بیشتر دختران در چه سنی اولین پریود را تجربه می کنند؟

سن پریود اول

بیشتر دختران در چه سنی اولین پریود را تجربه می کنند؟

سن پریود اول

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

بلوغ اغلب در حدود 11 سالگی شروع می شود ، اگرچه بین 8 تا 14 سالگی در محدوده معمولی در نظر گرفته می شود.

یکی از علائم بارور بلوغ ، اولین قاعدگی یا شروع قاعدگی است. اگرچه این اولین چیزی نیست که در دوران بلوغ اتفاق می افتد ، اما به طور کلی یکی از به یاد ماندنی ترین رویدادها است. به طور متوسط ، اولین قاعدگی در سن 12 سالگی اتفاق می افتد ، اما عوامل زیادی می توانند دقیقاً روی اولین دوره قاعدگی تأثیر بگذارند.

اولین قاعدگی در چه سنی اتفاق می افتد؟

در ایران ، یک کودک ممکن است اولین پریود خود را در سن 12 سالگی انجام دهد ، اما هر زمان بین 10 تا 15 در محدوده متوسط است. اینکه یک دوره اول در سن 8 یا 16 سالگی اتفاق بیفتد ، کاملاً غیرعادی نیست.

عواملی مانند سابقه خانوادگی ، نژاد ، رژیم غذایی ، محیط و وزن همگی می توانند زمان وقوع اولین قاعدگی را تعیین کنند. کودکانی که در دو و میدانی شدید شرکت می کنند یا وزن کمی دارند ممکن است دیرتر پریود شوند.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر   سن پریود اول ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

پیش بینی زمان شروع اولین قاعدگی دشوار است ، اما چند روش وجود دارد که می توانید تخمین بزنید. به عنوان یک قاعده ، اولین قاعدگی حدود 2 سال پس از شروع رشد سینه ها رخ می دهد. علاوه بر این ، ترشحات واژن شبیه مخاط اغلب 6 ماه تا یک سال قبل از اولین قاعدگی شروع می شود.

پیشنهاد مطالعه: ناباروری زنان چگونه درمان می شود؟
سن پریود اول

سن پریود اول

اولین پریود شدن شما به چه معناست؟

بدن شما در دوران بلوغ شروع به تولید هورمون های بالغ می کند. یک دوره زمانی اتفاق می افتد که مغز شما سیگنالی را به تخمدان شما ارسال می کند تا هورمون هایی به نام استروژن و پروژسترون ترشح کند.

هر ماه ، از اولین دوره قاعدگی ، هورمون های استروژن و پروژسترون بدن شما را برای بارداری احتمالی آماده می کنند. این باعث می شود که لایه داخلی رحم شما جمع شود. این تجمع برای آماده سازی یک تخمک بارور برای چسبیدن و شروع رشد است.

پس از حدود یک ماه تجمع بدون اتصال تخمک ، تجمع تجزیه شده و خونریزی می کند. این خون همان چیزی است که در یک دوره مشاهده می شود. این چرخه هر ماه تکرار می شود و چرخه قاعدگی نامیده می شود.

معمول است که یک چرخه بعد از اولین قاعدگی منظم نباشد. پیش بینی دوره ها ممکن است دشوار باشد – هر 3 هفته ، هر 2 ماه یکبار اتفاق می افتد. این اغلب برای 1 یا 2 سال اول پس از اولین قاعدگی ادامه می یابد.

برنامه هایی وجود دارند که می توانند به ردیابی دوره ها کمک کنند. استفاده از یک برنامه برای ردیابی در چند سال اول می تواند به تشخیص موارد بسیار نامنظم کمک کند. برای شروع گفتگو با پزشک می توانید از اطلاعات برنامه استفاده کنید.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر   سن پریود اول ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

چگونه خود را برای اولین قاعدگی آماده کنیم؟

پیش بینی اینکه اولین دوره قاعدگی شما چه زمانی اتفاق می افتد ، دشوار است ، بنابراین آمادگی بسیار خوبی است. اکنون می توانید اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که در اولین پریود شما آماده شده است. برخی از اقدامات انجام شده عبارتند از:

با بزرگسالان مورد اعتماد صحبت کنید و هر سوالی دارید بپرسید.
حمل نوار بهداشتی ، تامپون یا هر محصول قاعدگی دیگری که در کوله پشتی ، کیف بدنسازی یا کیف خود انتخاب می کنید.
یک شلوار ، جوراب شلواری یا شلوار چسبان اضافی در کمد ، میز کار یا کوله پشتی خود نگه دارید.
به دنبال مکان هایی در مدرسه خود باشید که در صورت نیاز می توانید نوار بهداشتی یا تامپون تهیه کنید ، مانند دفتر پرستار ، دفتر راهنمایی یا حمام مدرسه.

چگونه در اولین پریود به فرزند خود کمک کنیم؟

بسیاری از والدین احساس ناراحتی می کنند که در مورد بلوغ و اولین قاعدگی با فرزند خود صحبت کنند. والدین ممکن است با عادت ماهانه شرمنده شده باشند و با این مکالمه در حال حاضر مایل نباشند کودک خود را شرمنده کنند.

با این حال ، اولین دوره بخشی از سلامت و رشد کلی است و داشتن یک گفتگوی صادقانه در مورد آن یک راه مهم برای کمک به فرزند شما در هنگام بزرگ شدن است.

سن پریود اول

سن پریود اول

برخی نکات برای کمک به فرزند شما در اولین پریود عبارتند از:

صادقانه و مستقیم به هرگونه سوالی که فرزند شما در مورد پریود دارد پاسخ دهید
از زمان هایی مانند خرید محصولات قاعدگی ، بحث در مورد بارداری های خانوادگی یا سایر لحظات طبیعی برای شروع گفتگو با فرزند خود استفاده کنید.
از کودک خود بپرسید که چه سوالاتی در مورد پریود شدن دارد.
از فرزند خود بپرسید که آیا در مورد محصولات قاعدگی سوالی دارد یا در مورد نوع مورد استفاده او مایل است.

نتیجه  گیری

اغلب دختران در سنین 10 تا 15 سالگی اولین پریود خود را تجربه می کنند. با این حال ، اولین قاعدگی می تواند در سن 8 سالگی اتفاق بیفتد ، بنابراین بهتر است آمادگی داشته باشید. سن اولین قاعدگی می تواند تحت تأثیر ژنتیک ، رژیم غذایی ، محیط ، وزن و عوامل دیگر باشد.

شما می توانید با داشتن یک گفتگوی مستقیم و مستقیم در مورد پریودها و آنچه که باید انتظار داشته باشید ، به فرزند خود کمک کنید تا برای اولین دوره آماده شود. همچنین ایده خوبی است که کودک شما شروع به نگهداری لوازم قاعدگی و یک شلوار اضافی در کیف یا مدرسه کند.

آمادگی و آموزش در مورد اولین دوره ، راهی عالی برای فرزند شما برای نزدیک شدن به این مرحله بزرگتر است.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر   سن پریود اول ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
درد کلیتوریس چگونه تشخیص داده می شود؟
نوشتهٔ بعدی
چگونه واژن خود را تمیز کنیم؟

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 200
  • 69
  • 3,669
  • 12,517
  • 160,588
  • فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
فهرست