علائم بارداری سالم چیست؟

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

علائم بارداری سالم چیست؟

علائم بارداری سالم

همانطور که در بالا ذکر شد، یک مادر سالم بیشتر احتمال دارد که یک نوزاد سالم داشته باشد و مراقبت خوب از بدن خود راه خوبی برای به دنیا آوردن یک نوزاد سالم است. اگر باردار هستید، برای حفظ سلامتی خود و جنین در حال رشد، باید مراقبت های دوران بارداری خوبی داشته باشید.

الگوهای رشد سازگار

رشد و نمو خوب مطمئن ترین راه برای پیگیری رشد جنین شما و تبدیل شدن به یک نوزاد سالم است. داشتن مراقبت های دوران بارداری منظم به پزشک کمک می کند تا رشد کودک شما را ترسیم کند و از دستیابی به نقاط عطف رشد اطمینان حاصل کند. به طور متوسط می توان انتظار داشت که جنین با سرعتی در حدود دو اینچ در ماه رشد کند. به طور کلی، وزن نوزاد در زمان تولد حدود 3 کیلوگرم است، اما این رقم بسیار به ژنتیک کودک بستگی دارد.

دکتر نگار غلامعلی پور  ، بهترین متخصص زنان و زایمان رشت  و بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت  می باشند که از لحاظ تجربه بهترین هستند.

افزایش وزن مادر

افزایش وزن و رشد شکم مادر به رشد جنین وابسته است. در هر قرار ملاقات قبل از زایمان، پزشکان عمومی وزن شما را اندازه گیری می کنند و رشد شکم شما را اندازه گیری می کنند.

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

حرکت جنین

حرکات کودک شما معمولاً از حدود 5 ماهگی یا 20 هفتگی احساس می شود و پس از مدتی متوجه الگوی حرکت خواهید شد. اولین حرکات کودک شما از نظر پزشکی به عنوان تسریع جنین شناخته می شود.

در شش ماهگی کودک شما با حرکت به صدا پاسخ می دهد و تا هفت ماهگی به محرک های دیگر مانند نور، درد یا صدا پاسخ می دهد. تا زمانی که کودک به هشت ماهگی برسد، موقعیت خود را جابجا کرده و لگد زدن بسیار فعال‌تری خواهد داشت. با نزدیک شدن به دوران بارداری شما و فضای داخل رحم محدودتر، کودک شما کمتر حرکت می کند – فقط به این دلیل که فضای لازم برای انجام این کار را ندارد.

ضربان قلب جنین

یکی دیگر از معیارهای بارداری سالم که به طور مداوم در قرارهای قبل از زایمان شما انجام می شود، ضربان قلب کودک شما است. ضربان قلب جنین از هفته پنجم بارداری شنیده می شود و از حدود 100 تا 160 ضربه در دقیقه متغیر است. پزشک شما ممکن است یک تست بدون استرس انجام دهد تا ارزیابی کند که آیا کودک شما در مراحل بعدی بارداری شما ضربان قلب سالمی دارد یا خیر.

موقعیت جنین

در ماه آخر بارداری، کودک شما در حالی که برای زایمان و زایمان آماده می شود، به موقعیت اول سر می رود.

علائم هشدار دهنده که باید در دوران بارداری مراقب باشید:

توصیه می شود در صورت مشاهده هر یک از علائم و نشانه های زیر در دوران بارداری فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

خونریزی واژن. حتی اگر از هر چهار زن یک نفر ممکن است مقدار طبیعی لکه بینی واژینال را در یک بارداری سالم تجربه کند، هر گونه خونریزی باید برای بررسی به پزشک اطلاع داده شود.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

کاهش حرکت کودک شما شما به ریتم ها و پاسخ های کودک خود عادت خواهید کرد، بنابراین هرگونه کاهش در حرکت باید بررسی شود، به خصوص اگر قبل از ماه هشتم یا نهم باشد.
عفونت های واژن در حالی که ترشحات واژن شما در نتیجه بارداری افزایش می یابد، اگر همراه با خارش یا بوی شدید باشد، باید به پزشک خود مراجعه کنید. هر گونه عفونت یا التهاب واژن باید در اسرع وقت درمان شود.
نشت مایع آمنیوتیک شما.
معده درد مداوم یا شدید که بهبود نمی یابد.
استفراغ بی دلیل.
تاری دید.
سردرد مداوم.
یک دمای بالا.
تورم یا ادم در دست، پا یا صورت.
خارش غیر قابل توضیح.

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

در حالی که سوزش سر دل یا رفلاکس اسید ممکن است به طور مکرر در دوران بارداری تجربه شود، باید قبل از مصرف هر گونه آنتی اسید با پزشک عمومی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که مصرف آن در دوران بارداری بی خطر است.

تکرر ادرار در دوران بارداری قابل انتظار است زیرا مثانه شما تحت فشار بیشتری از طرف کودک در حال رشد شما قرار دارد. با این حال، ممکن است نشانه دیابت بارداری باشد و پزشک ممکن است آزمایشاتی را انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که بین هفته 24 و 28 بارداری به آن مبتلا نمی شوید.

در مورد علائم بارداری سالم گمانه زنی نکنید. برای بارداری سالم از مراقبت های بهداشتی حرفه ای استفاده کنید. لطفا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
آیا واژینیسموس قابل درمان است؟
نوشتهٔ بعدی
نشانه های یک بارداری سالم – حفظ مراقبت های دوران بارداری خوب

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 426
  • 176
  • 4,037
  • 11,733
  • 160,126
  • فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
فهرست