در حین عمل سزارین و بعد از آن چه چیزی را تجربه خواهیم کرد؟

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

در حین عمل سزارین و بعد از آن چه چیزی را تجربه خواهیم کرد؟

عمل سزارین در رشت

پزشک یا پرستار دستگاه هایی را به بدن شما متصل می کند تا ضربان قلب و فشار خون شما را کنترل کند.

هنگامی که پرستار سوزن را برای خط IV وارد رگ شما می کند و هنگامی که بی حس کننده موضعی را تزریق می کند، احساس خفیفی خواهید کرد. بیشتر احساس در محل برش پوست است. پزشک این ناحیه را با استفاده از بی حسی موضعی بی حس می کند. هنگامی که پزشک کاتتر را وارد ورید یا شریان می کند، ممکن است احساس فشار کنید. با این حال، ناراحتی جدی احساس نخواهید کرد.

اگر یک بیهوشی عمومی دریافت کنید، برای کل عمل بیهوش خواهید بود. متخصص بیهوشی وضعیت شما را بررسی می کند..

اگر در این روش از آرام بخش استفاده شود، احساس آرامش، خواب آلودگی و راحتی خواهید داشت. شما ممکن است بیدار بمانید یا نمانید، بسته به اینکه تا چه حد عمیق آرام شده اید.

ممکن است به دلیل بی حرکت بودن در طول عمل احساس ناراحتی کنید.

پس از کرایوتراپی از راه پوست، باید بتوانید در عرض یک تا سه روز فعالیت های معمول خود را از سر بگیرید.

اگر کرایوسرجری باز انجام داده اید، باید بتوانید فعالیت های معمول خود را در عرض 7 تا 10 روز از سر بگیرید. حداقل به مدت 72 ساعت از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. از پزشک خود بپرسید که چه زمانی می توانید فعالیت های معمول خود را از سر بگیرید.

دکتر نگار غلامعلی پور ، بهترین متخصص زنان و زایمان رشت می باشد.

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

چه کسی نتایج را تفسیر می کند و چگونه می توانم آنها را دریافت کنم؟

رادیولوژیست مداخله ای یا پزشک معالج شما، نتایج این روش را تعیین می کند. آنها گزارشی را برای پزشک ارجاع دهنده شما ارسال می کنند و او نتایج را با شما در میان می گذارد.

رادیولوژیست مداخله ای شما ممکن است ویزیت بعدی را توصیه کند.

این ویزیت ممکن است شامل معاینه فیزیکی، معاینه(های) تصویربرداری و آزمایش خون باشد. در طول ویزیت بعدی، اگر متوجه عوارض جانبی یا تغییری شدید، به پزشک خود اطلاع دهید.

مزایا در مقابل خطرات چیست؟

فواید

هنگامی که یک روش جراحی باز اتخاذ می شود، زمان بهبودی پس از کرایوسرجری تومورهای کلیه یا کبد ممکن است کمتر از برداشتن تومور با جراحی باز باشد.
برای کرایوتراپی از راه پوست، بیمار ممکن است یک شب بماند یا چند ساعت پس از عمل مرخص شود. معمولاً نیازی به شب مانی برای کنترل درد نیست.
کرایوتراپی از راه پوست نسبت به جراحی باز آسیب کمتری دارد. از آنجایی که پزشک تنها از یک برش کوچک برای عبور پروب از پوست استفاده می کند، آسیب به بافت سالم بسیار کم است. عمل سزارین در رشت

در نتیجه کرایوتراپی از راه پوست هزینه کمتری دارد و عوارض جانبی کمتری نسبت به جراحی باز دارد. معمولاً بیمار می تواند فعالیت های روزانه خود را 24 ساعت پس از عمل از سر بگیرد، البته اگر زودتر نباشد. با این حال، احتیاط در مورد بلند کردن اجسام ممکن است تا چند روز پس از درمان شکم ادامه یابد.

برای درمان فیبروآدنوم، کرایوتراپی باعث ایجاد حداقل بافت اسکار و بدون کلسیفیکاسیون ظاهری پس از درمان می شود.

خطرات مانند هر روش از راه پوست، خونریزی ممکن است ناشی از سوراخ شدن و انجماد بافت هایی مانند کبد، کلیه یا ریه باشد. ممکن است آسیب به ساختارهای معمولی رخ دهد.

کرایوتراپی کبد ممکن است باعث آسیب به مجاری صفراوی شود. کرایوتراپی کلیه ممکن است به حالب یا سیستم جمع کننده آسیب برساند. کرایوتراپی پروستات ممکن است به راست روده آسیب برساند. هر گونه درمان شکمی ممکن است به روده آسیب برساند.

اگر سوراخ رخ دهد، محتویات روده ممکن است به داخل شکم رها شود. این می تواند منجر به یک عفونت بالقوه تهدید کننده زندگی شود. اگر انجماد در نزدیکی دیافراگم رخ دهد، مایع می تواند در فضای اطراف ریه ها جمع شود.

بهترین متخصص زنان و زایمان رشت اینجاست.

اگر این روش در ریه یا نزدیک آن باشد، ریه ممکن است فرو بریزد. ممکن است آسیب عصبی ایجاد شود. اعصاب کاملاً یخ زده می توانند باعث ضعف حرکتی یا بی حسی در ناحیه تامین شده توسط اعصاب شوند. عوارض مربوط به داروهای رویه، از جمله بیهوشی، ممکن است رخ دهد.

اگر زنان باردار هستند، همیشه باید به پزشک و تکنسین اشعه ایکس اطلاع دهند. برای اطلاعات بیشتر در مورد بارداری و اشعه ایکس به صفحه ایمنی در اشعه ایکس، رادیولوژی مداخله ای و روش های پزشکی هسته ای مراجعه کنید. عمل سزارین در رشت

این روش ممکن است شامل قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس باشد. با این حال، خطر تشعشع در مقایسه با مزایای این روش یک نگرانی عمده نیست. برای اطلاعات بیشتر در مورد دوز تشعشع از رویه‌های مداخله‌ای، ایمنی در روش‌های اشعه ایکس، رادیولوژی مداخله‌ای و پزشکی هسته‌ای را ببینید.

کرایوتراپی سرطان پروستات عوارض احتمالی خاصی دارد، مانند: ناتوانی جنسی دائمی از آنجایی که اعصاب کنترل کننده قوای جنسی معمولاً در فرآیند انجماد نقش دارند.

با این حال، اعصاب می توانند بازسازی شوند و مشکل را در برخی از بیماران حل کنند. در حالی که بیمار تحت بیهوشی است، یک لوله مثانه برای تخلیه ادرار قرار داده می شود تا زمانی که تورم گردن مثانه – در نتیجه عمل – برطرف شود. ممکن است ضایعات مجرای ادرار رخ دهد. یعنی بافت مرده ممکن است جریان ادرار را مسدود کند. عمل سزارین در رشت

با گرم نگه داشتن مجرای ادرار با آب استریل که به طور مداوم از طریق یک سوند قرار داده شده در مجرای ادرار در طول عمل در گردش است، تخلیه کاهش می یابد.

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

محدودیت های کرایوتراپی چیست؟

کرایوتراپی یک درمان جایگزین سرطان است که ممکن است جراحی برای برخی از بیماران دشوار یا غیرممکن باشد. پزشکان هنوز در حال بررسی اثربخشی طولانی مدت آن هستند.

در حال حاضر، اطلاعات منتشر شده کمی در مورد نتایج طولانی مدت کرایوتراپی از راه پوست وجود دارد. با این حال، پیگیری طولانی مدت سرطان پروستات نشان می دهد که میزان کنترل سرطان مانند جراحی یا پرتودرمانی است.

کرایوتراپی یک درمان موضعی است. فقط می تواند بیماری را در یک مکان درمان کند. نمی تواند سرطانی را که به سایر قسمت های بدن گسترش یافته است درمان کند. از آنجایی که پزشکان تومورهایی را که در تصاویر رادیولوژی می بینند درمان می کنند، ممکن است سرطان میکروسکوپی را از دست بدهند.

اگرچه استفاده از آن در استخوان، کلیه، کبد و ریه امیدوارکننده است، پزشکان به تحقیق بر روی کرایوتراپی از راه پوست برای تعیین نتایج بالینی طولانی‌مدت ادامه می‌دهند.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
درمان با کرایوتراپی چگونه است و چقدر موثر است؟
نوشتهٔ بعدی
علائم هشدار دهنده در دوران بارداری چیست؟

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 811
  • 187
  • 4,227
  • 14,652
  • 163,406
  • اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳
فهرست