چگونه واژن خود را تمیز کنیم؟

شستشوی واژن

چگونه واژن خود را تمیز کنیم؟

شستشوی واژن

مدت زمان مطالعه: 12 دقیقه

بیایید برخی از آناتومی اساسی را مرور کنیم. واژن مجرای داخلی بدن شما است. اصطلاح “ولو” به قسمتهای بیرونی اطراف واژن اشاره دارد ، مانند:

  • کلیتوریس
  • هود کلیتورال
  • لبهای داخلی و خارجی (لبهای واژن)
  • در حالی که نباید داخل واژن خود را بشویید ، ایده خوبی است که فرج خود را بشویید.

شستن واژن می تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد. شاید شنیده باشید که واژن مانند اجاق خود تمیز کننده است-استعاره ای کاملاً دقیق.

واژن شما حاوی مقدار زیادی باکتری “خوب” است. این باکتری ها تعادل pH ایده آل را در واژن شما حفظ می کنند ، که کمی اسیدی است.

pH اسیدی باعث می شود که باکتری های “بد” واژن شما را آلوده نکنند.

وقتی از صابون ، اسپری یا ژل – و بله ، حتی آب – برای شستشو در داخل واژن خود استفاده می کنید ، تعادل باکتری ها را بر هم می زنید. این می تواند منجر به واژینوز باکتریایی ، عفونت قارچی و سایر تحریکات شود. شستن واژن نیز می تواند بر توانایی واژن شما در تمیز کردن خود تأثیر بگذارد. بنابراین اگر می خواهید واژن تمیزی داشته باشید ، آن را تنها بگذارید تا خودش را تمیز کند!

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر   شستشوی واژن ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

شستشوی واژن

شستشوی واژن

 چگونه فرج خود را شستشو می دهید؟

شما باید فرج خود را با آب گرم بشویید. در صورت تمایل می توانید از صابون ملایم استفاده کنید که باعث تحریک پوست نشود – اما این لازم نیست.

لب های خود را از هم باز کنید و با استفاده از یک دستمال تمیز یا دستان خود ، اطراف چین ها را به آرامی تمیز کنید. از ورود آب یا صابون به داخل واژن خودداری کنید. علاوه بر شستشوی فرج ، ایده خوبی است که هر روز مقعد و ناحیه بین فرج و مقعد خود را بشویید.

بهتر است “جلو به عقب” را بشویید – به عبارت دیگر ، ابتدا فرج و سپس مقعد خود را بشویید. در غیر این صورت ، باکتری های مقعد می توانند به واژن شما منتقل شوند که می تواند باعث عفونت شود.

 صبر کنید ، بنابراین نیازی به استفاده از صابون ندارید؟

جواب منفی! به گفته کلینیک مایو ، برای شستن فرج مجبور نیستید از صابون استفاده کنید.

اگر می خواهید از صابون استفاده کنید ، صابونی بدون بو ، ملایم و بی رنگ انتخاب کنید. صابون معطر می تواند پوست حساس داخل و اطراف فرج را تحریک کند.

 در مورد شستشو یا اسپری زنانه چطور؟

اکثر سوپر مارکت ها دارای انواع شستشو و اسپری زنانه هستند که گفته می شود بوی بد را کاهش داده و واژن را تمیز می کند. اینها را نخرید

واژن شما برای تمیز کردن به هیچ یک از این موارد نیاز ندارد و مطمئناً نیازی به بوی گل رز ندارد! این محصولات اساساً برای شکار ناامنی مردم در مورد بوی بد بدن آنها ایجاد شده است. در حقیقت ، این محصولات هم غیر ضروری و مضر هستند ، زیرا می توانند فرج و واژن شما را تحریک کنند.

بنابراین همه محصولات معطر ممنوع است؟

بله ، شما باید به هر قیمتی از این موارد اجتناب کنید. محصولات معطر – اعم از صابون ، شوینده یا اسپری – می توانند واژن و فرج را تحریک کنند.

پیشنهاد مطالعه: علل و دلایل ناباروری چه چیزهایی است؟

 اما بویی وجود دارد! آیا همه قادر به بوییدن آن خواهند بود؟

احتمالا نه. ممکن است واژن شما بطور واضح شبیه واژن باشد ، و این مشکلی نیست.

بعید است شخص دیگری بتواند بوی آن را بفهمد مگر اینکه به واژن شما نزدیک باشد – بنابراین شریک جنسی شما احتمالاً آن را بو خواهد کرد. اما این کاملاً طبیعی است و جای نگرانی نیست.

هیچ واژن بی بو نیست و نباید باشد. واژن دارای بوهای احتمالی زیادی است ، از مس تا شیرین. بوی واژن شما بسته به رژیم غذایی و چرخه قاعدگی شما ممکن است تغییر کند. اگر بوی تند و ناخوشایند است ، با پزشک یا سایر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی تماس بگیرید.

شرایط خاصی مانند واژینوز باکتریایی می تواند باعث بوی شدید واژن شما شود.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر   شستشوی واژن ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

شستشوی واژن

شستشوی واژن

اگر ترشحات زیادی داشته باشم چطور؟ آیا این طبیعی است؟

ترشحات واژن کاملاً طبیعی است. اگر نگران ترشحات خود هستید ، به رنگ آن نگاه کنید.

بیشتر اوقات ، ترشحات شفاف و سفید روان کننده طبیعی واژن شما برای حفظ رطوبت و سلامت بافت ها است. ترشحات شفاف همچنین می تواند نتیجه تخمک گذاری باشد. این فقط نشانه این است که واژن شما کار خود را انجام می دهد.

همچنین ممکن است ترشحات شما در اطراف قاعدگی قهوه ای مایل به قرمز به نظر برسد ، زیرا با خون شما رنگ آمیزی می شود. اگر ترشحات شما خاکستری ، سبز یا زرد رنگ است یا همراه با خارش ، درد یا علائم غیرمعمول دیگر است ، ممکن است لازم باشد با پزشک مشورت کنید.

 اگر من در پریود هستم؟ آیا باید کاری متفاوت انجام دهم؟

هنگام قاعدگی می توانید فرج خود را به همان روش بشویید. اگر نگران بوی احتمالی هستید ، ممکن است شستشوی فرج خود را بیش از یک بار در روز در نظر بگیرید.

اگر فرج خود را با چیزی غیر از صابون و آب ملایم بشویید چه اتفاقی می افتد؟

برخی از افراد از صابون معطر برای شستن فرج خود بدون هیچ مشکلی استفاده می کنند ، اما هنوز هم ایده خوبی نیست. صابون های معطر و خشن می توانند پوست حساس اطراف فرج را تحریک کنند.

 دوش گرفتن؟

دوش واژینال شامل ریختن محلول به داخل واژن است ، معمولاً با قصد تمیز کردن واژن. این کار نمی کند و ایمن نیست.

آیا چیزی هست که باید به پزشک مراجعه کنم؟

در صورت مشاهده موارد زیر به پزشک یا سایر ارائه دهندگان خدمات درمانی مراجعه کنید:

درد هنگام ادرار کردن ، رابطه جنسی یا خودارضایی.
بوی تند و ناخوشایند از واژن شما بیرون می آید.
تاول ، زخم یا زگیل در ناحیه تناسلی شما.
ترشحات سبز ، زرد یا خاکستری.
ترشح غلیظی که شبیه پنیر خامه ای است.
خارش مداوم واژن.
خونریزی واژینال واژینال.
در صورت داشتن هرگونه سوال و نگرانی دیگر و همچنین انجام آزمایش پاپ اسمیر به منظور غربالگری سرطان دهانه رحم ، ایده خوبی است که در مورد سلامت واژن خود به پزشک مراجعه کنید.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر  شستشوی واژن ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
بیشتر دختران در چه سنی اولین پریود را تجربه می کنند؟
نوشتهٔ بعدی
آنچه باید در مورد درد کلیتوریس بدانید

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 114
  • 48
  • 3,583
  • 12,431
  • 160,502
  • فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
فهرست