رنگ برای ترشح واژن نشانه های چیست؟

رنگ ترشح واژن

رنگ برای ترشح واژن نشانه های چیست؟

رنگ ترشح واژن

مدت زمان مطالعه: 12 دقیقه

قهوه ای-قرمز-سفید

خبر آرامش بخش این است که بسیاری از رنگ ها طبیعی هستند. حتی اگر می دانید که در وضوح هستید ، به هر حال این رنگها به چه معنا هستند؟

خوب ، دیگر تعجب نکنید. ما یک راهنمای رنگی تهیه کرده ایم که نه تنها از نظر پزشکی دقیق است ، بلکه نگاه کردن به آن جالب است. و حتی اگر معمولاً جای نگرانی وجود ندارد ، اگر نگران هستید به بخش مراجعه به پزشک مراجعه کنید.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان که از خدمات تخصصی خانم دکتر  رنگ ترشح واژن ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

قرمز خون تا قهوه ای خشک شده

ترشحات خونی قرمز یا قهوه ای در طول قاعدگی طبیعی است. رنگها ممکن است از قرمز گیلاس در ابتدای دوره شما تا قهوه ای زنگ زده متغیر باشد. اما اگر در طول ماه قرمز دیدید ، می تواند نشانه یک مشکل سلامتی باشد ، مانند عفونت.

دلایل ترشحات قرمز یا قهوه ای

چرخه قاعدگی نامنظم یا لکه بینی: برخی از زنان به سادگی پریودهای نامنظم و لکه بینی دارند. سایر زنان به دلیل روش پیشگیری از بارداری یا تغییرات هورمونی دچار لکه بینی می شوند.

کرم و سفید شیری

انواع ترشحات سفید از پوسته تخم مرغ گرفته تا کرم می تواند طبیعی باشد. مگر اینکه ترشحات شما با بافت یا بوی خاصی همراه باشد ، زیاد ناراحت نشوید.

رنگ ترشح واژن

رنگ ترشح واژن

دلایل ترشح سفید

روانکاری واژن: ترشح سفید به دلایل مشابه ترشح شفاف رخ می دهد. این روانکاری طبیعی است ، بافت واژن شما را سالم نگه می دارد و اصطکاک را در طول رابطه جنسی به حداقل می رساند.

زرد کم رنگ تا سبز

ترشحات زرد روشن بسیار عادی تر از آن است که فکر می کنید. گاهی اوقات رنگ زرد نرگس است. در مواقع دیگر بیشتر چارتری سبز است.

دلایل ترشحات زرد سبز

به رژیم غذایی خود یا هر مکمل دیگری که ممکن است مصرف کنید توجه کنید: این رنگ معمولاً نشانه عفونت است ، اما اگر می دانید که در حالت شفاف هستید (مانند این یکبار اتفاق می افتد) ، آنچه می خورید می تواند بر رنگ تأثیر بگذارد. به برخی از افراد گزارش می دهند که این تغییر رنگ زمانی اتفاق می افتد که ویتامین های جدید مصرف می کنند یا غذاهای خاصی را امتحان می کنند.

صورتی عمیق سرخ شده

ترشحات صورتی ، از رژگونه بسیار روشن تا صورتی عمیق غروب آفتاب ، اغلب فقط نشانه شروع چرخه شما است. اما در زمان های دیگر ، می تواند نشانه یک مشکل جدی سلامتی باشد.

دلایل ترشح صورتی

مقاربت جنسی: برخی از زنان ممکن است به صورت دوره ای پس از مقاربت خونریزی خفیفی را تجربه کنند که می تواند منجر به ترشح صورتی شود.

ترشحات شفاف که ممکن است مایل به سفید نیز باشد معمولاً طبیعی است. ممکن است قوام سفیدی تخم مرغ داشته باشد. همچنین ترشح بدن سالم برای تعادل مجدد بدن دفع می شود-زیرا واژن شما یک اندام شگفت انگیز و خود تمیز کننده است.

پیشنهاد مطالعه: درمان درد با گرما و سرما چگونه می شود؟

دلایل ترشح واضح

  1. تخمک گذاری: آیا در مورد روز 14 چرخه شما است؟ احتمالاً تخمک گذاری دارید و مخاط دهانه رحم تولید می کنید.
  2. بارداری: بارداری همچنین می تواند باعث تغییر هورمون ها شود و میزان ترشحات شما را افزایش دهد.
  3. برانگیختگی جنسی: رگ های خونی در واژن شما گشاد می شوند و مایع از طریق آنها عبور می کند و باعث افزایش ترشحات شفاف و آبکی می شود. كاملا عادي

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان که از خدمات تخصصی خانم دکتر  رنگ ترشح واژن ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

طوفان ابر خاکستری

وقتی رنگ سفید به خاکستری تبدیل می شود ، مانند ابرهای طوفانی یا خروجی ، به پزشک خود مراجعه کنید یا با OB-GYN خود تماس بگیرید. این می تواند نشانه واژینوز باکتریایی (BV) باشد ، که یک عفونت بسیار شایع در زنان است. پزشک به احتمال زیاد پمادهای ضد باکتری یا آنتی بیوتیک های خوراکی را برای شما تجویز می کند.

رنگ ترشح واژن

رنگ ترشح واژن

بنابراین چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟

اگر نگران رنگ ، میزان یا علائم دیگر ترشحات خود هستید ، بدن شما در اطلاع رسانی خوب است. این نشانه های بسیار خاصی مانند خارش ، درد و سوزش در هنگام ادرار را برای شما ارسال می کند تا به شما بگوید یک معاینه در طبقه پایین انجام دهید.

در هر زمان که ترشحات شما با این علائم یا علائم همراه باشد ، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید:

خارش
درد
احساس سوزش هنگام ادرار کردن
بوی قوی و بد
بافت کف دار
بافت ضخیم و پنیر خامه ای
خونریزی واژینال
به رنگ خاکستری
خونریزی که به قاعدگی شما ارتباطی ندارد

در اینجا مشکلات پزشکی احتمالی برای هر رنگ وجود دارد:

سفید شفاف زرد-سبز قرمز صورتی خاکستری.
عدم تعادل هورمونی عفونت قارچی سوزاک یا کلامیدیا عفونت واژن واژینوز باکتریایی دهانه رحم (BV).
واژینوز باکتریایی (BV) سرطان تریکومونیازیس (گردن رحم ، رحم).
واژینیت التهابی  (DIV).

گاهی اوقات این مسائل – مانند سوزاک یا کلامیدیا – بر اساس وضعیت شما برطرف می شود ، اگر هرگز رابطه جنسی نداشته اید. اگر نمی توانید علتی را مشخص کنید یا از وضعیت سلامتی خود مطمئن نیستید ، همیشه یک معاینه خوب است.

نتیجه گیری

ممکن است همیشه به این شکل فکر نکنید ، اما ترشحات واژن بسیار شگفت انگیز است. ترشحات سالم واژن را تمیز نگه می دارد ، از عفونت ها جلوگیری می کند و روغن کاری می کند. با نیاز بدن شما تغییر می کند. به عنوان مثال ، ترشحات در طول رابطه جنسی برای جلوگیری از ناراحتی و تحریک افزایش می یابد و در زمان تخمک گذاری ضخیم تر می شود تا اسپرم در سفر خود به سمت تخمک کمک کند.

همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که طیف وسیعی از سایه ها و میزان ترشحات واژن طبیعی تلقی می شود و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به همین دلیل ما این راهنمای رنگی را ایجاد کردیم تا به شما نشان دهیم این محدوده چقدر وحشی می تواند باشد.

اما ترشحات واژن شما نیز بازتابی از سلامت شما است. مراقب ترشحات غیرمنتظره ای باشید که می تواند نشانه عفونت یا بیماری باشد. اگر ترشحات شما از نظر رنگ ، قوام ، مقدار یا بوی قابل توجهی تغییر می کند ، ممکن است بخواهید با پزشک متخصص زنان خود وقت بگیرید. به همین ترتیب ، اگر ترشحات شما همراه با خارش یا درد لگن باشد ، وقت آن است که به پزشک خود مراجعه کنید.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان که از خدمات تخصصی خانم دکتر  رنگ ترشح واژن ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
عفونت قارچی (واژن) چگونه درمان می شود؟
نوشتهٔ بعدی
مراقبت های بارداری در دوران بارداری چیست؟

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 72
  • 40
  • 3,541
  • 12,389
  • 160,460
  • فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
فهرست