بهترین درمان برای ناباروری چیست؟

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

بهترین درمان برای ناباروری چیست؟

بهترین درمان ناباروری

به گفته موسسه ملی بهداشت، از هر هشت زوج، یک زوج برای باردار شدن یا باردار ماندن مشکل دارند. این می تواند باعث ناراحتی عاطفی، تنش روابط و بی نظمی در سلامتی شود. اما امیدی هست! به لطف طب مدرن، ناباروری همیشه پایان سفر باروری زنان نیست. گزینه های درمان ناباروری موثرتر و ایمن تر از همیشه وجود دارد، از دارو گرفته تا روش های جراحی و فناوری کمک باروری.

اگر بیش از یک سال است که برای باردار شدن تلاش می‌کنید، یا نتوانسته‌اید یک نوزاد کامل داشته باشید، درمان باروری ممکن است برای شما مناسب باشد. ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد که نمی توانید باردار شوید یا ترم کامل داشته باشید، اما شایع ترین آنها معمولا سن است. دلایل دیگر ممکن است شامل تغییرات مورد نیاز در شیوه زندگی مانند ترک سیگار یا مصرف بیش از حد الکل باشد. و گاهی اوقات، بدن یک زن یا مرد ممکن است تعادل مناسبی از هورمون ها یا سلامت کلی لازم را نداشته باشد.

دکتر نگار غلامعلی پور  ، بهترین متخصص زنان و زایمان رشت  و بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت  می باشند که از لحاظ تجربه بهترین هستند.

 

دلیل شما برای جستجوی درمان باروری هر چه باشد، مهم است که بدانید گزینه های شما چیست و از طریق آنها با ارائه دهنده خود صحبت کنید. اولین قدم به سوی پاسخ ها و راه حل، ارزیابی باروری خواهد بود. از طریق این آزمایش تشخیصی، ارائه‌دهنده شما می‌تواند یک برنامه درمانی شخصی ایجاد کند که برای شما و شریک زندگی شما مناسب است. بیایید به انواع درمانی که ممکن است تجویز کنند نگاهی بیندازیم.

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

داروی باروری

اگر ناباروری شما ناشی از عدم تعادل هورمونی است، داروهای باروری وجود دارد که ممکن است توسط ارائه دهنده شما تجویز شود. گاهی اوقات آنها به تنهایی کار می کنند، اما بسیاری از اوقات با روش های دیگر درمان باروری مانند تلقیح داخل رحمی ترکیب می شوند.

لقاح

دو نوع تلقیح وجود دارد که معمولاً توسط ارائه دهندگان برای درمان ناباروری در زوج هایی که با تعداد کم اسپرم یا تحرک ضعیف اسپرم سروکار دارند، تجویز می شود: لقاح داخل رحمی و لقاح مصنوعی. همچنین ممکن است این روش برای زوج‌های همجنس، زوج‌هایی که از جانشین استفاده می‌کنند یا زنان مجردی که تمایل به مادر شدن دارند، پیشنهاد شود. این روش ها معمولاً برای زنان بالای 40 سال، زنان مبتلا به انسداد لوله فالوپ، زنان با سابقه عفونت لگن، زنان مبتلا به اندومتریوز و مردانی که مشکلات ناباروری قابل توجهی دارند، کمتر مؤثر است.

جراح و متخصص نازایی رشت را بیشتر بشناسید.

لقاح داخل رحمی (IUI)

این درمان باروری نوعی لقاح مصنوعی است که در آن اسپرم ها شسته شده و مقدار متمرکزی از آنها به طور مستقیم در رحم زن در زمانی که تخمدان او برای بارور شدن تخمک آزاد می کند قرار می گیرد. هدف از این روش افزایش شانس رسیدن اسپرم به تخمک و لقاح است. میزان موفقیت: 5-20٪

لقاح مصنوعی (AI) لقاح مصنوعی نوعی درمان باروری است که در آن اسپرم (چه از طرف شریک یا یک اهداکننده) در داخل دستگاه تناسلی زن در طول تخمک‌گذاری قرار می‌گیرد. اگر یک زن تخمک گذاری طبیعی داشته باشد، لقاح مصنوعی می تواند بدون هیچ گونه داروی باروری انجام شود.

اگر او تخمک گذاری طبیعی نداشته باشد، ممکن است برای افزایش شانس بارداری، داروهای باروری تجویز شود.

میزان موفقیت: 40 درصد از زنان زیر 40 سال معمولاً طی 6 بار باردار می شوند. لقاح آزمایشگاهی (IVF) لقاح آزمایشگاهی به عنوان موثرترین درمان باروری موجود در نظر گرفته می شود و از فناوری کمک باروری استفاده می کند. در این فرآیند، تخمک‌های زن از طریق یک روش سرپایی و تحت بیهوشی از تخمدان‌های او خارج می‌شوند و سپس با اسپرم در آزمایشگاه بارور می‌شوند.

پس از لقاح، جنین‌ها به مدت 5 تا 6 روز در آزمایشگاه اجازه رشد پیدا می‌کنند و سپس به رحم زن منتقل می‌شوند تا او را به پایان برساند. IVF معمولاً در صورتی توصیه می‌شود که AI یا IUI موفقیت‌آمیز نبوده باشند، یا اگر به دلایل سلامتی دیگر گزینه‌ای نیستند.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

IVF می تواند یک فرآیند طولانی و از نظر احساسی چالش برانگیز باشد، به همین دلیل است که معمولاً اولین چیزی نیست که ارائه دهنده شما تجویز می کند. موفقیت به عوامل زیادی بستگی دارد که سن بزرگترین آنهاست. برای یک زن زیر 35 سال، IVF می تواند تا 50 درصد موفقیت داشته باشد. برای زنان 35-37، میزان موفقیت حدود 38٪ است. برای زنان 38-40، میزان موفقیت حدود 24٪ است.

برای زنان 41 تا 42 سال، میزان موفقیت حدود 12 درصد و برای زنان بالای 42 سال، میزان موفقیت حدود 4 درصد است. خطرات و معایب احتمالی عبارتند از: عوارض جانبی ناخوشایند تزریق های هورمونی که قبل از برداشت تخم ها لازم است کاشت بیش از یک تخمک بارور شده می تواند احتمال دوقلو یا چند قلو شدن را افزایش دهد و احتمال عوارض را افزایش دهد.

این روش به خودی خود تهاجمی است یک نوع جایگزین وجود دارد که مرحله تزریق هورمون به نام “طبیعی IVF” را حذف می کند. ارائه دهنده شما چرخه طبیعی شما را کنترل می کند و زمانی که شما آماده تخمک گذاری هستید یک تخمک را بازیابی می کند. سپس تخمک شما در آزمایشگاه بارور شده و به رحم شما منتقل می شود. میزان موفقیت برای IVF چرخه طبیعی حدود 20-25٪ است.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
علائم و علل ناباروری چیست؟
نوشتهٔ بعدی
تشخیص و درمان فیبروئید رحم توسط دکتر نگار غلامعلی پور

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 105
  • 45
  • 3,505
  • 13,676
  • 162,371
  • اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳
فهرست