آیا معاینات و آزمایشات قبل از بارداری ضروری است؟

مراقبت های قبل بارداری

آیا معاینات و آزمایشات قبل از بارداری ضروری است؟

مراقبت های قبل بارداری

مدت زمان مطالعه: 15 دقیقه

معاینه پیش از بارداری ، یک معاینه پزشکی است که قبل از بارداری انجام می شود تا به شما اطمینان دهد که در دوران بارداری از سلامت خود مطمئن شوید. در معاینه قبل از بارداری ، ارائه دهنده شما به دنبال شرایط سلامتی است که ممکن است بر بارداری شما و سلامت نوزاد شما تأثیر بگذارد.

حتی اگر قبلاً بچه دار شده اید ، یک معاینه پیش از بارداری انجام دهید. سلامتی شما ممکن است از آخرین بارداری شما تغییر کرده باشد.معاینه قبل از بارداری به خصوص در صورت داشتن نوزاد نارس ، نوزادی با نقص مادرزادی ، سقط جنین یا مرده زایی بسیار مهم است. اگر شرایط خاصی در خانواده شما وجود دارد ، ممکن است بخواهید به یک مشاور ژنتیک مراجعه کنید.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر  مراقبت های قبل بارداری  ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

معاینه پیش از بارداری چیست و چرا مهم است؟

یک معاینه پیش از بارداری به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما کمک می کند تا مطمئن شود بدن شما برای بارداری آماده است. اگر می توانید ، چکاپ خود را از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی که می خواهید در دوران بارداری از شما مراقبت کند ، بگیرید. شما می توانید هر زمان – حتی تا یک سال قبل از بارداری ، چکاپ پیش از بارداری را انجام دهید.

برخی شرایط پزشکی مانند افسردگی ، دیابت ، فشار خون بالا و عدم وزن مناسب می تواند بر بارداری و باروری شما (توانایی شما برای باردار شدن) تأثیر بگذارد. سیگار کشیدن یا سوء استفاده از داروهای خیابانی یا نسخه ای نیز می تواند بر آنها تأثیر بگذارد. ارائه دهنده شما می تواند به شما در مدیریت شرایط سلامتی و ایجاد تغییرات در زندگی شما کمک کند تا نوزاد شما سالم متولد شود.

حتی اگر قبلاً بچه دار شده اید ، یک معاینه پیش از بارداری انجام دهید. سلامتی شما ممکن است از آخرین بارداری شما تغییر کرده باشد. اگر در بارداری قبلی مشکلی داشته اید ، ممکن است ارائه دهنده شما بتواند به شما در جلوگیری از همین مشکل در بارداری بعدی کمک کند.

در صورت داشتن موارد زیر ، یک آزمایش پیش از بارداری دریافت کنید:

تولد زودرس.

این تولدی است که قبل از هفته 37 بارداری اتفاق می افتد.

مراقبت های قبل بارداری

مراقبت های قبل بارداری

نوزاد با نقایص مادرزادی.

نقص های مادرزادی شرایطی هستند که هنگام تولد وجود دارند. آنها شکل یا عملکرد یک یا چند قسمت از بدن را تغییر می دهند. آنها می توانند در سلامت کلی ، نحوه رشد بدن یا نحوه عملکرد بدن مشکل ایجاد کنند.

سقط جنین

این زمانی است که نوزاد قبل از هفته 20 بارداری در رحم می میرد.

مرده زایی

این زمانی است که نوزاد قبل از تولد در رحم می میرد ، اما بعد از 20 هفته بارداری.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر  مراقبت های قبل بارداری  ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.


پیشنهاد مطالعه:خطرات سلامتی مرتبط با بارداری چیست؟

برای بررسی پیش از بارداری به چه ارائه دهنده ای مراجعه می کنید؟

اگر می توانید ، پیش از بارداری خود را با ارائه دهنده ای که می خواهید در دوران بارداری از شما مراقبت کند (که به او ارائه دهنده مراقبت های دوران بارداری نیز می گویند) ، مشورت کنید. شما می توانید ارائه دهنده مراقبت های دوران بارداری خود را از بین انواع مختلف پزشکان و پرستاران انتخاب کنید. همه این ارائه دهندگان می توانند در دوران بارداری از شما مراقبت کنند و می توانند نوزاد شما را به دنیا بیاورند:

متخصص زنان و زایمان (که OB نیز نامیده می شود) پزشکی است که برای مراقبت از زنان باردار و به دنیا آوردن نوزادان آموزش و آموزش دیده است.

کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا می تواند به شما در یافتن OB در منطقه شما کمک کند.
پزشک متخصص خانواده (که پزشک خانواده نیز نامیده می شود) پزشکی است که می تواند از همه اعضای خانواده شما مراقبت کند. این پزشک می تواند قبل ، حین و بعد از بارداری از شما مراقبت کند. انجمن پزشکی خانواده آمریکا می تواند به شما در یافتن پزشک خانواده در منطقه شما کمک کند.

متخصص پزشکی مادر و جنین (همچنین MFM نامیده می شود) یک OB با آموزش و آموزش برای مراقبت از زنانی است که بارداری های پرخطر دارند.

اگر شرایط سلامتی دارید که ممکن است در دوران بارداری مشکل ایجاد کند ، ممکن است بخواهید به متخصص MFM مراجعه کنید. انجمن پزشکی مادر و جنین می تواند به شما در یافتن متخصص در منطقه شما کمک کند.

یک پرستار خانوادگی (که FNP نیز نامیده می شود) یک پرستار با تحصیلات و آموزش برای مراقبت از همه اعضای خانواده شما است.

انجمن پزشکان پرستار آمریکا می تواند به شما در یافتن NP در منطقه شما کمک کند.
یک پرستار بهداشت زنان (WHNP نیز نامیده می شود) یک پرستار با آموزش و آموزش برای مراقبت از زنان در هر سنی ، از جمله زنان باردار است. انجمن پزشکان پرستار آمریکا می تواند به شما در یافتن WHNP در منطقه شما کمک کند.

مراقبت های قبل بارداری

مراقبت های قبل بارداری

ماما یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی است که برای مراقبت از زنان در هر سنی ، از جمله زنان باردار ، آموزش دیده است.

اطمینان حاصل کنید که ماماهای شما دارای مجوز تأییدیه هیئت گواهی مامایی آمریکا (که AMCB نیز نامیده می شود) یا ثبت ماماهای آمریکای شمالی (که NARM نیز نامیده می شود) هستند. AMCB ماماهای دارای گواهینامه (که به آنها CM نیز گفته می شود) و پرستاران و ماماهای دارای مجوز (که CNM نیز نامیده می شوند) را تأیید می کند. NARM ماماهای حرفه ای دارای مجوز (که CPM نیز نامیده می شود) را تأیید می کند. ACNM و NARM می توانند به شما در یافتن ماما در منطقه شما کمک کنند.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر  مراقبت های قبل بارداری  ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

در معاینه پیش از بارداری چه اتفاقی می افتد؟

در معاینه قبل از بارداری ، ارائه دهنده شما سلامت کلی شما را بررسی می کند تا مطمئن شود بدن شما برای بارداری آماده است. شما و ارائه دهنده شما می توانید در مورد موارد زیر صحبت کنید:

اسید فولیک. اسید فولیک یک ویتامین است که هر سلول بدن شما برای رشد و نمو سالم به آن نیاز دارد. اگر اسید فولیک را قبل از بارداری و در اوایل بارداری مصرف می کنید ، می تواند از کودک در برابر نقایص مادرزادی مغز و ستون فقرات (که به آن نقص لوله عصبی گفته می شود) و نقایص مادرزادی دهان (که شکاف کام و شکاف نامیده می شود) محافظت کند. قبل از بارداری ، مولتی ویتامین حاوی 400 میکروگرم (همچنین mcg) اسید فولیک در آن مصرف کنید.

شرایط بهداشتی که می تواند بر بارداری شما تأثیر بگذارد.

این موارد شامل دیابت ، افسردگی ، فشار خون بالا و نداشتن وزن مناسب است. ارائه دهنده شما شما را برای عفونت هایی مانند توکسوپلاسموز و عفونت های مقاربتی (که STI نامیده می شود) ، مانند تبخال تناسلی و ویروس نقص ایمنی انسانی (که HIV نیز نامیده می شود) بررسی می کند.

ارائه دهنده شما همچنین در مورد سابقه سلامت خانواده شما می پرسد که آیا شرایط بهداشتی در خانواده شما یا خانواده شریک زندگی شما وجود دارد یا خیر. از فرم تاریخچه سلامت خانواده مارس دیمز برای شروع سابقه سلامت خانواده خود استفاده کنید و فرم را با ارائه دهنده خود به اشتراک بگذارید. اگر ارائه دهنده شما می بیند که برخی از شرایط سلامتی در خانواده شما وجود دارد ، ممکن است توصیه کند که به یک مشاور ژنتیک مراجعه کنید. این شخص آموزش دیده است تا به شما در درک ژن ها ، نقایص مادرزادی و سایر شرایط پزشکی که در خانواده ها وجود دارد ، و چگونگی تأثیر آنها بر سلامتی شما و سلامت نوزاد شما کمک کند.

داروهایی که مصرف می کنید.

ارائه دهنده شما می خواهد مطمئن شود که هر دارویی که مصرف می کنید برای نوزاد شما بی خطر است. این شامل داروهای تجویزی و بدون نسخه (که به آنها OTC نیز گفته می شود) ، مکمل ها و محصولات گیاهی است. در مورد هر دارویی که مصرف می کنید به ارائه دهنده خود اطلاع دهید.

واکسیناسیون واکسیناسیون حاوی دارویی است که شما را در برابر بیماریهای خاص مصون می کند. اگر مصون باشید ، نمی توانید به این بیماری مبتلا شوید. عفونت هایی مانند آبله مرغان و سرخجه (که سرخک آلمانی نیز نامیده می شود) می تواند به شما و نوزاد شما در دوران بارداری آسیب برساند. بهتر است قبل از بارداری درگیر واکسیناسیون این عفونت ها شوید. سیگار کشیدن ، نوشیدن الکل و سوء استفاده از داروهای تجویزی یا خیابانی. در صورت نیاز به کمک برای ترک ، ارائه دهنده شما می تواند به شما کمک کند.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر  مراقبت های قبل بارداری  ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
درمان درد با گرما و سرما چگونه می شود؟
نوشتهٔ بعدی
نکاتی که قبل از بارداری و در حین بارداری باید رعایت شود؟

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 58
  • 27
  • 3,289
  • 11,190
  • 159,215
  • فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
فهرست