درمان درد با گرما و سرما چگونه می شود؟

درمان درد با گرما و سرما

درمان درد با گرما و سرما چگونه می شود؟

درمان درد با گرما و سرما

ما از آرتروز گرفته تا عضلات کشیده شده تا التهاب با کیسه های یخ یا پد های گرم کننده درمان می کنیم. درمان درد با سرما و گرما می تواند برای تعدادی از شرایط و آسیب های مختلف بسیار موثر باشد و به راحتی مقرون به صرفه باشد. قسمت مشکل این است که بدانید چه شرایطی باعث گرم شدن هوا می شوند و چه عواملی باعث سرما می شوند. گاهی اوقات یک درمان حتی شامل هر دو می شود.

دکتر نگار غلامعلی پور، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی رشت می باشد و از خدمات تخصصی خانم دکتر  درمان درد با گرما و سرما ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی و نازایی می باشد.

به عنوان یک قانون کلی ، از یخ برای آسیب های حاد یا درد ، همراه با التهاب و تورم استفاده کنید. برای درد یا سفتی عضلات از گرما استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: عوارض زایمان سزارین در هشت ماهگی بر جنین چیست؟

گرما درمانی چگونه کار می کند

گرما درمانی با بهبود گردش خون و جریان خون در یک منطقه خاص به دلیل افزایش دما کار می کند. افزایش دمای ناحیه آسیب دیده حتی اندکی می تواند باعث تسکین ناراحتی و افزایش انعطاف پذیری عضلات شود. گرما درمانی می تواند باعث آرامش و آرامش عضلات و التیام بافت آسیب دیده شود.

گرما درمانی دو نوع متفاوت دارد: گرمای خشک و گرمای مرطوب. هر دو نوع گرما درمانی باید به جای “گرم” ، “گرم” به عنوان درجه حرارت ایده آل باشد.

گرمای خشک (یا “گرما درمانی انجام شده”) منابعی مانند پد های گرم کننده ، بسته های گرم کننده خشک و حتی سونا را شامل می شود. این حرارت به راحتی اعمال می شود.
گرمای مرطوب (یا “گرمای همرفت”) شامل منابعی مانند حوله های بخارپز ، بسته های گرم کننده مرطوب یا حمام های گرم است. گرمای مرطوب ممکن است کمی موثرتر باشد و همچنین برای همان نتایج به زمان استفاده کمتری نیاز دارد منبع مطمئن.

دکتر نگار غلامعلی پور، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی رشت می باشد و از خدمات تخصصی خانم دکتر درمان درد با گرما و سرما ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی و نازایی می باشد.

از درمان های حرارتی درمانی حرفه ای نیز می توان استفاده کرد. به عنوان مثال می توان از گرمای حاصل از سونوگرافی برای کمک به درد در التهاب مفاصل استفاده کرد.
با استفاده از گرما درمانی ، می توانید از درمان محلی ، منطقه ای یا کل بدن استفاده کنید.

درمان درد با گرما و سرما

درمان موضعی برای دردهای کوچک مانند یک عضله سفت بهتر است. اگر فقط می خواهید یک آسیب را به صورت محلی درمان کنید ، می توانید از بسته های کوچک ژله ای گرم یا یک بطری آب گرم استفاده کنید. درمان ناحیه ای برای درد یا سفتی گسترده بهترین روش است و می توان آن را با حوله بخارپز ، پد گرمایشی بزرگ یا مواد بسته بندی حرارتی به دست آورد. درمان کامل بدن شامل گزینه هایی مانند سونا یا حمام گرم است.

چه زمانی استفاده نشود

موارد خاصی وجود دارد که نباید از گرما درمانی استفاده کرد. اگر ناحیه مورد نظر یا کبود یا متورم باشد (یا هر دو) ، ممکن است استفاده از سرما درمانی بهتر باشد. گرما درمانی همچنین نباید در ناحیه ای با زخم باز اعمال شود.

افرادی که شرایط خاصی از قبل دارند ، به دلیل خطر بیشتر سوختگی یا عوارض ناشی از گرما ، نباید از گرما درمانی استفاده کنند. این شرایط عبارتند از:

دیابت
درماتیت
بیماری های عروقی
ترومبوز ورید عمقی
مولتیپل اسکلروزیس (ام اس)
اگر یا بیماری قلبی یا فشار خون دارید ، قبل از استفاده از گرم درمانی از پزشک خود بپرسید. اگر باردار هستید ، قبل از استفاده از سونا یا وان آبگرم با پزشک خود مشورت کنید.

اعمال گرما درمانی

گرما درمانی معمولاً در مواردی که به مدت کافی استفاده شود ، بسیار مفید است ، برخلاف سرماخوردگی که باید محدود شود.

سفتی یا تنش جزئی اغلب فقط با 15 تا 20 دقیقه گرم درمانی می تواند برطرف شود.

درد متوسط تا شدید می تواند از جلسات طولانی مدت گرم درمانی مانند حمام گرم که بین 30 دقیقه تا دو ساعت طول می کشد بهره مند شود.

درمان درد

سرما درمانی چگونه کار می کند

سرما درمانی به سرما درمانی نیز معروف است. این با کاهش جریان خون در یک منطقه خاص ، که می تواند به طور قابل توجهی التهاب و تورم را که باعث درد ، به ویژه در اطراف مفصل یا تاندون می شود ، کاهش دهد. این می تواند به طور موقت فعالیت عصبی را کاهش دهد ، که همچنین می تواند درد را تسکین دهد.

روش های مختلفی برای اعمال سرما درمانی در یک منطقه آسیب دیده وجود دارد. گزینه های درمان عبارتند از:

بسته های یخ یا بسته های ژل منجمد
اسپری های خنک کننده
ماساژ یخ
حمام های یخی
انواع دیگر سرما درمانی که بعضی اوقات مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

کشش سرما ، که از سرما برای کاهش اسپاسم عضلات در هنگام کشش استفاده می کند
کرایوکینتیک ، که ترکیبی از درمان سرماخوردگی و ورزش فعال است و می تواند برای رگ به رگ شدن رباط مفید باشد
اتاق های سرما درمانی کل بدن

چه زمانی استفاده نشود

افراد مبتلا به اختلالات حسی که مانع از احساس خاصی می شوند ، نباید از سرما درمانی در خانه استفاده کنند زیرا ممکن است در صورت صدمه دیدن نتوانند احساس کنند. این شامل دیابت است که می تواند منجر به آسیب عصبی و کاهش حساسیت شود.