واکسیناسیون در دوران بارداری اهمیت فراوان دارد؟

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

واکسیناسیون در دوران بارداری اهمیت فراوان دارد؟

واکسیناسیون در دوران بارداری

واکسن COVID-19

بر اساس CDC، «افراد باردار مبتلا به کووید-19 خطر ابتلا به بیماری شدید، از جمله بیماری‌هایی که منجر به بستری شدن در مراقبت‌های ویژه، تهویه مکانیکی، اکسیژن‌رسانی غشای خارج از بدن یا مرگ می‌شود، افزایش می‌یابد، اگرچه خطر مطلق این پیامدها کم است. علاوه بر این، آنها ممکن است در معرض افزایش خطر پیامدهای نامطلوب بارداری مانند پره اکلامپسی، کواگولوپاتی و زایمان زودرس باشند. در حالی که داده‌های مربوط به ایمنی واکسن‌های COVID-19 در زنان باردار محدود است، داده‌های اولیه نشان می‌دهد که در حال حاضر هیچ گونه نگرانی ایمنی یا پیامدهای نامطلوب مرتبط با بارداری وجود ندارد.

دکتر نگار غلامعلی پور  ، بهترین متخصص زنان و زایمان رشت  و بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت  می باشند که از لحاظ تجربه بهترین هستند.

 

CDC خاطرنشان می کند: «بر اساس دانش فعلی، کارشناسان معتقدند که واکسن های COVID-19 بعید است خطری برای فرد باردار یا جنین ایجاد کند، زیرا واکسن های مجاز فعلی COVID-19 واکسن های غیرقابل تکرار هستند و نمی توانند باعث عفونت در مادر شوند. یا جنین آزمایش‌های بالینی برای ارزیابی ایمنی و اثربخشی واکسن‌های COVID-19 در افراد باردار در حال انجام یا برنامه‌ریزی است. سازندگان واکسن نیز نتایج را در افرادی که در آزمایش‌های بالینی باردار شده‌اند دنبال می‌کنند.

زنان باردار ممکن است واکسن COVID-19 را دریافت کنند. توصیه می شود قبل از انجام این کار با ارائه دهنده خود صحبت کنید، زیرا هر زن یا سفر بارداری او یکسان نیست و ممکن است قبل از حرکت به جلو، ملاحظاتی وجود داشته باشد که باید در مورد آن صحبت کنید. هنگام تصمیم گیری در مورد واکسیناسیون، زنان باردار و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی آنها باید سطح انتقال جامعه COVID-19، خطر شخصی بیمار برای ابتلا به COVID-19، خطرات COVID-19 برای بیمار و خطرات احتمالی برای جنین را در نظر بگیرند.

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

اثربخشی واکسن، عوارض جانبی واکسن، و اطلاعات محدود در مورد واکسن در دوران بارداری. واکسن‌های دیگری ممکن است در طول بارداری توسط ارائه‌دهنده شما توصیه شود، بنابراین باید مطمئن شوید که با آنها مشورت کنید تا مطمئن شوید که واکسن‌های مناسب برای نیازهای سلامتی خود را دریافت می‌کنید. واکسن هایی که در دوران بارداری باید از آنها اجتناب کرد CDC در حال حاضر بیان می کند که واکسن های ویروسی زنده می توانند مضر باشند.

با این حال، مواردی وجود دارد که فواید آن بیشتر از خطرات آن است و این به صورت موردی برای هر زن و هر بارداری تعیین می شود. تجزیه و تحلیل ایمنی واکسن برای زنان باردار تعدادی از واکسن‌ها وجود دارند که دریافت آن‌ها برای زنان بسیار معمول است و همه آنها سطوح ایمنی تعیین شده متفاوتی دارند.

هپاتیت A:

ایمنی در دوران بارداری مشخص نشده است، اما انتظار می رود خطر برای رشد نوزاد در رحم کم باشد. هپاتیت B: داده های محدود نشان می دهد که واکسن هپاتیت B باید برای زنان باردار و نوزاد آنها بی خطر باشد و برای زنان باردار که در معرض خطر ابتلا به عفونت HBV در دوران بارداری شناسایی شده اند، بسیار توصیه می شود.

جراح و متخصص نازایی رشت بیشتر بشناسید.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV):

برای زنان باردار توصیه نمی شود. اگر خانمی سری واکسیناسیون را شروع کرده باشد و متوجه شود باردار است، باقیمانده دوزهای این سری باید تا زمان زایمان به تعویق بیفتد.

آنفولانزا (غیرفعال):

برای زنان باردار بسیار توصیه و تشویق می شود، زیرا خطر ابتلا به بیماری شدید بدون آن بسیار زیاد است.

آنفولانزا (LAIV): برای زنان باردار توصیه نمی شود. واکسیناسیون در دوران بارداری
سرخک، اوریون، سرخجه (MMR): نباید به زنانی که قصد بارداری در یک ماه آینده را دارند یا در حال حاضر باردار هستند داده شود.
مننگوکوک (MenACWY یا MPSV4): بارداری نباید مانع از واکسن مننگوکوک شود، در صورت لزوم. در حال حاضر مطالعات برای تعیین ایمنی در حال انجام است.

مننگوکوک (MenB): واکسیناسیون باید به تعویق بیفتد، زیرا در حال حاضر هیچ کارآزمایی بالینی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده‌ای برای ارزیابی ایمنی واکسن برای زنان باردار انجام نشده است.
کنژوگه پنوموکوکی (PCV13): در حال حاضر هیچ توصیه ای برای بارداری ارائه نشده است.

پلی ساکارید پنوموکوکی (PPSV23): ایمنی این واکسن در سه ماهه اول بارداری ارزیابی نشده است. با این حال، مادرانی که به طور ناخواسته در دوران بارداری واکسینه شده اند، هیچ واکنش یا عواقب نامطلوبی برای نوزادان خود گزارش نکرده اند.
فلج اطفال (IPV): هیچ عارضه نامطلوبی ثبت نشده است، اما واکسیناسیون در حال حاضر برای زنان باردار توصیه نمی شود، مگر اینکه در معرض خطر ابتلا به عفونت باشند و نیاز به محافظت فوری در برابر فلج اطفال داشته باشند.

کزاز، دیفتری و سیاه سرفه (Tdap) و کزاز و دیفتری (Td): برای زنانی که قبلا واکسن دریافت نکرده اند توصیه می شود. بهتر است در سه ماهه سوم بارداری برای محافظت از نوزاد تا زمانی که آنها بتوانند واکسن خود را در دو ماهگی دریافت کنند، تجویز شود.
واریسلا: توصیه نمی شود، زیرا اثرات ویروس واریسلا بر روی نوزاد در رحم ناشناخته است.

زوستر: برای زنان باردار توصیه نمی شود.

در مورد واکسن ها با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

اکیداً توصیه می‌شود که در مورد واکسن‌ها با ارائه‌دهنده خود صحبت کنید، زیرا آنها می‌توانند با توجه به سابقه سلامتی و شرایط فعلی سلامتی، با شما صحبت کنند که کدام واکسن برای شما توصیه می‌شود. نزدیکترین مکان ما را بیابید و برای تنظیم قرار ملاقات با ما تماس بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
انواع شایع عفونت واژن چیست؟
نوشتهٔ بعدی
راهنمایی واکسیناسیون در دوران بارداری

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 207
  • 71
  • 3,623
  • 14,048
  • 162,802
  • اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳
فهرست