هنجارهای جنسی چیست؟

درمان هنجارهای جنسی

هنجارهای جنسی چیست؟

درمان هنجارهای جنسی

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

آیا تا به حال فکر کرده اید که آیا از نظر جنسی “عادی” هستید؟ ممکن است کنجکاو باشید که دیگران چند وقت یکبار رابطه جنسی دارند یا اینکه چه نوع فعالیت جنسی دارند. خجالت نکش کاملاً طبیعی است که در مورد رفتار جنسی و اینکه چگونه با آن تناسب دارید تعجب کنید.

ترجیحات فردی ما بسیار متفاوت است و در طول زندگی ما در نوسان است. نگرش های اجتماعی نیز در طول زمان تغییر می کند. ما این روزها برای بحث در مورد رفتار جنسی بازتر هستیم، اما از بسیاری جهات هنوز یک موضوع بسیار خصوصی است. اگرچه داده‌های جالبی وجود دارد، اما عاقلانه است که زیاد درگیر مفهوم عادی نشویم.

بیشتر مردم چند وقت یکبار رابطه جنسی دارند؟ این بستگی به این دارد که شما جنسیت را چه چیزی می دانید. بسته به اینکه در مورد رابطه واژینال، رابطه جنسی دهانی یا خودارضایی متقابل صحبت می کنید، آمارها متفاوت است. وضعیت تاهل، سن و سلامت نیز تفاوت هایی را ایجاد می کند. تنها چیزی که واقعا اهمیت دارد رضایت خود و شریک زندگی تان است.

بر اساس گزارش مرکز ملی تحقیقات افکار، افراد 18 تا 29 ساله حدود 84 بار در سال رابطه جنسی دارند. در دهه 40 خود، اکثر مردم به 63 بار در سال رها می کنند. در سن 70 سالگی به بالا، حدود 10 برابر است.

رپرتوار جنسی شما

نظرسنجی ملی سلامت و رفتار جنسی (NSSHB) نشان داد که آمریکایی‌های بین 14 تا 94 سال کارنامه بسیار خوبی دارند. این هرگز فقط در مورد یک عمل جنسی نیست. در واقع، پاسخ دهندگان نظرسنجی بیش از 40 ترکیب از اعمال جنسی را گزارش کردند. آمیزش واژینال رایج ترین فعالیت مشترک است، اما رابطه جنسی دهانی و خودارضایی شریک نیز رایج است.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر درمان هنجارهای جنسی ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

درمان هنجارهای جنسی

درمان هنجارهای جنسی

چه کسی از کاندوم استفاده می کند؟

بر اساس NSSHB، آمیزش واژینال در 25 درصد مواقع در ایالات متحده و 33 درصد از مواقع در بین افراد مجرد در ایالات متحده با کاندوم محافظت می شود. همچنین مشخص شد که آفریقایی‌تبارها و آمریکایی‌های اسپانیایی تبار نسبت به سفیدپوستان و گروه‌های دیگر از کاندوم استفاده می‌کنند. کمترین میزان استفاده از کاندوم در بین افراد بالای 40 سال است.

کاربران کاندوم به اندازه کسانی که از کاندوم استفاده نمی کردند در این نظرسنجی تجربه لذت بخشی داشتند.

طبق همین نظرسنجی در مورد رفتارهای جنسی، تقریباً 85 درصد از مردان می گویند که شریک زندگی آنها آخرین باری که رابطه جنسی داشته اند، ارگاسم داشته است. تنها 64 درصد از زنان می گویند که در آخرین برخورد خود به ارگاسم رسیده اند.

برای مردان، مقاربت واژینال نوعی رابطه جنسی است که بیشتر به ارگاسم منجر می شود.

زنان بیشتر زمانی که رابطه جنسی دهانی یا شکل دیگری از تحریک را شامل می شود، ارگاسم می کنند. با توجه به دانشکده پزشکی هاروارد، زنان روش‌های مختلفی برای نشان دادن برانگیختگی جنسی دارند و پاسخ جنسی زنان «طبیعی» وجود ندارد.

جهت گیری جنسی

طبق گزارش NSSHB، تقریباً 7 درصد از زنان و 8 درصد از مردان خود را همجنس‌گرا، لزبین یا دوجنس‌گرا معرفی می‌کنند. با این حال، تعداد افرادی که می گویند با فردی همجنس رابطه جنسی داشته اند بیشتر از این است.

از نظر تاریخی، نگرش‌های اجتماعی غالب، شناسایی همجنس‌گرایان را برای مردم دشوار می‌کرد. با این حال، در سال‌های اخیر، افراد بیشتری که همجنس‌گرا، همجنس‌گرا یا دوجنس‌گرا هستند، تمایل دارند «بیرون بیایند» و از گرایش همجنس‌گرایانه خود صحبت کنند.

رشد جنسی در کودکان

کودکان با سرعت خود رشد می کنند. کودک شما ممکن است خارج از محدوده طبیعی رشد قرار گیرد، اما این ممکن است مشکلی نداشته باشد.

کودکان کنجکاو از بدو تولد تا 5 سالگی بدن خود را کشف می کنند. در 5 سالگی، اکثر کودکان در مورد اعضای بدن و عملکرد، تفاوت های جنسیتی و محل تولد نوزادان سؤال می پرسند. درمان هنجارهای جنسی

از 6 تا 10 سالگی، کودکان نسبت به بدن خود متواضع می شوند و در مورد تمایلات جنسی بزرگسالان کنجکاوتر می شوند. آنها ممکن است در مورد رابطه جنسی با همسالان خود صحبت کنند و درگیر نوعی خودارضایی شوند.

با شروع بلوغ در 11 یا 12 سالگی، کودکان از تمایلات جنسی آگاه می شوند.

صحبت نوجوانان

علیرغم تمام صحبت هایی که برعکس می شود، بیشتر نوجوانان رابطه جنسی مکرری ندارند. در نظرسنجی NSSHB از مردان 17 ساله پرسیده شد که آیا در سال گذشته مقاربت واژینال داشته اند یا خیر. 40 درصد گفته اند که داشته اند، اما تنها 27 درصد گفته اند که در سه ماه گذشته داشته اند.

درمان هنجارهای جنسی

درمان هنجارهای جنسی

 

پیشنهاد مطالعه: آزمایشات بالینی برای نازایی

رابطه جنسی فقط برای جوانان نیست

طبق مطالعه ای که توسط AARP انجام شده است، افراد بالای 45 سال می گویند که فعالیت جنسی بخش بسیار مهمی از زندگی آنها است و تأثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی آنها دارد. از کل شرکت کنندگان در مطالعه، 36 درصد گزارش کردند که حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی داشته اند. آنها علایق جنسی مختلفی را گزارش کردند. آنها همچنین از لمس کردن، نوازش کردن و در آغوش گرفتن لذت می برند. آنها رابطه جنسی را دوست دارند و می گویند که از رها کردن آن راضی نیستند.

در میان آمریکایی‌های مسن‌تر که دیگر روابط جنسی ندارند، کاهش سلامتی یک مقصر رایج است.

بسیاری از مردم تمایلی به صحبت صریح در مورد فعالیت های جنسی خود ندارند. به همین دلیل است که بدست آوردن اعداد واقعی دشوار است.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان که از خدمات تخصصی خانم دکتر درمان هنجارهای جنسی ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

کافی است بگوییم که تعداد زیادی از ما به سایر رفتارهای جنسی افراط می کنیم، از جمله:
  • تجرد
  • فانتزی وابسته به عشق شهوانی یا نقش آفرینی
  • پورنوگرافی
  • اسارت، سلطه و تسلیم
  • رابطه جنسی مقعدی

زمانی نه چندان دور وجود داشت که در یک جمع مؤدبانه در مورد رابطه جنسی صحبت نمی شد. اکنون اجتناب از موضوع دشوار است. صحبت کردن در مورد آن، پرسیدن سوال و جستجوی مشاوره حرفه ای آسان تر از همیشه است. اگرچه زمانی موضوعاتی تابو بود، اما امروزه مردم با صراحت بیشتری در مورد خودارضایی، همجنس‌گرایی و دوجنس‌گرایی صحبت می‌کنند. با این حال، آنچه مردم در حریم خصوصی خانه های خود انجام می دهند و آنچه که به آن اعتراف می کنند ممکن است دو چیز متفاوت باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
عفونت در دوران بارداری چگونه ایجاد می شود؟
نوشتهٔ بعدی
6 واقعیت درباره ی واژن که بهتراست بدانید چیست؟

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 29
  • 15
  • 3,497
  • 12,775
  • 161,082
  • فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
فهرست