چگونه پسر دار شویم؟

راه های پسر دار شدن

چگونه پسر دار شویم؟

راه های پسر دار شدن

مدت زمان مطالعه: 12 دقیقه

آیا می خواهید خانواده خود را گسترش دهید و دل خود را به داشتن یک پسر کوچک بخواهید؟ اگرچه ممکن است اعتراف به جنسیت فرزند متولد نشده خود تابو به نظر برسد، اما اعتراف به رویاهای خود اشکالی ندارد. ما راز شما را با کسی در میان نمی گذاریم!

اگر هنوز باردار نشده اید، ممکن است شایعاتی در مورد چیزهایی شنیده باشید که می توانید سعی کنید بر جنسیت کودک خود تأثیر بگذارید. شاید به تازگی شروع به جستجوی ایده هایی برای کمک به داشتن یک پسر کرده باشید. چه چیزهایی را می توانید امتحان کنید؟ آیا برخی از روش ها موثرتر از روش های دیگر هستند؟

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان که از خدمات تخصصی خانم دکتر  راه های پسر دار شدن ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

آیا راه تضمینی برای پسردار شدن وجود دارد؟

ما می دانیم که “جنس” و “جنسیت” اصطلاحاتی هستند که در دنیای ما در حال تکامل هستند، بنابراین قبل از اینکه بیشتر از این پیش برویم، می خواهیم توضیح دهیم که وقتی در مورد جنسیت کودک در این مقاله صحبت می کنیم، فقط صحبت می کنیم. در مورد کروموزوم های نوزاد، ترکیب XY که به عنوان مذکر در نظر گرفته می شود.
بنابراین، “جنس” ذکر شده در این مقاله توسط اسپرم کمک کننده Y و تخمک با X تعیین می شود.

در مورد اینکه آیا راه تضمینی برای تأثیرگذاری بر شانس پسردار شدن شما وجود دارد – نه، وجود ندارد. به جز کاشت پزشکی جنینی که به عنوان پسر شناخته شده است، هیچ تضمینی در مورد جنسیت کودک شما وجود ندارد.

راه های پسر دار شدن

راه های پسر دار شدن

به طور کلی اگر همه چیز به طبیعت سپرده شود، شانس داشتن پسر یا دختر تقریباً 50/50 وجود دارد. همه چیز به این بستگی دارد که کدام اسپرم در مسابقه پیروز می شود و میلیون ها نفر از آنها مسابقه می دهند.

اینجاست که ایده تأثیرگذاری بر جنسیت فرزند آینده شما مطرح می‌شود. برخی استدلال می‌کنند که با استفاده از زمان‌بندی، موقعیت، رژیم غذایی و روش‌های دیگر می‌توانید شانس اسپرم مرد را تغییر دهید.

جالب اینجاست که یک مطالعه در سال 2008 روی 927 شجره خانوادگی نشان می‌دهد که پسر یا دختر بودن شما ممکن است واقعاً توسط پدر به روش‌های مختلف تعیین شود. نه تنها کروموزوم های اسپرم جنسیت نوزاد را تعیین می کنند، بلکه برخی از پدران ممکن است مستعد داشتن پسر یا دختر بیشتر باشند.

بر اساس این مطالعه، مردان ممکن است تمایل به داشتن پسر یا دختر بیشتر را از والدین خود به ارث ببرند، که ممکن است به این معنی باشد که برخی از مردان اسپرم های کروموزوم Y یا X بیشتری تولید می کنند. بنابراین، اگر مردی برادران بیشتری داشته باشد، ممکن است پسران بیشتری نیز داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: علل و درمان نازایی چیست؟

برای افزایش شانس پسردار شدن چه کاری می توانید انجام دهید؟

اگر واقعاً یک پسر می خواهید، پیشنهاداتی وجود دارد که برخی از والدین به شما خواهند گفت که برای آنها کار کرده اید. هیچ یک از این پیشنهادات از نظر علمی برای تضمین نتایج ثابت نشده اند، اما مردم آنها را امتحان می کنند تا شانس را به نفع خود بهبود بخشند.

رژیم غذایی

برای شروع، ممکن است بخواهید در حین تلاش برای باردار شدن، آنچه را که می خورید در نظر بگیرید. در حالی که این مفهوم به طور گسترده مورد مطالعه یا اثبات قرار نگرفته است (بنابراین این پیشنهادات را با مقداری نمک در نظر بگیرید)، محققان در مطالعه‌ای در سال 2008 روی 740 زن دریافتند که بین دریافت کالری بیشتر و پسردار شدن ارتباط وجود دارد.

در حال حاضر، این بدان معنا نیست که شما باید اندازه وعده های غذایی خود را در طول روز افزایش دهید، همانطور که برای باردار شدن تلاش می کنید. به خاطر داشته باشید که عادات غذایی سالم در حال حاضر (غذاهای کامل، میوه ها و سبزیجات، تنقلات کم قند) به شما کمک می کند که در دوران بارداری به دریافت کالری مناسب ادامه دهید.

زنان مورد مطالعه همچنین سطوح بالاتری از پتاسیم مصرف کردند. (می خواهید پتاسیم بیشتری بخورید؟ موز، سیب زمینی شیرین و لوبیا سفید را امتحان کنید.)

این مطالعه همچنین خاطرنشان کرد که “زنانی که نوزادان پسر تولید می کنند، غلات صبحانه بیشتری نسبت به زنان دارای نوزادان دختر مصرف می کنند.” پس برو و برای خودت یک کاسه بریز!

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان که از خدمات تخصصی خانم دکتر  راه های پسر دار شدن ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

راه های پسر دار شدن

راه های پسر دار شدن

روش Shettles

پیشنهاد دیگر برای افزایش شانس پسردار شدن، طرح بارداری به نام روش Shettles است که توسط Landrum B. Shettles در حدود سال 1960 ایجاد شد.

Shettles اسپرم را مورد مطالعه قرار داد تا تعیین کند چه چیزی ممکن است بر سرعت اسپرم تأثیر بگذارد. (به هر حال، اسپرمی که در مسابقه پیروز می شود و تخمک را بارور می کند، جنسیت را تعیین می کند.) او زمان آمیزش، موقعیت ها و pH مایعات بدن را در نظر گرفت تا ببیند که ممکن است بر جنسیت تأثیر بگذارد.

نکات کلیدی روش Shettles عبارتند از:

رابطه جنسی نزدیک به تخمک گذاری
اسپرم در نزدیکی دهانه رحم با استفاده از موقعیت هایی که امکان نفوذ عمیق را فراهم می کند، رسوب می کند
محیط قلیایی در واژن
زنی که اول ارگاسم می کند
روش Shettles چقدر موثر است؟ خب بستگی داره با کی صحبت کنی شتلز ادعا می‌کند که در نسخه فعلی کتابش به طور کلی 75 درصد موفقیت دارد، و افراد زیادی هستند که ادعا می‌کنند با استفاده از روش او پسر یا دختری را با موفقیت باردار شده‌اند.

از سوی دیگر، برخی تحقیقات قدیمی نشان می دهد که رابطه جنسی 2 تا 3 روز پس از تخمک گذاری ممکن است به هیچ وجه منجر به بارداری نشود. و مطالعه دیگری (همچنین دارای تاریخ) منبع معتبری را پیشنهاد کرد که کروموزوم‌های X و Y تفاوت‌های شکل معنی‌داری که Shettles معتقد بود وجود ندارد.

آیا مداخلات پزشکی برای پسردار شدن وجود دارد؟

آیا به دنبال راه های قابل اطمینان تری برای افزایش شانس خود هستید؟ بسته به شرایط شما و در دسترس بودن این گزینه ها، مداخلات پزشکی وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

با این حال، این درمان‌ها می‌توانند گران و از نظر روحی و جسمی مضر باشند. آنها همچنین با خطراتی همراه هستند، از عوارض جراحی گرفته تا سقط جنین و سندرم تحریک بیش از حد تخمدان (OHSS). بنابراین، آنها معمولاً برای انتخاب جنسیت بدون نیاز پزشکی پیشنهاد نمی شوند.

فناوری کمک باروری (ART) به افراد اجازه می دهد تا از طریق روش های پزشکی، بچه دار شوند. برخی از این روش ها عبارتند از: لقاح آزمایشگاهی (IVF)، انتقال گامت به داخل فالوپ (GIFT) و انتقال زیگوت به داخل فالوپ (ZIFT).

از طریق فرآیندی به نام تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی (PGD) یا انتخاب ژنتیکی پیش از لانه گزینی (PGS) می توان از IVF برای ایجاد جنین، آزمایش جنس این جنین ها و کاشت جنین با جنسیت مورد نظر در رحم استفاده کرد.

این اساساً تضمین می کند که اگر همه چیز با بارداری خوب پیش برود، پسر (یا دختر) کوچکی را خواهید داشت که آرزویش را داشتید.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان که از خدمات تخصصی خانم دکتر  راه های پسر دار شدن ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
مشکلات موجود در نوزادان نارس چیست؟
نوشتهٔ بعدی
آیا زایمان اپیدورال مشکلات رشدی را برای کودکان ایجاد می کند؟

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 203
  • 135
  • 2,145
  • 12,036
  • 156,297
  • اسفند ۲۵, ۱۴۰۲
فهرست