علائم و علل تشخیص و درمان فیبروئید رحم چه چیزهایی است؟

متخصص-زنان-و-زایمان-رشت | جراح-و-متخصص-زنان-زایمان-و-نازایی

علائم و علل تشخیص و درمان فیبروئید رحم چه چیزهایی است؟

درمان فیبروئید رحم

فیبروئید رحم علائم و علل تشخیص و درمان پزشکان و بخش ها مراقبت در کلینیک مایو چاپ تشخیص نحوه انجام معاینه لگن معاینه لگن کادر محاوره ای بازشو باز کنید فیبروم رحم اغلب به طور اتفاقی در طول معاینه معمول لگن پیدا می شود.

پزشک شما ممکن است بی نظمی هایی در شکل رحم شما احساس کند که نشان دهنده وجود فیبروم است. اگر علائم فیبروم رحمی را دارید، پزشک ممکن است آزمایش‌های زیر را تجویز کند: سونوگرافی.

در صورت نیاز به تایید، پزشک ممکن است سونوگرافی را تجویز کند. از امواج صوتی برای گرفتن تصویری از رحم برای تایید تشخیص و نقشه برداری و اندازه گیری فیبروم استفاده می کند. یک پزشک یا تکنسین دستگاه اولتراسوند (ترانسدیوسر) را روی شکم شما (ترانس شکمی) حرکت می دهد یا آن را در داخل واژن (ترانس واژینال) قرار می دهد تا تصاویری از رحم شما دریافت کند.

دکتر نگار غلامعلی پور ، بهترین متخصص زنان و زایمان رشت  را بیشتر بشناسید.

متخصص-زنان-و-زایمان-رشت | جراح-و-متخصص-زنان-زایمان-و-نازایی

متخصص-زنان-و-زایمان-رشت | جراح-و-متخصص-زنان-زایمان-و-نازایی

تست های آزمایشگاهی اگر خونریزی قاعدگی غیرطبیعی دارید، پزشک ممکن است آزمایش‌های دیگری را برای بررسی علل احتمالی تجویز کند. اینها ممکن است شامل شمارش کامل خون (CBC) برای تعیین اینکه آیا به دلیل از دست دادن خون مزمن مبتلا به کم خونی هستید یا خیر و سایر آزمایشات خون برای رد اختلالات خونریزی یا مشکلات تیروئید باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

مطالعات تصویربرداری دیگری مانند:

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI). این تست تصویربرداری می تواند اندازه و محل فیبروم ها را با جزئیات بیشتری نشان دهد، انواع مختلف تومورها را شناسایی کند و به تعیین گزینه های درمانی مناسب کمک کند. MRI اغلب در زنان با رحم بزرگتر یا در زنانی که به یائسگی نزدیک می شوند (پری یائسگی) استفاده می شود.

هیستروسونوگرافی. هیستروسونوگرافی (his-tur-o-suh-NOG-ruh-fee)، که به آن سونوگرافی انفوزیون نمک نیز می گویند، از آب نمک استریل (سالین) برای گسترش حفره رحم استفاده می کند و گرفتن تصاویر از فیبروم های زیر مخاطی و پوشش داخلی را آسان تر می کند. رحم در زنانی که قصد بارداری دارند یا خونریزی شدید قاعدگی دارند.

بهترین متخصص زنان و زایمان رشت – هیستروسالپنگوگرافی هیستروسالپنگوگرافی (his-tur-o-sal-ping-GOG-ruh-fee) از یک رنگ برای برجسته کردن حفره رحم و لوله های فالوپ در تصاویر اشعه ایکس استفاده می کند.

اگر ناباروری نگران کننده باشد، ممکن است پزشک شما آن را توصیه کند. این آزمایش می تواند به پزشک شما کمک کند تا تشخیص دهد لوله های فالوپ شما باز هستند یا مسدود شده اند و می تواند فیبروم های زیر مخاطی را نشان دهد.

هیستروسکوپی برای این معاینه، پزشک یک تلسکوپ کوچک و نورانی به نام هیستروسکوپ را از طریق دهانه رحم وارد رحم شما می کند. سپس پزشک سالین را به رحم شما تزریق می کند، حفره رحم را گسترش می دهد و به پزشک اجازه می دهد دیواره های رحم و منافذ لوله های فالوپ شما را بررسی کند.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

متخصص-زنان-و-زایمان-رشت | جراح-و-متخصص-زنان-زایمان-و-نازایی

متخصص-زنان-و-زایمان-رشت | جراح-و-متخصص-زنان-زایمان-و-نازایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
علائم و درمان کیست تخمدان و فیبروم رحم چیست؟
نوشتهٔ بعدی
درمان فیبروم با هیسترکتومی بسیار موثر است!؟

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 353
  • 105
  • 3,769
  • 14,194
  • 162,948
  • اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳
فهرست