آیا می توانید با توجه به اندازه شکم خود تعیین جنسیت کرد؟

تشخیص جنسیت در دوران بارداری

آیا می توانید با توجه به اندازه شکم خود تعیین جنسیت کرد؟

تشخیص جنسیت در دوران بارداری

مدت زمان مطالعه: 12 دقیقه

از لحظه ای که باردار بودن خود را به اشتراک می گذارید، شروع به شنیدن انواع نظرات در مورد کودک می کنید – بسیاری از آنها جنسیت آینده کودک را پیش بینی می کنند.

مادر شما ممکن است متقاعد شده باشد که دختر است زیرا به او گفته اید که هوس شکلات دارید. بهترین دوست شما مطمئناً می‌داند که پسر است، زیرا ضربان قلب کودک در اولین ملاقات اولتراسوند شما سریع بود. و در حالی که نمی‌دانید چرا او در ابتدا به شدت به برآمدگی شما نگاه می‌کند، لیندا در حسابداری می‌گوید که شکم شما پایین است، بنابراین قطعاً پسر دارید!

اما آیا اندازه شکم و سایر جنبه های بارداری شما می تواند جنسیت کودک را روشن کند؟ به احتمال زیاد نه، اما به خواندن ادامه دهید تا درباره این افسانه بارداری و دیگران بیشتر بدانید.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان که از خدمات تخصصی خانم دکتر  تشخیص جنسیت در دوران بارداری ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

آیا کم بودن شکم در بارداری به معنای پسر دار شدن است؟

شکل شکم یکی از رایج ترین افسانه ها درباره بارداری و پیش بینی جنسیت است. ممکن است شنیده باشید که اگر شکمتان پایین است، پسری را حمل می کنید. اگر بالا باشد، ظاهراً شما یک دختر را حمل می کنید.

این افسانه بیشتر توضیح می دهد که پسران مستقل تر هستند و بنابراین در رحم پایین تر منتقل می شوند. دختران ظاهراً به محافظت بیشتری نیاز دارند، بنابراین آنها را بالاتر می برند.

این کلیشه های جنسیتی تنها چیز عجیب و غریب در مورد این افسانه نیست. وحشیانه تر این است که ممکن است این افسانه را برعکس شنیده باشید، بسته به اینکه چه کسی آن را می گوید!

حقیقت: نحوه انجام بارداری شما – هم اندازه و هم شکل شکم شما – به تعدادی از عوامل مرتبط است … هیچ کدام نشان دهنده جنسیت کودک شما نیست.

اگر این اولین بارداری شماست یا اگر عضلات شکمی قوی دارید، ممکن است کودک خود را بالاتر ببرید زیرا دیواره شکم آنقدر کشیده نیست. از طرف دیگر، اگر این اولین فرزند شما نیست، دیواره شکم شما ممکن است با هر بار بارداری بیشتر و بیشتر کشیده شود و باعث شود که برآمدگی شما کمی پایین تر بیفتد.

فراتر از آن، اندازه و موقعیت کودک شما نیز ممکن است بر ظاهر شکم شما از بیرون تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، در اواخر بارداری ممکن است کودک شما درگیر شود و به سمت پایین لگن حرکت کند و برآمدگی شما کم به نظر برسد.

موقعیت کودک شما در هر زمان ممکن است به طور موقت شکل و اندازه برآمدگی شما را تغییر دهد.

تشخیص جنسیت در دوران بارداری

تشخیص جنسیت در دوران بارداری

افسانه های دیگر در مورد تعیین جنسیت کودک شما

صدها سال است که مردم داستان های قدیمی را در مورد پیش بینی جنسیت کودک به اشتراک گذاشته اند. استفاده از این ادعاها هنگام تلاش برای تصور کودک خود وسوسه انگیز است، اما تعداد کمی از آنها توسط تحقیقات رسمی پشتیبانی می شوند.

در اینجا برخی از اسطوره‌های رایج‌تر آورده شده است – اگرچه از آنجایی که هیچ‌یک از اینها توسط علم پشتیبانی نمی‌شود، ممکن است بخواهید تا زمانی که جنسیت توسط سونوگرافی یا هنگام تولد تأیید شود، صبر کنید تا جنسیت مشخص شود:

افسانه هوس ها:

آیا می خواهید چیزهای نمکی زیادی بخورید؟ اونوقت داری پسر دار میشی بیشتر به چیزهای شیرین؟ یک دختر بچه در شکم شما وجود دارد!

افسانه ضربان قلب:

ضربان قلب بالاتر به معنای پسر است. ضربان قلب کمتر به معنی دختران است. اما ممکن است با پیش‌بینی مخالف هم مواجه شوید.

افسانه بیماری صبحگاهی:

تهوع صبحگاهی کمتر به معنای پسر است – بیشتر به معنای دختر. ایده در اینجا این است که سطوح بالاتر هورمون در بارداری زنان ممکن است زنان را بیشتر بیمار کند.

افسانه ظاهر پوست:

پوست زیبا و درخشان به معنای پسر است. آکنه و سایر مشکلات پوستی یعنی دختر.

افسانه ظاهر مو:

موهای پرپشت تر و براق تر به معنای پسر است. قفل های لنگی و کسل کننده یعنی دختر. در اینجا یک موضوع کلی وجود دارد که دختران زیبایی مادرانشان را می دزدند.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان که از خدمات تخصصی خانم دکتر  تشخیص جنسیت در دوران بارداری ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

پیشنهاد مطالعه: علائم و علل ناباروری زنان چیست؟
تشخیص جنسیت در دوران بارداری

تشخیص جنسیت در دوران بارداری

چه زمانی می توانید جنسیت را یاد بگیرید؟

اگر می‌خواهید بدانید که چه نوزادی خواهد بود، لزوماً نیازی نیست که خیلی منتظر بمانید.

جنسیت کودک شما از اوایل هفته 14 بارداری آشکار می شود و پزشک شما ممکن است بتواند پسر یا دختر را بین 14 تا 20 هفته پیش بینی کند.

همچنین آزمایش‌های DNA قبل از تولد بدون سلول وجود دارد که می‌توانید در اوایل هفته 10 بارداری خود، تا زمان موعد مقرر انجام دهید. این یک آزمایش جنسیت نیست، اما سلول های جنینی را از نظر ناهنجاری های کروموزومی بررسی می کند.

پس از دادن خون در آزمایشگاه، نمونه مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد تا DNA در حال گردش پیدا کند. از آنجا، این یک روند حذف است. اگر صفحه نمایش کروموزوم Y را تشخیص دهد، ممکن است پسر داشته باشید. اگر نه، احتمالاً دختر دارید.

اگر از طریق IVF باردار می شوید، ممکن است قبل از باردار شدن جنسیت کودک خود را بدانید. مشابه غربالگری های DNA بدون سلول، برخی از آزمایش های ژنتیکی ارائه شده از طریق کلینیک های باروری می توانند جنسیت را بر اساس وجود کروموزوم Y شناسایی کنند. این آزمایشات تنها در صورتی در دسترس هستند که قصد استفاده از جنین منجمد را دارید.

ایده های جالب جنسیت را آشکار می کند

یک جعبه را با بادکنک های آبی یا صورتی پر کنید، سپس بادکنک ها را در مقابل دوستان و خانواده رها کنید.
یک پینیاتا را با آب نبات های صورتی یا آبی پر کنید و کاملاً زیبا شوید.
یک عکاسی را ترتیب دهید که در آن شما و همسرتان تی شرت های سفید بپوشید و روی یکدیگر با رنگ آبی یا صورتی نقاشی کنید. برخی از عکس‌ها را سیاه و سفید به اشتراک بگذارید و سپس نمای بزرگ را رنگی کنید.

چند ظروف سیمی احمقانه (رشته آئروسل) را برای مهمانان خود تهیه کنید و سپس از همه آنها بخواهید که همزمان آن را شلیک کنند تا پسر یا دختر ظاهر شود.
یک لباس صورتی یا آبی یا یک جفت کفش بخرید و آن را به عنوان عکس آشکار خود در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
چند توپ کانفتی صورتی یا آبی بردارید و از دوستان و خانواده بخواهید همزمان آنها را آزاد کنند.

آیا باید جنسیت را آشکار کنید یا آن را برای خود نگه دارید؟

اگر هنوز نمی خواهید جنسیت کودک خود را با عموم به اشتراک بگذارید، مجبور نیستید.

انتظار والدینی که تصمیم می گیرند اطلاعات را برای خود نگه دارند، ممکن است به سادگی از دوستان و بستگان خود بخواهند که به خواسته های آنها احترام بگذارند تا آنها را خصوصی نگه دارند. برخی دیگر انتخاب می‌کنند که به سمت «سبز تیمی» بروند و تا زمان زایمان متوجه جنسیت نوزادشان نشوند.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان که از خدمات تخصصی خانم دکتر  تشخیص جنسیت در دوران بارداری ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
پارگی زودرس کیسه آب چگونه اتفاق می افتد؟
نوشتهٔ بعدی
ترومای مثانه چیست؟

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 20
  • 12
  • 3,030
  • 10,856
  • 158,926
  • فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
فهرست