آیا داشتن پوست شل روی شکم پس از زایمان طبیعی است؟

بهترین-متخصص-زنان-و-زایمان-رشت | بهترین-متخصص-زنان-زایمان-نازایی-در-رشت

آیا داشتن پوست شل روی شکم پس از زایمان طبیعی است؟

پس از زایمان طبیعی

بسیاری از والدینی که تازه به دنیا آمده اند، پس از زایمان، پوست شکمشان شل یا افتاده است. این هم طبیعی و هم طبیعی است – و یک شکایت رایج. با این حال، قبل از اینکه خود یا بدنتان را به خاطر «بازگشت نکردن» مورد انتقاد قرار دهید، متوجه شوید که عوامل متعددی در این کار نقش دارند.

به عنوان مثال، در دوران بارداری، پوست اطراف معده شما به تدریج کشیده می شود تا جنین در حال رشد را در خود جای دهد. پس از زایمان، ممکن است چندین هفته یا حتی ماه‌ها طول بکشد تا پوست اطراف شکم به حالت اولیه برگردد، اما برخی ممکن است متوجه شوند که پوستشان کاملاً خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است.

دیاستاز رکتی یا جدایی شکمی نیز ممکن است رخ دهد. این وضعیت باعث می شود که یک شکاف واقعی بین عضلات راست و چپ شکم شما ایجاد شود و بافت همبند که آنها را در کنار هم نگه می دارد ضعیف می کند.

دکتر نگار غلامعلی پور ، بهترین متخصص زنان و زایمان رشت  و بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت را می توانید از اینجا بشناسید.

بهترین-متخصص-زنان-و-زایمان-رشت | بهترین-متخصص-زنان-زایمان-نازایی-در-رشت

بهترین-متخصص-زنان-و-زایمان-رشت | بهترین-متخصص-زنان-زایمان-نازایی-در-رشت

چه زمانی شکم پس از زایمان من به حالت عادی باز می گردد؟

در حالی که بسیاری از والدین تازه وارد می‌خواهند بدانند چه زمانی بدنشان «باز می‌گردد» یا به حالت «عادی» باز می‌گردد، پاسخ دقیق و کاملاً پیچیده است. اندازه و شکل شما قبل از لقاح بر اندازه و شکل شما پس از زایمان تأثیر می گذارد.

سطح فعالیت شما و همچنین سرعت رشد معده شما نقش دارد. تصمیمات غذایی بر دور کمر شما تأثیر می گذارد و ژنتیک بر تغییر بدن شما تأثیر می گذارد. تعداد فرزندانی که داشته اید نیز مهم است. نوزاد شماره یک با شماره سه یا چهار بسیار متفاوت است.

گفته می‌شود، فرض اینکه بدن شما “به عقب برگردد” بخشی از مشکل است – و از طریق و از طریق آن سمی است. برخی از افراد پس از تولد هرگز «بازگشت» ندارند. بلکه بدن آنها تغییر می کند و شکل جدیدی به خود می گیرد.

عوارض دوران بارداری و زایمان چیست؟
بهترین-متخصص-زنان-و-زایمان-رشت | بهترین-متخصص-زنان-زایمان-نازایی-در-رشت

بهترین-متخصص-زنان-و-زایمان-رشت | بهترین-متخصص-زنان-زایمان-نازایی-در-رشت

 

برخی از افراد به شکل قبل از بارداری خود باز می گردند، اما متوجه می شوند که برخی از ویژگی ها تغییر کرده است. برای مثال ممکن است علائم کشش یا افتادگی پوست داشته باشید و هر دو مشکلی ندارند. هیچ راه درستی برای مراقبت از بچه دار شدن وجود ندارد.

علاوه بر این، مهم نیست که بعد از زایمان چه اتفاقی می افتد، متوجه باشید که بدن شما قوی است. انعطاف پذیر است و شما دقیقاً همان جایی هستید که قرار است باشید.

برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

چه کاری می توانم انجام دهم تا بدن جدیدم را در آغوش بگیرم؟

در حالی که می‌توانید با تأیید پزشکتان روی سلامت جسمانی خود تمرکز کنید – با چیزهایی مانند غذا خوردن آگاهانه و ورزش پس از زایمان – بهترین کار این است که خود را در اینجا و اکنون در آغوش بگیرید و سلامت روانی خود را در اولویت قرار دهید. پس از زایمان طبیعی

نینا می‌گوید: «این بسیار طبیعی است که والدین جدید احساس ناراحتی کنند، زیرا معده‌هایشان منقبض می‌شود و با پوست، چربی و مایعات اضافی مورد نیاز برای رشد کودک سروکار دارند.» من والدین جدید را تشویق می‌کنم که اعتماد به نفس خود را به روش‌های دیگری تقویت کنند، از عبارت “من به آن افتخار می کنم” به عنوان نقطه پرش استفاده کنید.

بهترین زمان برای بچه دار شدن پسر کدام است؟

 

همچنین می‌توانید و باید کارهایی را انجام دهید که از آنها لذت می‌برید، به‌ویژه با افرادی که به شما الهام می‌بخشند، زیرا این فعالیت‌ها به شما کمک می‌کنند بیشتر شبیه خودتان باشید.

اگر هنوز با پذیرش فرم جدید یا عزت نفس خود درگیر هستید، می توانید و باید از یک متخصص سلامت روان حمایت کنید. انتقال به بدن پس از زایمان می تواند کاملاً طاقت فرسا باشد و داشتن حمایت یک متخصص می تواند تفاوت را ایجاد کند.

 صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
تغییرات بعد از زایمان چگونه است؟
نوشتهٔ بعدی
چه زمانی اپیزیوتومی ضروری است؟

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 247
  • 154
  • 2,460
  • 9,727
  • 158,183
  • فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
فهرست