انتخاب بین انواع دستگاه داخل رحمی (IUD)

بهترین-متخصص-زنان-و-زایمان-رشت | بهترین-متخصص-زنان-زایمان-نازایی-در-رشت

انتخاب بین انواع دستگاه داخل رحمی (IUD)

انواع آی یو دی

ایا تصمیم گیری در مورد اینکه کدام کنترل بارداری برای شما مناسب است؟

اگرچه بیش از 25 درصد از زنان به قرص های ضد بارداری متکی هستند، برخی از زنان تمایلی به مصرف این قرص ندارند یا در به خاطر سپردن مصرف آن مشکل دارند.

برای بسیاری از زنان، دستگاه های داخل رحمی (IUD) به عنوان یک جایگزین مناسب برای قرص های ضد بارداری عمل می کنند. IUD یک دستگاه T شکل است که پزشک شما آن را در رحم شما قرار می دهد.

بسته به نوع شما، IUD می تواند تا 10 سال از بارداری جلوگیری کند. بسته به بیمه شما، آی یو دی می تواند تا 1000 دلار در پیش باشد، که بیشتر از هزینه قرص های ضد بارداری است. با این حال، شما مجبور نخواهید بود که پس از نصب IUD به آن فکر کنید.

آی یو دی ها یا مسی هستند یا هورمونی. ParaGard نمونه ای از IUD مسی است. Mirena، Skyla، Liletta نمونه هایی از آی یو دی های هورمونی هستند. در اینجا نگاهی به IUD های هورمونی و مسی، نحوه عملکرد آنها و عوارض جانبی احتمالی آنها می اندازد.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان رشت  می باشند که می توانند در روش های پیشگیری از بارداری به شما کمک شایان فراوانی انجام دهند.

بهترین-متخصص-زنان-و-زایمان-رشت | بهترین-متخصص-زنان-زایمان-نازایی-در-رشت

بهترین-متخصص-زنان-و-زایمان-رشت | بهترین-متخصص-زنان-زایمان-نازایی-در-رشت

اصول IUD هورمونی

سه برند IUD هورمونی موجود Liletta، Mirena و Skyla هستند.

هنگامی که این نوع IUD در رحم قرار می گیرد، به آرامی مقادیر کمی از هورمون پروژسترون را آزاد می کند تا نرسد اسپرم به تخمک برسد. مشابه قرص های هورمونی ضد بارداری، آی یو دی های هورمونی نیز می توانند از تخمک گذاری یا آزاد شدن تخمک از تخمدان جلوگیری کنند.

این هورمون ها همچنین مخاط دهانه رحم را ضخیم می کنند تا از شنا کردن اسپرم به تخمک جلوگیری کنند و پوشش رحم را نازک کنند تا از کاشت تخمک بارور شده جلوگیری کنند.

آی یو دی های هورمونی علاوه بر جلوگیری از بارداری، قاعدگی شما را کم کرده و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد. میرنا و لیلتا ممکن است به طور کامل از شر قاعدگی خلاص شوند. برای سه تا شش ماه اول پس از قرار دادن IUD، قاعدگی شما احتمالا غیرقابل پیش بینی خواهد بود.

IUD های هورمونی می توانند عوارض جانبی مشابه با قرص های ضد بارداری ایجاد کنند، از جمله:

درد سینه

IUD های هورمونی می توانند عوارض جانبی مشابه با قرص های ضد بارداری ایجاد کنند، از جمله: درد سینه حساسیت سینه سردرد حالت تهوع تغییرات خلق و خوی افزایش وزن آکنه اصول IUD مسی ParaGard یک IUD است که در سیم مسی پیچیده شده است. هنگامی که در جای خود قرار می گیرد، تا 10 سال کار می کند. انواع آی یو دی

ParaGard همچنین می تواند به عنوان نوعی کنترل اضطراری بارداری پس از داشتن رابطه جنسی محافظت نشده استفاده شود. اگر IUD را در عرض پنج روز پس از رابطه جنسی محافظت نشده یا تجربه نارسایی پیشگیری از بارداری وارد کنید، تقریباً 100 درصد در جلوگیری از بارداری مؤثر است.

هنگام استفاده از ParaGard ممکن است خونریزی شدیدتر و گرفتگی عضلات بیشتر در طول دوره قاعدگی خود را تجربه کنید. قاعدگی شما باید پس از چند ماه از انجام IUD کم شود.

برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

بهترین-متخصص-زنان-و-زایمان-رشت | بهترین-متخصص-زنان-زایمان-نازایی-در-رشت

بهترین-متخصص-زنان-و-زایمان-رشت | بهترین-متخصص-زنان-زایمان-نازایی-در-رشت

سایر عوارض جانبی ParaGard ممکن است شامل موارد زیر باشد:

کم خونی کمردرد لکه بینی بین دوره ها ترشحات واژن درد هنگام رابطه جنسی تبلیغات کنترل بارداری، تحویل داده شد با Nurx، یک چیز کمتر برای نگرانی خواهید داشت.

از ویزیت پزشک و خطوط داروخانه صرفنظر کنید و کنترل بارداری ترجیحی خود را برای شما ارسال کنید.

هزینه IUD شباهت های بین انواع IUD چیست؟

هم آی یو دی های مسی و هم هورمونی با تأثیر بر حرکت اسپرم از بارداری جلوگیری می کنند. آنها از ملاقات اسپرم با تخمک جلوگیری می کنند. دو نوع IUD تقریباً به یک اندازه مؤثر هستند. انواع آی یو دی

از هر 100 زنی که از IUD مسی یا هورمونی استفاده می کنند، کمتر از یک نفر در هر سال باردار می شود.

اگرچه هر نوع IUD برای مدت زمان متفاوتی از بارداری محافظت می کند، اما هر یک از آنها را می توان در هر زمانی خارج کرد. اگر تصمیم دارید باردار شوید یا از عوارض جانبی آن ناراضی هستید، حذف همیشه یک گزینه است.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
در دوران بارداری چه چیزی را باید انتظار داشت؟
نوشتهٔ بعدی
تفاوت بین انواع IUD چیست؟

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 478
  • 198
  • 3,114
  • 10,821
  • 158,909
  • فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
فهرست