درمان واژینیسموس در رشت

درمان واژینیسموس چگونه است؟

درمان واژینیسموس در رشت

درمان واژینیسموس : جایی که زنان می توانند برای رابطه جنسی دردناک کمک بگیرند.
در سومین و آخرین داستان از مجموعه خود در مورد رابطه جنسی دردناک، CNA Women به چگونگی همکاری رشته های مختلف سلامتی برای کمک به زنان از واژینیسموس کمک می کند.

درمان واژینیسموس: جایی که زنان می توانند برای رابطه جنسی دردناک کمک بگیرند
در سنگاپور، موارد واژینیسموس در حال افزایش است، که به گفته کارشناسان می تواند به کاهش نرخ تولد در این کشور کمک کند.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که اختلال عملکرد جنسی زنان در سرتاسر جهان شایع است و واژینیسموس – یعنی زمانی که یک زن در هنگام دخول به واژن درد را تجربه می‌کند – شایع‌ترین بیماری است. این مربوط به دیسپارونی است که رابطه جنسی ممکن است اما دردناک است.

در سنگاپور، موارد واژینیسموس در حال افزایش است، که کارشناسان می گویند می تواند به کاهش نرخ تولد در این کشور کمک کند. یک مطالعه محلی همچنین نشان داد که تقریباً 60 درصد از زنان از عملکرد جنسی پایین رنج می برند – که نشان دهنده خطر ابتلا به چنین وضعیتی است.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر  درمان واژینیسموس در رشت ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

درمان واژینیسموس

اگر رابطه جنسی به طور مداوم برای شما دردناک است یا اگر قادر به تحمل تست پاپ اسمیر نیستید، مطمئن باشید کمک در دسترس است.

از کجا شروع کنیم؟

اگر هیچ مرجعی ندارید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، می‌توانید ابتدا با یک پزشک عمومی (GP) مشورت کنید، که ممکن است با شما در مورد جنبه‌های مختلف سابقه پزشکی شما از جمله الگوهای قاعدگی، بارداری‌های گذشته و استفاده از پیشگیری از بارداری و دارو، و همچنین سایر شرایط پزشکی که ممکن است داشته باشید.

دکتر تان تسه یون، مشاور ارشد در این بخش هشدار داد که در طول این ملاقات، پزشک ممکن است معاینه لگنی را برای تعیین احتمال عفونت دستگاه تناسلی تحتانی یا شرایط پوستی پیشنهاد کند، اما چنین روشی در این مرحله از درمان برای همه مناسب نیست. پزشکی باروری در بیمارستان زنان و کودکان KK (KKH).
توجه به این نکته حائز اهمیت است که بسیاری از بیماران مبتلا به واژینیسموس هنوز باکره هستند و در مراقبت های اولیه، باید از معاینات داخلی واژن اجتناب شود.

وی افزود: “توضیح کامل در مورد آنچه در معاینه داخلی لگن دخیل است و پیامدهای احتمالی آن، مانند پاره شدن پرده بکارت، باید انجام شود و رضایت نامه باید مستند باشد.”

اگر معاینه لگنی انجام شود و مشخص شود که بیمار عفونت دارد، وضعیت بیمار بر اساس آن تشخیص داده می شود و دارو تجویز می شود. دکتر تان گفت، برای مثال، دیسپارونی سطحی می تواند فقط به دلیل عفونت قارچی باشد که پس از درمان با داروهای ضد قارچ برطرف می شود.

اگر دارو کمکی نکرد، پزشک ممکن است شما را به یک متخصص پوست – برای بررسی بیشتر وضعیت پوست – یا یک متخصص زنان ارجاع دهد.

پزشک عمومی شما همچنین ممکن است شما را به KKH ارجاع دهد، جایی که احتمالاً از طریق کلینیک سلامت جنسی بیمارستان مراجعه کنید. دکتر تان گفت: اینجا جایی است که شما و همسرتان یک ارزیابی را انجام خواهید داد که نه تنها شامل سابقه پزشکی شما، بلکه همچنین “سابقه جامع جنسی شناسی” شما می شود.

این ارزیابی رفتارها یا الگوهای جنسی بیماران (مثل اینکه در حال حاضر یک شریک یا چند نفر دارند)، عادات خودارضایی و حوادث قبلی آسیب جنسی را ثبت می کند.
زوجین همچنین ممکن است در صورت تجربه علائم اختلال عملکرد جنسی مانند میل جنسی کم، ناتوانی در ارگاسم و درد، و اگر این علائم عمومی یا موقعیتی و اکتسابی یا مادام العمر باشند، با یکدیگر در میان بگذارند.

درمان واژینیسموس در رشت

دکتر تان گفت، پس از مشخص شدن همه این موارد، یک رویکرد “چند سیستمی و چند رشته ای” برای مدیریت دیسپارونی و واژینیسموس توصیه می شود.

این امر مستلزم همکاری با متخصصان دیگر، مانند فیزیوتراپیست ها و روان درمانگران، برای “مدیریت مشترک” عوامل پزشکی است که به اختلال عملکرد جنسی کمک می کند.

درمان واژینیسموس با فیزیوتراپی

درمان واژینیسموس

دکتر تان گفت: «ارزیابی کف لگن توسط یک فیزیوتراپیست با تجربه در اختلال عملکرد کف لگن مهم است زیرا زنان مبتلا به درد مزمن جنسی معمولاً عملکرد کف لگن را کاهش داده و تنش را افزایش می‌دهند.»

دکتر تان گفت: در جلسات خود با یک فیزیوتراپیست، در مورد دستگاه تناسلی زنان، به ویژه عملکردهای عضلانی در ناحیه لگن خود اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

او گفت که ممکن است به شما نیز مواجهه درمانی داده شود، که در این زمینه شامل نفوذ تدریجی است. بیماران در کلینیک راهنمایی های گام به گام دریافت می کنند و تکنیک های دستی برای شل کردن عضلات کف لگن به آنها آموزش داده می شود که آنها را تشویق می کند تا در خانه تمرین کنند.

برخی از بیماران ممکن است تحت بیوفیدبک الکترومیوگرافیک قرار گیرند، که شامل استفاده از دستگاهی است که الکترودهایی را به عضلات بیمار تغذیه می کند تا به آرامش آنها کمک کند.

بیماران در کلینیک سلامت جنسی KKH به متخصصان داخلی ارجاع داده می شوند، اما کسانی که اینگونه نیستند ممکن است به دنبال فیزیوتراپیست مستقل نیز بگردند – تا زمانی که در آموزش کف لگن تخصص داشته باشند.