درمان ناباروری چگونه است؟

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

درمان ناباروری چگونه است؟

درمان ناباروری در رشت

درمان برای کمک به باردار شدن به طور طبیعی به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله سن فردی که می‌خواهد باردار شود، مدت زمان ناباروری، ترجیحات شخصی و وضعیت سلامت عمومی او.

فراوانی آمیزش

اولین راهبردی که ممکن است زوجی بخواهند باردار شوند، داشتن رابطه جنسی بیشتر در زمان تخمک گذاری است.

به طور معمول چرخه قاعدگی حدود 28 تا 32 روز طول می کشد. با شمارش از اولین روز آخرین قاعدگی، یک زن معمولاً بین روزهای 11 تا 21 تخمک گذاری می کند.

هر فردی که دوره سیکلش کمتر از 21 روز یا بیشتر از 35 روز است باید برای ارزیابی به پزشک مراجعه کند.

دکتر نگار غلامعلی پور ، بهترین متخصص زنان و زایمان رشت می باشد.

سایر درمان ها

با این حال، زمان آمیزش جنسی ممکن است به تنهایی برای کمک به بارداری کافی نباشد. درمان به علت اصلی ناباروری بستگی دارد.

در مردان، این می تواند شامل داروهای منبع معتبر برای اختلال نعوظ باشد. جراحی ممکن است شامل روشی برای برداشتن ورید واریسی در کیسه بیضه یا ترمیم اپیدیدیم مسدود شده باشد.

در زنان، پزشکان می توانند داروهای باروری را برای تنظیم یا القای تخمک گذاری تجویز کنند. اینها می توانند شامل کلومیفن (کلومید، سروفن)، لتروزول (فمارا)، داروهای آگونیست دوپامین و انواع داروهای هورمونی باشند.

اگر لوله های فالوپ مسدود یا زخمی شده باشند، ترمیم جراحی ممکن است عبور تخمک ها را آسان تر کند. همچنین ممکن است به فرد توصیه شود که تحت IVF قرار گیرد.

پزشکان همچنین ممکن است اندومتریوز را با جراحی لاپاراسکوپی درمان کنند. آنها یک برش کوچک در شکم ایجاد می کنند و یک میکروسکوپ نازک و انعطاف پذیر با نوری در انتهای آن به نام لاپاروسکوپ وارد می کنند. سپس جراح می تواند ایمپلنت ها و بافت اسکار را بردارد که ممکن است درد را کاهش داده و به باروری کمک کند.

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

لقاح کمکی
روش های زیر در حال حاضر برای لقاح کمکی یا مصنوعی در دسترس هستند:

تلقیح داخل رحمی (IUI): در زمان تخمک گذاری، پزشک یک کاتتر ظریف را از طریق دهانه رحم وارد رحم می کند تا نمونه اسپرم را مستقیماً در رحم قرار دهد.
لقاح آزمایشگاهی (IVF): پزشکان اسپرم را با تخمک های بارور نشده در پتری دیش قرار می دهند، جایی که لقاح می تواند انجام شود. سپس جنین را در رحم قرار می دهند تا بارداری آغاز شود. تکنیک های IVF می تواند شامل تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم (ICSI) و کمک جوجه کشی باشد.

بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت را می توانید از اینجا بشناسید.

اهدای اسپرم یا تخمک: در صورت لزوم فرد می تواند از اهدای تخمک یا اسپرم استفاده کند. درمان باروری با تخمک اهدایی را می توان با استفاده از IVF انجام داد.
تحریک الکتریکی یا ارتعاشی برای رسیدن به انزال: ممکن است بتوان با تحریک الکتریکی یا ارتعاشی به فرد در رسیدن به انزال کمک کرد. این می تواند به مردی کمک کند که نمی تواند به طور طبیعی انزال کند، مثلاً به دلیل آسیب نخاعی.

آسپیراسیون اسپرم از طریق جراحی: اسپرم از قسمتی از دستگاه تناسلی مرد مانند مجرای دفران، بهترین متخصص زنان و زایمان رشت – بیضه یا اپیدیدیم خارج می شود. پزشکان از IVF برای بارور کردن تخمک یا فریز کردن اسپرم برای استفاده بعدی استفاده خواهند کرد.

تشخیص ناباروری

اگر پس از 12 ماه تلاش، بارداری وجود نداشته باشد، ممکن است فردی بخواهد به پزشک مراجعه کند.

اگر همسر زن بالای 35 سال سن داشته باشد، ممکن است زوج بخواهند زودتر به پزشک مراجعه کنند، زیرا آزمایش باروری ممکن است زمان ببرد. به عنوان مثال، یک فرد بالای 35 سال ممکن است بخواهد منبع معتبر پس از 6 ماه به پزشک مراجعه کند، در حالی که یک فرد بالای 40 سال ممکن است بخواهد به محض اینکه متوجه شود باردار نمی شود به پزشک مراجعه کند.

یک پزشک می تواند توصیه کند و برخی از ارزیابی های اولیه را انجام دهد.

پزشک ممکن است در مورد عادات جنسی فرد بپرسد و توصیه هایی در این زمینه ارائه دهد. آزمایش‌ها در دسترس هستند، اما آزمایش همیشه علت خاصی را نشان نمی‌دهد.

آزمایشات ناباروری برای مردان

پزشک در مورد سابقه پزشکی، داروها و عادات جنسی سؤال می کند و معاینه فیزیکی انجام می دهد.

اگر آزمایش نشان دهنده یک ناهنجاری باشد، پزشک ممکن است معاینه بیضه ها را از نظر وجود توده یا بدشکلی و بررسی شکل و ساختار آلت تناسلی توصیه کند. درمان ناباروری در رشت

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

علاوه بر این، پزشک ممکن است آزمایش‌های زیر را به منبع معتمد تجویز کند:

تجزیه و تحلیل مایع منی: ممکن است برای آزمایش غلظت، تحرک، رنگ و کیفیت اسپرم و همچنین وجود خون یا عفونت نمونه برداری شود. تعداد اسپرم ممکن است نوسان داشته باشد، بنابراین ممکن است چندین نمونه لازم باشد.
آزمایش خون: آزمایشگاه سطوح تستوسترون و سایر هورمون ها را آزمایش می کند.

سونوگرافی: این ممکن است مسائلی مانند انسداد مجرای انزال یا انزال رتروگراد را نشان دهد.
آزمایش کلامیدیا: کلامیدیا می تواند بر باروری تأثیر بگذارد، اما آنتی بیوتیک ها می توانند آن را درمان کنند. با این حال، آنتی بیوتیک ها نمی توانند آسیب های موجود به باروری را درمان کنند.

آزمایشات ناباروری برای زنان

یک زن تحت یک معاینه فیزیکی کلی قرار می گیرد و پزشک در مورد سابقه پزشکی، داروها، چرخه قاعدگی و عادات جنسی سؤال می کند.

آنها همچنین تحت معاینه زنان و تعدادی آزمایش قرار خواهند گرفت:

آزمایش خون: این آزمایش می تواند سطح هورمون و اینکه آیا یک زن در حال تخمک گذاری است یا خیر.
هیستروسالپنگوگرافی: یک تکنسین مایع را به رحم تزریق می کند و برای تعیین اینکه آیا مایع به درستی از رحم خارج می شود و به لوله های فالوپ می رود یا خیر عکس می گیرد. اگر انسداد وجود داشته باشد، ممکن است جراحی لازم باشد. درمان ناباروری در رشت

لاپاراسکوپی: یک لوله نازک و منعطف با یک دوربین در انتهای شکم و لگن وارد می شود و به پزشک اجازه می دهد لوله های فالوپ، رحم و تخمدان ها را بررسی کند. این می تواند نشانه هایی از اندومتریوز، اسکار، انسداد و برخی بی نظمی ها در رحم و لوله های فالوپ را نشان دهد.

 صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

سایر آزمایشات می تواند شامل موارد زیر باشد:

تست ذخیره تخمدان برای شمارش تخمک ها بعد از تخمک گذاری.
سونوگرافی لگن برای ایجاد تصویری از رحم و تخمدان ها.
آزمایش عملکرد تیروئید، زیرا ممکن است بر تعادل هورمونی تأثیر بگذارد.

چشم انداز

برای زوج هایی که مشکلات باروری را تجربه می کنند و کسانی که مایل به بچه دار شدن در سنین بالاتر هستند، گزینه های بیشتری نسبت به قبل وجود دارد.

در سال 1978 اولین نوزاد در نتیجه IVF متولد شد. امروزه، حدود 2.1 درصد از همه نوزادان متولد شده در ایالات متحده سالانه از طریق نوعی فناوری کمک باروری (ART) باردار می شوند.

با در دسترس قرار گرفتن فناوری جدید، درمان باروری اکنون برای افراد بیشتری قابل دسترسی است و میزان موفقیت و ایمنی همیشه در حال بهبود است. تامین مالی درمان ناباروری نیز می تواند پرهزینه باشد، اما برنامه هایی وجود دارد که می تواند به این امر کمک کند. درمان ناباروری در رشت

سوالات متداول

ناباروری چقدر شایع است؟

در سرتاسر جهان، 8 تا 12% منبع مورد اعتماد زوج ها مشکلات باروری را تجربه می کنند. حداقل 20% موارد ناباروری منبع قابل اعتماد صرفاً به دلیل مشکل در دستگاه تناسلی مردان رخ می دهد.

علاوه بر این، 19٪ منبع مورد اعتماد از زنان آمریکایی 15 تا 49 ساله پس از 1 سال تلاش، ناباروری اولیه را تجربه می کنند. حدود 6 درصد از زنان متاهل 15 تا 49 ساله ناباروری ثانویه را تجربه می کنند. زنان سیاه پوست آمریکایی و لاتین در مقایسه با زنان آمریکایی که سفیدپوست هستند بیشتر در معرض ناباروری هستند.

برخی از عوارض ناباروری چیست؟

اگر لقاح اتفاق نیفتد، می تواند منجر به استرس و احتمالاً افسردگی شود. برخی از اثرات فیزیکی نیز ممکن است ناشی از درمان ناباروری باشد. به عنوان مثال، یک زن می تواند سندرم تحریک بیش از حد تخمدان (OHSS) را از طریق مصرف داروهایی برای تحریک تخمدان ها دریافت کند. یکی دیگر از عوارض می تواند حاملگی خارج از رحم باشد. درمان ناباروری در رشت

حاملگی چند قلو نیز ممکن است در نتیجه درمان باروری باشد. اگر جنین‌های زیادی وجود داشته باشد، حمل همه آنها تا پایان ممکن است باعث مشکلات سلامتی منبع مطمئن در طول بارداری شود.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
نشانه های یک بارداری سالم – حفظ مراقبت های دوران بارداری خوب
نوشتهٔ بعدی
آیا داروهای باروری تزریقی عوارض دارند؟

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 561
  • 223
  • 4,172
  • 11,868
  • 160,261
  • فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
فهرست