4 درمان خانگی برای کیست تخمدان چیست؟

درمان کیست تخمدان

4 درمان خانگی برای کیست تخمدان چیست؟

1. از مکمل های دونگ کوای برای کمک به کاهش گرفتگی عضلات استفاده کنید

شاید شنیده باشید که ریشه دونگ کوآی می تواند به درد و گرفتگی قاعدگی کمک کند. این داروی باستانی چینی اغلب در مکمل ها یافت می شود یا در چای گنجانده شده است.

با این حال، مطالعات منبع مورد اعتماد در مورد اثربخشی این گیاه متفاوت است. محققان در یک مطالعه دریافتند که این گیاه در مبارزه با گرگرفتگی بی تاثیر است. تحقیقات بیشتری در مورد این ریشه و همچنین سایر درمان های مکمل و جایگزین مورد نیاز است.

شما نباید دونگ کوای مصرف کنید اگر:

باردار هستند
در حال شیردهی هستند
اختلال انعقاد خون دارند
داروهای رقیق کننده خون مصرف کنید
مکمل ها توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تنظیم نمی شوند، بنابراین شما باید آنها را فقط از تولید کنندگان معتبر خریداری کنید. دستورالعمل های دوز روی برچسب را دنبال کنید.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر درمان هنجارهای جنسی ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

2. برای کمک به آرامش و کاهش اضطراب، چای بابونه بنوشید

دلپذیر شدن با یک فنجان چای گرم بابونه گزینه دیگری است. بابونه گیاهی است که از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است. دارای خواص ضد التهابی برای کمک به گرفتگی عضلات است و ممکن است به کاهش اضطراب کمک کند. نه تنها این، بلکه بابونه ممکن است به شما امکان استراحت شبانه بهتری را نیز بدهد. بهترین قسمت؟ این چیزی است که می توانید به راحتی در فروشگاه مواد غذایی محلی یا آنلاین خود پیدا کنید.

برای تند کردن چای از فروشگاه، به سادگی آب را بجوشانید و چای کیسه ای خود را برای چند دقیقه در یک لیوان قرار دهید. بسیاری از چای ها دستورالعمل هایی روی بسته بندی دارند.

همچنین می توانید با استفاده از گل بابونه چای تازه درست کنید. برای یک وعده، شما نیاز دارید:

3-4 قاشق غذاخوری گل
یک شاخه نعنا
یک فنجان آب جوش
مواد خود را در یک لیوان ترکیب کنید و بعد از پنج دقیقه صاف کنید تا لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه: تشخیص و درمان ناباروری چیست؟

3. برای کمک به کاهش التهاب و تسکین درد، چای زنجبیل بنوشید

چای زنجبیل یکی دیگر از گزینه های گیاهی برای تسکین طبیعی درد و گرفتگی است. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است. در یک مطالعه، زنجبیل رشد سلول های سرطانی تخمدان را متوقف کرد و محققان را به این نتیجه رساند که مصرف رژیم غذایی زنجبیل ممکن است سرطان تخمدان را درمان و از آن جلوگیری کند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کیسه را برای چند دقیقه در آب جوش قرار دهید و لذت ببرید. اگر طعم آن را دوست ندارید، کمی لیمو به آن اضافه کنید.

درمان کیست تخمدان

برای تهیه چای زنجبیل تازه در خانه:

یک تکه زنجبیل 2 اینچی را پوست بگیرید و برش دهید.
زنجبیل را در 2 فنجان آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید.
سپس از روی حرارت بردارید و طعم دهنده هایی مانند آبلیمو و عسل را به دلخواه اضافه کنید.

چگونه علائم را در طولانی مدت کاهش دهیم؟

مواردی وجود دارد که می توانید در خانه امتحان کنید که ممکن است در طولانی مدت به کیست تخمدان شما کمک کند. این درمان ها ممکن است به کاهش اندازه کیست شما کمک کند یا حتی از عود آنها جلوگیری کند. با این حال، تحقیقات زیادی برای حمایت از این روش ها وجود ندارد.

احتیاط کنید، علائم خود را پیگیری کنید و پزشک خود را در جریان بگذارید.

4. رژیم غذایی خود را تنظیم کنید

آنچه می خورید ممکن است بر رشد کیست تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، برخی از زنان به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) مبتلا می شوند. این وضعیت باعث بروز مشکلاتی مانند پریودهای نامنظم یا آمنوره در نتیجه کیست های متعدد روی تخمدان ها می شود.

حدود 50 درصد از زنان مبتلا به PCOS دارای اضافه وزن یا چاق هستند. ممکن است یک منبع قابل اعتماد بین مقاومت به انسولین که کاهش وزن را سخت می کند و PCOS وجود داشته باشد.

در نتیجه، ممکن است بخواهید از غذاهایی که به مقاومت به انسولین کمک می کنند اجتناب کنید. اینها شامل کربوهیدرات های تصفیه شده و غذاهای بسیار فرآوری شده، مانند:

• نان سفید
  • سیب زمینی سفید
  • هر چیزی که با آرد سفید درست شود
  • شیرینی ها، دسرها، کلوچه ها و سایر غذاهای شیرین

به جای پر کردن کربوهیدرات های فرآوری شده، سعی کنید غذاهایی اضافه کنید که به تنظیم وزن و مبارزه با مقاومت به انسولین کمک می کنند.

گزینه های سالم عبارتند از:

غذاهای پر فیبر، از جمله بروکلی، سبزیجات، بادام، انواع توت ها و کدو حلوایی
پروتئین های بدون چربی، از جمله ماهی، توفو و مرغ
غذاها و ادویه های ضد التهاب از جمله گوجه فرنگی، زردچوبه، کلم پیچ، روغن زیتون و بادام
اگر در کاهش وزن یا مدیریت رژیم غذایی خود مشکل دارید، از پزشک خود کمک بخواهید یا به یک متخصص تغذیه ارجاع دهد.