درد کلیتوریس چگونه تشخیص داده می شود؟

درد کلیتوریس

درد کلیتوریس چگونه تشخیص داده می شود؟

درد کلیتوریس

اولین قدم برای تسکین درد کلیتوریس تشخیص است. یک متخصص پزشکی باید اطلاعات مفصلی را برای کمک به تعیین علت درد شما جمع آوری کند. آنها از شما سوالاتی در مورد موارد زیر می پرسند:

• علائم دیگر
  • سابقه جنسی
  • سلامت کلی

پزشک همچنین فرج و واژن شما را بررسی می کند. آنها به دنبال هرگونه بیماری پوستی یا علائم آسیب هستند. آنها ممکن است از شما بخواهند که هرگونه درد یا حسی را که در طول این معاینه احساس می کنید شناسایی کنید.

پزشک شما برای آزمایش عفونت از یک سواب پنبه استفاده می کند. به احتمال زیاد شما آزمایش خون نیز انجام داده اید.

گاهی اوقات ، این امر برای تأیید اینکه علت درد کلیتوریس شما بثورات ، عفونت یا بیماری پوستی است کافی خواهد بود. اما اگر پزشک شما هیچ یک از این علل را پیدا نکرده باشد ، ممکن است نیاز به آزمایش بیشتر داشته باشد. آنها ممکن است عملکرد عصب و عضلات شما را آزمایش کنند تا به دنبال بیماریهای زمینه ای باشند.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر  درد کلیتوریس ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

درمان درد کلیتوریس چیست؟

درمان درد کلیتوریس شما بسته به علت آن می تواند متفاوت باشد. گزینه ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

آنتی بیوتیک ها.

یک متخصص مراقبت های بهداشتی می تواند UTI ها ، BV ، برخی از STI ها و برخی بثورات را با استفاده از آنتی بیوتیک ها درمان کند. به طور کلی ، پاکسازی عفونت درد شما را برطرف می کند.

داروهای ضد ویروسی.

داروهای ضد ویروسی می توانند از بیماریهای مقاربتی مانند تبخال جلوگیری کرده و باعث ایجاد درد شوند.

ضد قارچ ها.

یک متخصص پزشکی می تواند از داروهای ضد قارچی برای درمان عفونت های قارچی و برخی جوش ها استفاده کند.

مسکن ها.

داروهای مسکن مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) می توانند به کاهش التهاب و تسکین درد کمک کنند. این داروها بدون نسخه یا با نسخه پزشک در دسترس هستند.

ضد تشنج ها.

داروهای ضد تشنج می توانند به درمان درد عصبی شما کمک کنند.

داروهای ضد افسردگی.

داروهای ضد افسردگی می توانند به درمان درد عصبی و درد مزمن شما کمک کنند.

فیزیوتراپی کف لگن.

فیزیوتراپی کف لگن یک فیزیوتراپی تخصصی است که می تواند به تقویت ماهیچه های لگن و تسکین درد در سراسر ناحیه فرج کمک کند.

جنسیت درمانی و مشاوره.

درمانگران جنسی می توانند به شما در ایجاد رابطه سالم با رابطه جنسی و بدن خود کمک کنند. این می تواند شامل کار در موضوعات دشوار و حساس مانند سوء استفاده جنسی گذشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: مشاوره ژنتیک قبل از بارداری آیا ضروری است؟
درد کلیتوریس

عوامل خطرساز برای ایجاد درد کلیتوریس چیست؟

دلایل متعددی برای درد کلیتور وجود دارد. به همین دلیل ، چندین عامل خطر وجود دارد. این عوامل با هر علت احتمالی درد کلیتوریس ارتباط ندارند ، اما می توانند خطر کلی شما را افزایش دهند.

عوامل خطر عبارتند از:

فعالیت جنسی بدون استفاده از کاندوم یا روش مانع دیگر
فعالیت جنسی تحت تأثیر مواد مخدر یا الکل
عدم مدیریت بهداشت شما
ضعف سیستم ایمنی بدن
دیابت

افراد مبتلا به درد کلیتوریس چگونه است؟

یک متخصص پزشکی می تواند به سرعت و به راحتی بسیاری از علل شایع درد کلیتوریس را درمان کند. اما چشم انداز دقیق شما بستگی به علت درد شما و نحوه واکنش بدن شما به برنامه درمانی شما دارد.

شما ممکن است نیاز داشته باشید که درد خود را به عنوان بخشی از برنامه کلی درمان بیماریهای مزمن مانند آرتریت روماتوئید کنترل کنید. پزشک چشم انداز و گزینه های درمانی شما را با شما در میان می گذارد.

نتیجه

اگر درد کلیتوریس دارید ، ممکن است سوزش ، خارش یا احساس خام را تجربه کنید. اما بسیاری از علل درد کلیتوریس را می توان به راحتی درمان کرد. علل شایع عبارتند از واکنش به رنگها و سایر عوامل محرک ، عفونتها و بیماریهای پوستی.

یک داروی آنتی بیوتیک یا ضد ویروس ممکن است بتواند عفونت شما را برطرف کرده و درد شما را تسکین دهد. در موارد دیگر ، یک بیماری زمینه ای مانند دیابت ممکن است باعث آسیب سیستم عصبی شود که منجر به درد کلیتوریس می شود.

یک متخصص پزشکی می تواند به تایید علت کمک کند و بهترین درمان را برای شما پیدا کند.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

• سلام من دچار جوش در ناحيه كليتوريس شدم و دردناك هست ميشه راهنمايي كنين بايد چه دارويي استفاده كنم