5 راه پیشگیری از بارداری چیست؟

راه های ضد بارداری

5 راه پیشگیری از بارداری چیست؟

راه های ضد بارداری

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

1.تزریق ضد بارداری

این تزریق حاوی یک نسخه مصنوعی از هورمون پروژسترون است. این هورمون به باسن یا بازوی زن تزریق می شود و در طی 12 هفته آینده هورمون به آرامی در جریان خون شما ترشح می شود.

مزایا: تزریق تا سه ماه طول می کشد. بسیار موثر است؛ اجازه خودانگیختگی جنسی را می دهد و رابطه جنسی را قطع نمی کند.

معایب: تزریق ممکن است باعث اختلال در قاعدگی یا خونریزی نامنظم شود. این نیاز به پیگیری تعداد ماه های استفاده شده دارد. در برابر بیماری های مقاربتی محافظت نمی کند.

دست هایی که یک سرنگ در دست دارند.
در تزریق ضد بارداری از پروژسترون برای جلوگیری از بارداری استفاده می شود.

2.قرص پیشگیری از بارداری اورژانسی

اگر از پیشگیری از بارداری استفاده نشده باشد، کاندوم در حین رابطه جنسی پاره شده باشد یا زن مورد تجاوز جنسی قرار گرفته باشد، می توان از قرص پیشگیری از بارداری اورژانسی برای جلوگیری از بارداری بعد از رابطه جنسی استفاده کرد.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر راه های ضد بارداری ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

در حالی که گاهی اوقات به آن قرص «صبح بعد» می گویند، در واقع می تواند تا پنج روز پس از داشتن رابطه جنسی محافظت نشده مؤثر باشد. هر چه زودتر مصرف شود، موثرتر است. هنگامی که در سه روز اول پس از رابطه جنسی مصرف شود، از حدود 85٪ از بارداری های مورد انتظار جلوگیری می کند.

این قرص حاوی دوزهای خاصی از هورمون های زنانه است. هر خانمی می تواند از قرص های اورژانسی پیشگیری از بارداری استفاده کند، حتی آنهایی که نمی توانند سایر قرص های ضد بارداری خوراکی مصرف کنند. می توان آن را بدون نسخه از داروخانه یا شیمیدان خریداری کرد.

عوارض جانبی رایج ضدبارداری اورژانسی شامل حالت تهوع، استفراغ و پریود بعدی ممکن است زودرس یا با تاخیر باشد. پیشگیری از بارداری اورژانسی در برابر بیماری های مقاربتی محافظت نمی کند.

راه های ضد بارداری

راه های ضد بارداری

3.حلقه ضد بارداری

این روش شامل یک حلقه پلاستیکی انعطاف‌پذیر است که دائماً هورمون‌هایی را آزاد می‌کند که توسط زن در واژن قرار می‌گیرد. به مدت سه هفته در جای خود باقی می ماند، و سپس آن را بردارید، یک هفته استراحت کنید و سپس یکی دیگر را داخل آن بریزید. حلقه هورمون های استروژن و پروژسترون را آزاد می کند. اینها همان هورمون هایی هستند که در قرص های ضد بارداری خوراکی ترکیبی استفاده می شوند، اما با دوز کمتر.

مزایا عبارتند از: شما می توانید حلقه واژن را خودتان وارد و خارج کنید. این روش پیشگیری از بارداری عوارض جانبی کمی دارد، اجازه می دهد تا دوره های قاعدگی شما را کنترل کنید و با برداشتن حلقه، باروری شما به سرعت بازگردد.

معایب عبارتند از: برای زنانی که نمی توانند از پیشگیری از بارداری حاوی استروژن استفاده کنند، مناسب نیست. شما باید به یاد داشته باشید که آن را در زمان مناسب جایگزین کنید. در برابر بیماری های مقاربتی محافظت نمی کند.

دستی با یک حلقه ضد بارداری روی آن گذاشته شده بود.
حلقه ضد بارداری دوز کمتری از هورمون ها را برای کنترل توانایی زنان در باردار شدن نسبت به سایر روش های پیشگیری از بارداری مانند قرص آزاد می کند.

پیشنهاد مطالعه: علائم و علل ناباروری چه چیزهایی هستند؟

4.دیافراگم

دیافراگم یک گنبد سیلیکونی کوچک و نرم است که در داخل واژن قرار می گیرد تا از ورود اسپرم به رحم جلوگیری کند. این یک مانع فیزیکی بین اسپرم مرد و تخمک زن مانند کاندوم ایجاد می کند.

دیافراگم باید حداقل شش ساعت بعد از رابطه جنسی در جای خود بماند. بعد از شش – اما نه بیشتر از 24 ساعت پس از رابطه جنسی – باید بیرون آورده و تمیز شود.

برخی از مزایا: شما می توانید از یک دیافراگم بیش از یک بار استفاده کنید و اگر از آن مراقبت کنید می تواند تا دو سال دوام بیاورد.

برخی از معایب: استفاده از دیافراگم می تواند تمرین کند و نیاز به پیگیری ساعت های درج شده دارد. دیافراگم اگر درست استفاده شود نسبتاً خوب عمل می کند، اما نه به خوبی قرص، ایمپلنت ضد بارداری یا IUD.

یک دیافراگم
ممکن است دیافراگم ها یک روش پیشگیری از بارداری قدیمی به نظر برسند، اما آیا می توانند انتخاب شما برای پیشگیری از بارداری باشند؟

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان  که از خدمات تخصصی خانم دکتر راه های ضد بارداری ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

راه های ضد بارداری

راه های ضد بارداری

5.عقیم سازی

عقیم سازی فرآیندی است که به طور کامل توانایی بدن را برای تولید مثل از طریق جراحی باز یا حداقل تهاجم از بین می برد. این یک روش دائمی پیشگیری از بارداری است که برای افرادی مناسب است که مطمئن هستند هرگز بچه نمی‌خواهند یا دیگر بچه نمی‌خواهند. عقیم سازی برای زنان و مردان در دسترس است و در بیمارستان با بیهوشی عمومی انجام می شود.

اگر به عقیم‌سازی فکر می‌کنید، مسائلی که باید با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید شامل دلایل شما برای عقیم‌سازی، اینکه آیا روش‌های دیگر پیشگیری از بارداری مناسب‌تر هستند و هر گونه عوارض جانبی، خطرات و عوارض این روش است.

دست‌های دستکش‌دار جراح در حال برداشتن ابزار جراحی.
از آنجایی که عقیم‌سازی می‌تواند دائمی باشد، فقط برای افرادی مناسب است که قطعاً نمی‌خواهند در آینده فرزندی داشته باشند یا فرزند دیگری داشته باشند.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
4 روش پیشگیری از بارداری که می توانید برای جلوگیری از بارداری استفاده کنید؟
نوشتهٔ بعدی
اختلال ارگاسم چیست؟

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 411
  • 170
  • 3,244
  • 11,006
  • 159,022
  • فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
فهرست