چگونه از عفونت قارچی واژن خلاص شویم؟

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

چگونه از عفونت قارچی واژن خلاص شویم؟

درمان عفونت قارچی واژن

1. ماست طبیعی

ماست طبیعی، شیرین نشده و بدون طعم حاوی باکتری های مفیدی است که پروبیوتیک نامیده می شوند. اینها به سلامتی کمک می کنند و به بازگرداندن تعادل باکتری ها و مخمرها در بدن کمک می کنند.

یک بررسی در سال 2006 نشان داد که انواع خاصی از پروبیوتیک ها ممکن است با برخی از مخمرهایی که باعث عفونت قارچی واژن می شوند مبارزه کنند. در حالی که بازبینان چندین مورد از مطالعاتی را که به آنها استناد می‌کردند علامت‌گذاری کردند، بسیاری از افراد از موارد زیر تسکین یافته‌اند:

  • خوردن ماست
  • اعمال به فرج اطراف واژن
  • قرار دادن آن به صورت واژینال
دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

2. روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خواص ضد قارچی است و نشان داده شده است که با مخمر کاندیدا آلبیکنس مبارزه می کند. روغن نارگیل ارگانیک خام را می توان به صورت داخلی یا خارجی برای کاهش علائم استفاده کرد.

روغن نارگیل گرم شده همچنین می تواند به عنوان روغن حامل برای روغن های ضروری ضد قارچ قوی تر، از جمله روغن درخت چای یا روغن پونه کوهی استفاده شود.

روغن نارگیل برای خرید آنلاین در دسترس است. برخی از محصولات ممکن است به طور خاص برای پخت و پز مناسب باشند نه برای استفاده روی پوست، بنابراین محصولات و مارک ها را برای انتخاب محصول مناسب مقایسه کنید.

دکتر نگار غلامعلی پور  ، بهترین متخصص زنان و زایمان رشت  و بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت  می باشند که از لحاظ تجربه بهترین هستند.

3. سیر

سیر یک ضد قارچ و آنتی بیوتیک شناخته شده است. با این حال، تحقیقات اخیر منبع معتبر نشان می دهد که خوردن سیر هیچ تاثیری بر سطح مخمر در واژن ندارد.

به عنوان جایگزینی برای خوردن سیر، برخی از زنان سعی کرده اند از سیر به صورت داخلی استفاده کنند. آنها ادعا می کنند که با قرار دادن یک حبه سیر که با نخی در طول شب در واژن قرار دارد، از عفونت قارچی تسکین می یابند. در حالی که هیچ مدرکی وجود ندارد که بگوید این کار موثر است، اما یک درمان خانگی کم خطر برای عفونت قارچی است.

افرادی که پوست حساس دارند ممکن است دچار سوزش و حتی آسیب پوست شوند. به این ترتیب، افرادی که پوست حساسی دارند نباید از سیر استفاده کنند. اگر احساس سوزش بدتر شد، افراد باید مصرف را قطع کنند.

همچنین، یک کرم واژینال حاوی سیر و آویشن به اندازه کرم واژینال کلوتریمازول در درمان عفونت قارچی موثر است.

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

4. روغن پونه کوهی

بیشتر روغن پونه کوهی با استفاده از پونه کوهی معمولی، مرزنجوش اوریگانوم تهیه می شود که خاصیت خاصی ندارد. با این حال، روغن پونه کوهی ساخته شده از پونه کوهی وحشی، origanum vulgare، حاوی دو ضد قارچ قوی است: تیمول و کارواکرول. در برخی تحقیقات نشان داده شده است که استفاده از روغن پونه کوهی وحشی باعث توقف یا مهار رشد کاندیدا آلبیکنس می شود. کپسول های حاوی روغن پونه کوهی را می توان در شب وارد واژن کرد. از طرف دیگر، می توان آن را قبل از قرار دادن روی تامپون اعمال کرد. مقایسه محصولات مختلف توصیه می شود. بهترین متخصص زنان و زایمان رشت

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

روغن های ضروری باید قبل از استفاده با روغن های حامل مخلوط شوند و هرگز به طور مستقیم روی پوست مالیده نشوند. افراد می توانند 3-5 قطره روغن اسانس پونه کوهی را در 1 اونس روغن بادام شیرین، روغن نارگیل گرم شده یا روغن زیتون مخلوط کنند. یک تامپون باید چند دقیقه در این مخلوط خیس شود، سپس هر 2 تا 4 ساعت در طول روز آن را قرار داده و تعویض کنید. افراد نباید یک تامپون دارویی را بیش از 6 ساعت داخل آن بگذارند.

این ایده خوبی است که قبل از استفاده از نظر حساسیت به روغن پونه کوهی روی ساعد آزمایش شود. چه زمانی از درمان های خانگی اجتناب کنیم بسیاری از درمان های خانگی برای اکثر افراد مبتلا به عفونت های قارچی بی خطر هستند. با این حال، افراد زیر نباید سعی کنند خود را درمان کنند: زنان حامله هر کسی که در معرض یک عفونت مقاربتی قرار گرفته است افراد مبتلا به عفونت قارچی مکرر افرادی که مطمئن نیستند علائم آنها ناشی از عفونت قارچی است یا خیر جلوگیری عفونت قارچی واژن یک شکایت رایج است که با رعایت اقدامات احتیاطی ساده قابل پیشگیری است.

این شامل: پوشیدن لباس های گشاد و لباس زیر نخی از شلوار جین تنگ و جوراب شلواری خودداری کنید، زیرا مخمر در محیط های مرطوب و گرم رشد می کند در اسرع وقت لباس شنا یا لباس بدنسازی خیس را عوض کنید پرهیز از اسپری‌های واژینال، عطرها و لوسیون‌ها که می‌توانند واژن را تحریک کرده و باعث عدم تعادل باکتری‌ها و مخمرها شوند.

بعد از دوش گرفتن یا حمام کردن ناحیه تناسلی را کاملا خشک کنید اجتناب از دوش گرفتن استفاده از روان کننده های مبتنی بر آب در طول رابطه جنسی دوش گرفتن بعد از مقاربت و رابطه جنسی دهانی مصرف پروبیوتیک ها یا خوردن غذاهای غنی از پروبیوتیک کاهش مصرف شکر، زیرا مخمر از شکر تغذیه می کند.

مصرف آنتی بیوتیک ها فقط در صورت لزوم، زیرا این آنتی بیوتیک ها تعادل باکتری ها و مخمرهای بدن را به هم می زند با توجه به انتخاب روش پیشگیری از بارداری، زیرا پیشگیری از بارداری مبتنی بر استروژن ممکن است باعث رشد مخمر شود.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
آیا تست پاپ اسمیر می تواند باعث عفونت قارچی شود؟
نوشتهٔ بعدی
چگونه از شر عفونت قارچی خلاص شویم؟

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 137
  • 50
  • 3,368
  • 11,269
  • 159,294
  • فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
فهرست