حین بارداری چگونه است و آیا برای جنین ضرر دارد؟

متخصص زنان و زایمان

متخصص زنان و زایمان | دکتر نگار غلامعلی پور | drnegargholamalipour.ir

مدت مطالعه: 13 دقیقه

کاندیدیاز ولوواژینال – که به عنوان عفونت مخمری شناخته می شود – در دوران بارداری شایع است……

عفونت ها می توانند علامتی یا بدون علامت باشند. در بیشتر موارد علامتی در سه ماهه دوم و سوم رخ می دهد. تعدادی از عوامل وجود دارد که ممکن است فرد را در معرض عفونت مخمر در دوران بارداری افزایش دهد. خانم دکتر نگار غلامعلی پور با بیش از 10 سال سابقه درخشان در کلینیک رشت. و متخصص زنان و زایمان می باشند که آماده ارئه خدمت به شما بیماران گرامی هستند. drnegargholamalipour.ir

در این مقاله چگونگی تأثیر عفونت های مخمری بر باروری و تأثیر آن در دوران بارداری و پس از زایمان مورد بحث قرار می گیرد. زن باردار شکم در آغوش امروز / گتی ایماژ عفونت مخمر و باروری اگرچه عفونت های مخمری مستقیماً باعث ناباروری نمی شوند. اما در صورت عدم درمان ، می توانند باعث بیماری التهاب لگن شده و منجر به ناباروری شوند.

بیماری التهابی لگن و ناباروری عفونت و حاملگی مخمرعفونت های مخمری همیشه تحریک کننده هستند. اما برای افراد باردار ، زندگی را ناخوشایند تر می کنند. در اینجا می توانید اطلاعاتی در مورد عفونت های مخمری در دوران بارداری ، از جمله علل ، علائم و روش های درمانی بدانید. علل بیشتر افرادی که واژن دارند ، در دوره ای از زندگی خود حداقل دارای یک عفونت مخمری هستند. عفونت های مخمری ناشی از نوع متداولی قارچ به نام Candida albicans است.

کاملاً طبیعی است که این قارچ به مقدار کم در واژن ، دهان ، دستگاه گوارش و روی پوست یافت شود. و به طور معمول هیچ آسیبی نمی رساند (یا حتی قابل توجه است). گاهی اوقات باکتری ها و سایر میکروب های واژن که معمولاً قارچ را کنترل می کنند. از تعادل خارج می شوند و به این ترتیب تعداد کاندیدا افزایش می یابد. و در نهایت منجر به عفونت مخمر می شود . خانم دکتر نگار غلامعلی پور با بیش از 10 سال سابقه درخشان در کلینیک رشت. و متخصص زنان و زایمان می باشند که آماده ارئه خدمت به شما بیماران گرامی هستند. drnegargholamalipour.ir

 به دلیل افزایش سطح استروژن و تولید گلیکوژن واژن – و همچنین برخی تغییرات ایمونولوژیک – افراد باردار بیشتر از کسانی که واژن ندارند باردار هستند و مستعد ابتلا به عفونت های مخمری هستند.

همراه با بارداری ، سایر عوامل خطر که احتمال ابتلا فرد به عفونت مخمر را افزایش می دهد. عبارتند از: مصرف اخیر آنتی بیوتیک (از جمله آموکسی سیلین و استروئیدها)دیابت (و کنترل نکردن قند خون)چاقیسیستم ایمنی ضعیف. (از جمله HIV)استفاده از نوعی کنترل بارداری هورمونی که دارای دوزهای بالاتر استروژن باشددوش بگیرید. یا از اسپری های واژن استفاده کنید علائم گرچه عفونت های مخمری در افراد باردار شایع تر است. اما هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد علائم افراد باردار از علائمی که افراد غیر باردار تجربه می کنند ، بدتر است.

متخصص زنان و زایمان

متخصص زنان و زایمان

علائم عفونت مخمری شامل موارد زیر است: خارش و سوزش واژن و لابیاترشحات غیر طبیعی واژن ، از ترشحات کمی آبکی ، سفید ، گرفته تا غلیظ ، سفید و چروک (مانند پنیر کوکتی) . درد با مقاربت ادرار دردناک قرمزی و تورم ولو بریدگی های کوچک یا ترک های ریز در پوست ولوگاهی اوقات. انواع دیگر ترشحات واژینال باعث می شود که شخصی در واقع به این عفونت مخمر مبتلا نباشد.

با این حال ، مهم است که افراد باردار به محض مشاهده علائم عفونت مخمری ، به پزشک مراجعه کنند. زیرا ممکن است موارد جدی تری مانند واژینوز باکتریایی یا عفونت منتقله از راه جنسی (مانند سوزاک یا کلامیدیا) باشد. و ممکن است نیاز باشد نوع دیگری از درمان تشخیص صرف نظر از باردار بودن کسی ، عفونت های مخمر به همان روش تشخیص داده می شوند. این به سفر به ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما نیاز دارد و به طور معمول با معاینه لگن آغاز می شود.

خانم دکتر نگار غلامعلی پور با بیش از 10 سال سابقه درخشان در کلینیک رشت. و متخصص زنان و زایمان می باشند که آماده ارئه خدمت به شما بیماران گرامی هستند. drnegargholamalipour.ir

علاوه بر این ، مقدار کمی از ترشحات واژن در میکروسکوپ ، در آزمایشی که به عنوان پایه مرطوب شناخته می شود ، بررسی می شود.

رفتارهنگامی که افرادی که باردار نیستند به عفونت مخمر مبتلا می شوند. در بسیاری از موارد این مسئله است که می تواند با استفاده از داروهای بدون نسخه مقابله کند. و گرچه از همین روشهای درمانی برای افراد باردار استفاده می شود. بهتر است آنها در مورد عفونت احتمالی مخمر خود به پزشک مراجعه کنند. به این ترتیب ، آنها می توانند اطمینان حاصل کنند که از دارویی که بیشترین تأثیر را در مجموعه علائم آنها دارد استفاده می کنند.

به طور معمول ، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی توصیه می کنند. که افراد باردار از داروهای واژینال – مانند کرم ها ، پمادها یا شیاف ها – برای درمان عفونت های مخمر استفاده کنند. (در مقابل قرص های خوراکی). رایج ترین داروهای بدون نسخه برای درمان عفونت های مخمری در افراد باردار عبارتند. از: بوتوکونازول (مانند Femstat)کلوتریمازول (مانند Gyne-Lotrimin)میکونازول (مانند مونیستات)تركونازول (مانند ترازول)مهم است. که یک فرد باردار کل دوره درمان را که معمولاً هفت روز است به پایان برساند. حتی اگر احساس بهبودی داشته باشد.

خانم دکتر نگار غلامعلی پور با بیش از 10 سال سابقه درخشان در کلینیک رشت. و متخصص زنان و زایمان می باشند که آماده ارئه خدمت به شما بیماران گرامی هستند. drnegargholamalipour.ir

متخصص زنان و زایمان

متخصص زنان و زایمان

در حقیقت ، در بعضی موارد برای درمان عفونت مخمر حین بارداری حتی ممکن است بیشتر طول بکشد.

بنابراین اگر علائم پس از تمام مدت درمان از بین نرفت ، برای افراد باردار مهم است. که برای راهنمایی های بیشتر با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود تماس بگیرند. عفونت های مخمر و پس از زایماندر حالت ایده آل ، عفونت مخمری که در دوران بارداری اتفاق می افتد. قبل از زایمان درمان می شود. با این حال ، این همیشه اتفاق نمی افتد.

علاوه بر این ، قارچ کاندیدا می تواند بین کودک و فرد متولد شده گسترش یابد. عوارض نوزاد هنگامی که فردی مبتلا به عفونت مخمر به دنیا می آورد. این امکان وجود دارد که هنگام زایمان قارچ کاندیدا را به کودک خود منتقل کند. این اتفاق معمولاً به صورت برفک دهانی ، متشکل از لکه های ضخیم و سفید در دهان آنها اتفاق می افتد. خوشبختانه برفک دهان به راحتی با داروهای ضد قارچ قابل درمان است. و هیچ آسیب دائمی به کودک نمی رساند

در این مرحله ، اطلاعات اولیه وجود دارد که نشان می دهد. عفونت مخمر در دوران بارداری ممکن است با افزایش خطر عوارض همراه باشد. مانند:

پارگی زودرس غشاها زایمان زودرس کوریو آمنیونیتکاندید یازیس پوستی مادرزادی (یک اختلال بسیار نادر که در شش روز اول زندگی بروز می کند). شیر دادناز آنجا که قارچ کاندیدا در محیط های تاریک و مرطوب رشد می کند.  پس از تولد کودک و شروع شیردهی ، فرد می تواند. بر روی نوک سینه های خود نیز دچار عفونت مخمر شود.

خانم دکتر نگار غلامعلی پور با بیش از 10 سال سابقه درخشان در کلینیک رشت. و متخصص زنان و زایمان می باشند که آماده ارئه خدمت به شما بیماران گرامی هستند. drnegargholamalipour.ir

اگر قبلاً به عفونت مخمر واژن مبتلا شده باشند. و یا اگر کودک آنها برفک دهانی یا بثورات پوستی مخمر داشته باشد. به احتمال زیاد به عفونت مخمر پستانک مبتلا می شوند. صرف نظر از محل عفونت ، قارچ به راحتی گسترش می یابد. بنابراین برای کسی که دچار عفونت مخمر پس از زایمان شده است مهم است. که هر چه سریعتر به ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود اطلاع دهد.

اگر عفونت سطحی باشد ، به طور معمول با داروهای بدون نسخه قابل درمان است. با این حال ، اگر عفونت به مجاری شیر نفوذ کرده باشد ، بهترین درمان داروی خوراکی است که توسط ارائه دهنده خدمات بهداشتی تجویز می شود.

خانم دکتر نگار غلامعلی پور با بیش از 10 سال سابقه درخشان در کلینیک رشت. و متخصص زنان و زایمان می باشند که آماده ارئه خدمت به شما بیماران گرامی هستند. drnegargholamalipour.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
تفاوت زگیل تناسلی (HPV) با تبخال در آلت تناسلی چیست؟
نوشتهٔ بعدی
کرایوتراپی (سرما درمانی) چیست و چه فوایدی دارد؟

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 130
  • 71
  • 2,522
  • 9,663
  • 158,262
  • اسفند ۲۵, ۱۴۰۲
فهرست