آنچه باید در مورد درد کلیتوریس بدانید

آنچه باید در مورد درد کلیتوریس بدانید

درمان درد کلیتوریس

هنگام درد در کلیتوریس ، فعالیت های روزمره مانند دوش گرفتن ، ورزش ، رانندگی و رابطه جنسی می تواند ناراحت کننده باشد.

این درد ممکن است در اثر عفونت ، آسیب یا یک بیماری زمینه ای ایجاد شود. در برخی موارد ، می تواند شدید باشد و باعث سوزش ، سوزش و ضربان شود. خوشبختانه بسیاری از علل درد کلیتوریس جزئی هستند و به راحتی قابل درمان هستند. برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید.

درد کلیتوریس چیست؟

درد کلیتوریس ، از نظر پزشکی به عنوان کلیتورودینی شناخته می شود ، یک احساس دردناک است که شما در کلیتوریس خود احساس می کنید. این می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد و ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

• خام
  • تحریک
  • درد و ناراحتی

درد کلیتوریس می تواند ثابت باشد یا ممکن است بیاید و برود. ممکن است با انجام برخی فعالیتها مانند ورزش ، دوش گرفتن یا فعالیت جنسی آن را تسکین داده یا تشدید کنید.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر  درمان درد کلیتوریس ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

دلایل متعددی برای درد کلیتوریس وجود دارد ، از جمله:

صدمه
شرایط اساسی

درد کلیتوریس همان حساسیت به کلیتوریس نیست. درد کلیتوریس یک بیماری یا آسیب پزشکی است. حساسیت کلیتوریس درد یا ناراحتی هنگام لمس در حین فعالیت جنسی است.

به طور کلی ، بهترین درمان برای حساسیت به کلیتوریس این است که روش های تحریک جنسی خود را تنظیم کنید. تکنیک هایی مانند افزودن روانکاری و ایجاد فعالیت جنسی به آرامی و به آرامی می تواند حساسیت کلیتوریس را از بین ببرد.

از طرف دیگر ، شما می توانید درد کلیتوریس را احساس کنید حتی زمانی که هیچ تحریک مستقیمی در کلیتوریس شما وجود ندارد. درمان دارویی اغلب مورد نیاز است.

درمان درد کلیتوریس

همراه با درد کلیتوریس چه علائم دیگری ممکن است وجود داشته باشد؟

معمولاً علائم دیگری همراه با درد کلیتوریس وجود دارد. سایر علائم شما گاهی اوقات می توانند نشان دهند چه چیزی ممکن است باعث درد کلیتوریس شما شود.

به عنوان مثال ، هنگامی که درد کلیتور در اثر آسیب ، تحریک یا عفونت در ناحیه فرج شما ایجاد می شود ، معمولاً این علائم در سراسر فرج شما نیز وجود دارد:

• خون ریزی
  • ضربان دار
  • احساس خام.

هنگامی که درد کلیتوریس ناشی از عفونت در سیستم بدن دیگر یا بیماری زمینه ای ایجاد می شود ، معمولاً علائمی مانند:

1. تب
  2. لرز
  3. درد در حین فعالیت جنسی
  4. بثورات در قسمت های مختلف بدن شما
  5. مشکل در ادرار کردن
  6. ادرار خونی یا صورتی
  7. بی حسی یا سوزن سوزن شدن در سراسر بدن شما
  8. درد گسترده بدن.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر درمان درد کلیتوریس ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.
به ندرت ، درد کلیتوریس می تواند نشانه یک وضعیت پزشکی اورژانسی باشد. در صورت داشتن درد کلیتوریس همراه با هر یک از علائم زیر ، باید به دنبال باشد باید سریع به پزشک مراجعه کنید:

• تب بیش از 101 درجه فارنهایت (38 درجه سانتی گراد)
  • ضربان قلب سریع
  • درد شدید معده ، کمر یا لگن

چه چیزی باعث درد کلیتوریس می شود؟

دلایل متعددی برای درد کلیتورس وجود دارد. رفع برخی از علل ممکن است برای شما در خانه آسان باشد. علل دیگر نیاز به درمان دارویی دارند. برخی از علل شایع در زیر شرح داده شده است.

تحریک از صابون ها و سایر محصولات

رنگها و مواد شیمیایی موجود در صابونها ، مواد شوینده و سایر محصولات بهداشتی گاهی اوقات باعث تحریک کلیتوریس و ناحیه فرج می شود. این ممکن است منجر به بثورات ، التهاب و درد شود. در این حالت ، ممکن است بتوانید با تشخیص اینکه کدام محصول باعث تحریک کلیتور شما می شود و دیگر از آن استفاده نمی کنید ، درد خود را تسکین دهید.

عفونت ها

عفونت ها می توانند منجر به درد کلیتوریس شوند. شایع ترین عفونت های مرتبط با درد کلیتوریس عبارتند از:

عفونت های قارچی عفونت های قارچی همچنین می توانند باعث موارد زیر شوند:
  • ترشحات واژن
  • خارش
  • احساس سوزش در هنگام ادرار و فعالیت جنسی.
عفونت های مقاربتی (STIs). بیماری های مقاربتی متعددی وجود دارد که می تواند منجر به درد کلیتوریس شود ، از جمله:
  • تبخال
  • کلامیدیا
  • سیفلیس
  • سوزاک
  • واژینوز باکتریایی (BV). این عفونت شایع باعث ترشح شدید واژن می شود و همچنین می تواند منجر به درد کلیتوریس شود.
  • عفونت های دستگاه ادراری (UTIs). UTI ها بسیار شایع هستند و علائمی مانند سوزش یا ادرار دردناک و ناحیه دردناک ولو را ایجاد می کنند.

چسبندگی کلیتورال و لیکن اسکلروز

این دو بیماری پوستی می توانند منجر به درد کلیتورال شوند. چسبندگی های کلیتورال تجمع های کوچکی از پوست هستند که می توانند بر روی کلیتوریس شما رشد کنند. آنها می توانند سطح کلیتوریس شما را خراشیده و در نتیجه درد ایجاد کنند.

لیکن اسکلروزوس یک بیماری پوستی است که می تواند ورودی واژن شما را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به موارد زیر شود:

زخم
خون ریزی
پاره شدن
تاول زدن
این می تواند باعث ایجاد درد در سراسر ناحیه فرج شما ، از جمله کلیتور شود.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر  درمان درد کلیتوریس ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

شرایط اساسی که بر سیستم عصبی شما تأثیر می گذارد.
شرایطی که بر سیستم عصبی شما تأثیر می گذارد ، می تواند منجر به آسیب اعصاب در ناحیه فرج شما شود. این می تواند باعث درد کلیتوریس شود.

دیابت معمولاً با این نوع اختلال در سیستم عصبی همراه است. با این حال ، بسیاری از شرایط دیگر می توانند منجر به درد کلیتوریس شوند ، از جمله:

روماتیسم مفصلی
اسکلروز چندگانه
نارسایی کلیه
سندرم تونل کارپ
علل کمتر رایج.

گاهی اوقات ، درد کلیتوریس علت زمینه ای کمتری دارد. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

جراحی قبلی. جراحی در هر نقطه در ناحیه فرج یا لگن می تواند باعث درد کلیتورال شود.
زایمان واژینال. گاهی اوقات ، پارگی در حین زایمان طبیعی می تواند منجر به درد کلیتوریس شود.
ولوودینیا ولوودینیا خارش ، درد یا سوزش مزمن واژن است که به هیچ علت یا شرایطی مرتبط نیست.
سرطان واژن. سرطان واژن یک نوع سرطان نادر است. درد در ناحیه فرج ، از جمله درد کلیتوریس ، گاهی اوقات می تواند نشانه ای از سرطان واژن باشد.