نکاتی که قبل از بارداری و در حین بارداری باید رعایت شود؟

بارداری و زایمان

نکاتی که قبل از بارداری و در حین بارداری باید رعایت شود؟

بارداری و زایمان

مدت زمان  مطالعه: 13 دقیقه

 

مواد شیمیایی ناایمن در خانه یا محل کار را حذف کنید. برخی از مواد شیمیایی مانند محصولات پاک کننده ، رنگ و علف های هرز می توانند در دوران بارداری برای نوزاد شما مضر باشند. با ارائه دهنده خود در مورد چگونگی محافظت از خود برای حفظ ایمنی نوزاد خود صحبت کنید.

چه زمانی استفاده از داروهای ضد بارداری را متوقف کنید. پیشگیری از بارداری (که به آن پیشگیری از بارداری نیز گفته می شود) روشی است که برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنید. ممکن است ارائه دهنده شما چند ماه قبل از شروع به بارداری ، استفاده از داروهای ضد بارداری را متوقف کند. این به بدن شما اجازه می دهد چند چرخه قاعدگی طبیعی داشته باشد.

داشتن چرخه های طبیعی قبل از بارداری می تواند به پزشک شما در تعیین زمان زایمان شما هنگام بارداری کمک کند. چرخه قاعدگی شما فرایندی است که تخمدان ها هر ماه یک تخمک (به نام تخمک گذاری) آزاد می کنند. تخمک از طریق لوله های فالوپ به سمت رحم حرکت می کند. رحم (که رحم نیز نامیده می شود) جایی است که کودک شما در دوران بارداری رشد می کند. اگر تخمک توسط اسپرم مرد بارور نشود ، از طریق واژن همراه با خون و بافت رحم عبور می کند. به این میگن پریود شما.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان زایمان که از خدمات تخصصی خانم دکتر  بارداری و زایمان ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

یک معاینه فیزیکی شامل وزن گیری و بررسی فشار خون انجام دهید.

به شما معاینه لگن بدهید. این آزمایش اندام های لگن مانند واژن ، دهانه رحم ، رحم و تخمدان ها است تا از سالم بودن آنها مطمئن شوید. دهانه رحم دهانه رحم است که در بالای واژن قرار دارد. اگر در این اندام ها مشکلی دارید ، درمان قبل از بارداری ممکن است به جلوگیری از مشکلات دوران بارداری کمک کند. در صورت داشتن مشکلات باروری (مشکلات بارداری) ، درمان نیز می تواند کمک کننده باشد.

یک آزمایش پاپ انجام دهید این یک آزمایش پزشکی است که در آن ارائه دهنده شما سلول های دهانه رحم شما را برای بررسی سرطان جمع آوری می کند.
برای بررسی گروه خونی و فاکتور Rh خون خود را آزمایش کنید. فاکتور Rh پروتئینی است که در گلبول های قرمز خون یافت می شود. اگر فاکتور Rh شما منفی باشد ، در صورت مثبت بودن فاکتور Rh او می تواند برای کودک شما مشکل ایجاد کند.

بارداری و زایمان

بارداری و زایمان

توصیه می شود در صورت وجود برخی شرایط بهداشتی در خانواده شما ، به مشاور ژنتیک مراجعه کنید. یک مشاور ژنتیک به شما آموزش می دهد تا به شما در مورد ژن ها ، نقایص مادرزادی و سایر شرایط پزشکی که در خانواده ها وجود دارد ، و چگونگی تأثیر آنها بر سلامتی شما و سلامت نوزاد شما کمک کند.

 


پیشنهاد مطالعه: چرا میل جنسی کمی دارید و چه کاری می توانید برای درمان آن انجام دهید؟

چه آزمایشاتی می توانید قبل از بارداری انجام دهید تا به شما در مورد شرایط ژنتیکی که ممکن است بر نوزاد شما تأثیر بگذارد ، پی ببرید؟

قبل از بارداری ، می توانید آزمایش های غربالگری حامل را انجام دهید که خون یا بزاق شما را بررسی می کند تا ببیند آیا ناقل برخی شرایط ژنتیکی هستید یا خیر. شرایط ژنتیکی از طریق ژن از والدین به فرزندان منتقل می شود. ژن ها بخشی از سلول های بدن شما هستند که دستورالعمل هایی برای نحوه رشد و عملکرد بدن شما ذخیره می کنند. اگر ناقل هستید ، خود شما این بیماری را ندارید ، اما تغییر ژنی در آن وجود دارد که می توانید به نوزاد خود منتقل کنید.

اگر هم شما و هم همسرتان ناقل یک بیماری هستید ، خطر ابتلا به این بیماری در نوزاد شما افزایش می یابد. آزمایش قبل از بارداری می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا خطر نوزاد شما را بررسی کرده و درباره بارداری تصمیم گیری کنند. شریک شما نیز می تواند آزمایش شود. غربالگری حامل انتخاب شما است. اگر نمی خواهید مجبور نباشید این کار را انجام دهید ، حتی اگر ارائه دهنده شما آن را توصیه کند.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان زایمان که از خدمات تخصصی خانم دکتر  بارداری و زایمان ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

همه زنانی که به بارداری فکر می کنند می توانند تحت غربالگری قرار گیرند:

فیبروز کیستیک (CF نیز نامیده می شود).

CF شرایطی است که بر تنفس و گوارش تأثیر می گذارد. هضم روشی است که بدن شما غذایی را که می خورید پردازش می کند.

بارداری و زایمان

بارداری و زایمان

آتروفی عضلانی نخاعی (SMA نیز نامیده می شود).

SMA بیماری است که به سلول های عصبی نخاع حمله می کند. ماهیچه ها را ضعیف می کند و می تواند بر حرکت ، تنفس و بلع تأثیر بگذارد.

تالاسمی ها.

اینها شرایط خونی هستند که باعث می شوند بدن کمتر از حد طبیعی گلبول های قرمز سالم و هموگلوبین کمتری بسازد. هموگلوبین یک پروتئین در گلبول های قرمز خون است.

هموگلوبینوپاتی ها.

این شرایط گلبول های قرمز بدن را تحت تأثیر قرار می دهد.

برخی از زنان برای شرایط خاصی که در خانواده ها یا گروه های قومی اجرا می شود ، غربالگری حامل را انجام می دهند. گروه قومی گروهی از مردم است که اغلب از یک کشور هستند و زبان یا فرهنگ مشترکی دارند. اگر این شرایط در خانواده یا گروه قومی شما وجود دارد ، ممکن است بخواهید غربالگری حامل را انجام دهید:

سندرم X شکننده این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که بدن نمی تواند به اندازه کافی پروتئین مورد نیاز برای رشد و تکامل مغز را تولید کند. اگر سندرم X شکننده در خانواده شما وجود دارد ، ارائه دهنده شما ممکن است آزمایش حامل را توصیه کند.

بیماری تای ساکس.

این بیماری باعث مرگ سلول های عصبی در مغز و ستون فقرات می شود. این بیماری در افرادی که یهودی اروپای مرکزی و شرقی هستند (یهودیان اشکنازی نیز نامیده می شوند) ، فرانسوی-کانادایی ، لوئیزیانا کاجون یا آمیش قدیم پنسیلوانیا رایج است.

اگر شما یا همسرتان ناقل هستید و تحت درمان باروری به نام لقاح آزمایشگاهی (IVF) نیز هستید ، ممکن است به آزمایشی به نام آزمایش قبل از کاشت (که به آن تشخیص ژنتیکی پیش کاشت یا PGD نیز گفته می شود) علاقه مند باشید. در IVF ، یک تخمک و اسپرم در آزمایشگاه با هم ترکیب می شوند تا جنین (تخمک بارور) ایجاد شود که سپس در رحم شما کاشته (قرار داده می شود). این آزمایش سلول های جنین را قبل از اینکه در رحم شما کاشته شوند ، بررسی می کند. فقط جنین های سالم (بدون تغییر ژن) کاشته می شوند. ارائه دهنده یا مشاور ژنتیک شما می تواند به شما در درک نتایج آزمایش و احتمال انتقال بیماری ژنتیکی به نوزاد کمک کند.

 

آیا قبل از بارداری نیاز به معاینه دندان دارید؟

بله.  قبل و در دوران بارداری چکاپ های منظم دندانپزشکی خود را انجام دهید. برخی مطالعات ارتباط بین بیماری لثه و داشتن نوزاد نارس یا دارای وزن کم را نشان می دهند. وزن کم هنگام تولد به این معنی است که وزن نوزاد کمتر از 5 پوند ، 8 اونس در هنگام تولد است. اگر بیماری لثه دارید ، درمان قبل از بارداری ممکن است از مشکلات سلامتی شما و نوزاد شما جلوگیری کند.

وقتی به دندانپزشک خود مراجعه می کنید ، به او بگویید که قصد بارداری دارید. و هنگام مراجعه به دندانپزشک خود در دوران بارداری ، مطمئن شوید که او می داند شما باردار هستید.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان زایمان که از خدمات تخصصی خانم دکتر  بارداری و زایمان ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
آیا معاینات و آزمایشات قبل از بارداری ضروری است؟
نوشتهٔ بعدی
5 دلیلی که ممکن است پزشک شما مشاوره ژنتیک را در دوران بارداری توصیه کند؟

نوشته‌های تازه

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 71
  • 60
  • 2,013
  • 11,904
  • 156,165
  • اسفند ۲۵, ۱۴۰۲
فهرست