7 درمان برتر باروری مورد استفاده زوجینی که برای باردار شدن به کمک نیاز دارند؟

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

7 درمان برتر باروری مورد استفاده زوجینی که برای باردار شدن به کمک نیاز دارند؟

درمان برتر باروری

درمان های رایج باروری

در مورد درمان های باروری تحقیق می کنید؟ از اینجا شروع کنید. این مرور کلی از رایج‌ترین درمان‌های باروری موجود، از جمله IUI و IVF، به شما در درک گزینه‌های خود و تصمیم‌گیری در مورد مراحل بعدی کمک می‌کند.

داروهای باروری

اگر شما و همسرتان جزو 12 درصد زوج هایی هستید که با ناباروری سروکار دارند، می دانید که کنار آمدن با مشکلات باردار شدن می تواند سخت باشد. و اگرچه درمان‌های باروری می‌تواند کمک زیادی به باردار شدن شما کند، اما این احتمال وجود دارد که مرور همه گزینه‌ها فقط بر سطح استرس شما بیفزاید.

اما داشتن یک مرور سریع از انتخاب ها می تواند کمک کننده باشد. از این راهنما برای یادگیری اصول رایج ترین درمان های باروری استفاده کنید. هنگامی که احساس کردید چه چیزی ممکن است برای شما مناسب باشد، می توانید آنها را با پزشک خود در میان بگذارید و تحقیقات عمیق تری را برای دریافت جزئیات بیشتر انجام دهید.

دکتر نگار غلامعلی پور ، بهترین متخصص زنان و زایمان رشت  و بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت را می توانید از اینجا بشناسید.

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

لقاح مصنوعی (AI) و لقاح داخل رحمی (IUI)

لقاح مصنوعی (AI) شامل قرار دادن اسپرم از شریک جنسی یا اهدا کننده در داخل دستگاه تناسلی شما در طول تخمک گذاری است تا به شما در باردار شدن کمک کند.

اگر تخمک گذاری طبیعی دارید، هوش مصنوعی می تواند بدون هیچ داروی باروری اضافی انجام شود. اگر با تخمک گذاری مشکل دارید، انجام هوش مصنوعی با داروهای باروری می تواند شانس بارداری شما را افزایش دهد.

تلقیح داخل رحمی (IUI) فرآیندی مشابه – اما کمی درگیرتر – است. به جای تزریق اسپرم به دستگاه تناسلی، از یک کاتتر نازک برای قرار دادن اسپرم مستقیماً در رحم نزدیک به لوله‌های فالوپ استفاده می‌شود و شانس ملاقات اسپرم با تخمک را افزایش می‌دهد.

می‌تواند برای: این روش‌ها ممکن است برای زوج‌هایی که با تعداد کم اسپرم یا تحرک ضعیف اسپرم سروکار دارند، زوج‌های همجنس یا زوج‌هایی که از رحم جایگزین استفاده می‌کنند، یا زنان مجردی که می‌خواهند خودشان مادر شوند، مناسب باشد. AI یا IUI نیز اولین گزینه خوبی برای کسانی است که مشکلات باروری ناشناخته دارند.

میزان موفقیت: تا 40 درصد از زنان زیر 40 سال که تحت هوش مصنوعی قرار می گیرند، طی 6 بار تلاش باردار می شوند. برای IUI، میزان موفقیت بین 5 تا 20 درصد در هر امتحان متغیر است.

هزینه متوسط: 300 تا 1000 دلار بسته به اینکه در کجا زندگی می کنید و برنامه مراقبت های بهداشتی شما چگونه است، ممکن است این روش ها تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

عوارض جانبی یا خطرات: هیچ خطر واقعی برای هوش مصنوعی یا IUI وجود ندارد، به جز احتمال کمی برای ابتلا به عفونت، اما این روش برای همه کار نخواهد کرد. AI و IUI برای زنان بالای 40 سال و همچنین کسانی که دارای انسداد لوله فالوپ، سابقه عفونت لگنی یا اندومتریوز قابل توجه هستند، کمتر موثر هستند.

همچنین احتمالاً برای مشکلات ناباروری مردانه از جمله تعداد بسیار کم اسپرم یا مشکلات قابل توجه در تحرک یا مورفولوژی اسپرم (درصد اسپرم هایی که به نظر می رسد شکل و اندازه طبیعی دارند) کارساز نخواهد بود.

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

لقاح آزمایشگاهی (IVF)

در طی IVF، تخمک های شما توسط اسپرم در آزمایشگاه یا کلینیک باروری بارور می شوند. سپس یک یا چند جنین با این امید که لانه گزینی شده و منجر به بارداری شود به رحم شما منتقل می شود.

اگر AI یا IUI برای شما موفقیت آمیز نبوده باشد، ممکن است پزشک شما IVF را توصیه کند. IVF همچنین می تواند انتخاب خوبی برای کسانی باشد که با انسداد شدید لوله فالوپ، مشکلات تخمک گذاری، کاهش ذخیره تخمدان، کیفیت پایین تخمک، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، اندومتریوز یا کمبودهای غیرقابل حل اسپرم سر و کار دارند.

زوج‌های همجنس، زوج‌هایی که از تخمک اهداکننده استفاده می‌کنند یا هر زوجی که ممکن است برای غربالگری جنین‌ها از نظر اختلالات ژنتیکی نیاز به استفاده از تشخیص ژنتیکی قبل از لانه‌گزینی یا غربالگری (PGD/PGS) داشته باشند، ممکن است IVF را نیز در نظر بگیرند.

میزان موفقیت: میزان موفقیت برای IVF بسته به سن زن متفاوت است: حدود 54 درصد برای زنان زیر 35 سال، حدود 26 تا 40 درصد برای زنان 35-40 سال، و حدود 4 تا 13 درصد برای زنان 41 سال و بالاتر.

هزینه متوسط: 15000 تا 25000 دلار در هر چرخه. در حال حاضر، 19 ایالت برای پوشش برخی از درمان های باروری به برنامه های بیمه ای نیاز دارند. 13 به طور خاص شامل IVF می شود.

عوارض جانبی یا خطرات: قبل از برداشت تخمک برای لقاح، باید تزریق هورمونی انجام دهید، که می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کند.

این روش به خودی خود تهاجمی است و کاشت بیش از یک تخمک بارور شده احتمال دوقلو یا چند قلو شدن را نیز افزایش می دهد که احتمال عوارض احتمالی را افزایش می دهد. به علاوه، اگر تحت پوشش بیمه نباشد، می تواند گران باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
3 علامت آزاردهنده که در واقع نشانه یک بارداری سالم هستند؟
نوشتهٔ بعدی
IVF چرخه طبیعی برای لقاح چیست؟

نوشته‌های تازه

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 193
  • 127
  • 2,135
  • 12,026
  • 156,287
  • اسفند ۲۵, ۱۴۰۲
فهرست