برخی از علل ناباروری را نمی توان اصلاح کرد؟

اصلاح علل ناباروری

برخی از علل ناباروری را نمی توان اصلاح کرد؟

اصلاح علل ناباروری

در مواردی که حاملگی خودبه‌خود اتفاق نمی‌افتد، زوج‌ها اغلب می‌توانند با استفاده از فناوری کمک باروری به بارداری برسند. درمان ناباروری ممکن است شامل تعهدات مالی، جسمی، روانی و زمانی قابل توجهی باشد.

درمان مردان برای مشکلات عمومی جنسی یا کمبود اسپرم سالم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تغییر عوامل سبک زندگی بهبود سبک زندگی و برخی رفتارها می تواند شانس بارداری را بهبود بخشد، از جمله قطع داروهای منتخب، کاهش یا حذف مواد مضر، بهبود دفعات و زمان مقاربت، ورزش منظم، و بهینه سازی سایر عواملی که در غیر این صورت ممکن است باروری را مختل کنند.

داروها برخی داروها ممکن است تعداد اسپرم و احتمال بارداری موفق را بهبود بخشند. این داروها ممکن است عملکرد بیضه از جمله تولید و کیفیت اسپرم را افزایش دهند.
عمل جراحي.

برای برخی شرایط، جراحی ممکن است بتواند انسداد اسپرم را معکوس کند و باروری را بازگرداند. در موارد دیگر، ترمیم واریکوسل با جراحی ممکن است شانس کلی برای بارداری را بهبود بخشد.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر درمان هنجارهای جنسی ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

بازیابی اسپرم این تکنیک ها زمانی که انزال مشکل دارد یا زمانی که هیچ اسپرمی در مایع انزالی وجود ندارد، اسپرم به دست می آید. همچنین ممکن است در مواردی که تکنیک‌های کمک باروری برنامه‌ریزی شده و تعداد اسپرم‌ها کم یا غیرطبیعی است، استفاده شوند.

درمان برای زنان

برخی از زنان تنها به یک یا دو درمان برای بهبود باروری نیاز دارند. سایر زنان ممکن است برای رسیدن به بارداری به چندین نوع درمان مختلف نیاز داشته باشند.

تحریک تخمک گذاری با داروهای باروری داروهای باروری درمان اصلی زنانی است که به دلیل اختلالات تخمک گذاری نابارور هستند. این داروها تخمک گذاری را تنظیم یا تحریک می کنند. با پزشک خود در مورد گزینه های داروهای باروری – از جمله مزایا و خطرات هر نوع صحبت کنید.

لقاح داخل رحمی (IUI).

در طول IUI، اسپرم سالم به طور مستقیم در رحم قرار می گیرد در زمانی که تخمدان یک یا چند تخمک را برای لقاح آزاد می کند. بسته به دلایل ناباروری، زمان IUI را می توان با چرخه طبیعی شما یا با داروهای باروری هماهنگ کرد.

اصلاح علل ناباروری

اصلاح علل ناباروری

جراحی برای بازگرداندن باروری.

مشکلات رحمی مانند پولیپ آندومتر، سپتوم رحم، بافت اسکار داخل رحمی و برخی فیبروم ها با جراحی هیستروسکوپی قابل درمان هستند. اندومتریوز، چسبندگی لگن و فیبروم های بزرگتر ممکن است به جراحی لاپاراسکوپی یا جراحی با برش بزرگتر شکم نیاز داشته باشند.

فناوری کمک باروری

فناوری کمک باروری (ART) هر گونه درمان باروری است که در آن تخمک و اسپرم استفاده می شود. انواع مختلفی از ART وجود دارد.

لقاح آزمایشگاهی (IVF) رایج ترین روش ART است. IVF شامل تحریک و بازیابی چندین تخمک بالغ، بارور کردن آنها با اسپرم در ظرفی در آزمایشگاه و کاشت جنین ها در رحم چند روز پس از لقاح است.

گاهی اوقات در چرخه IVF از تکنیک های دیگری استفاده می شود، مانند:

تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم (ICSI).

یک اسپرم سالم به طور مستقیم به یک تخمک بالغ تزریق می شود. ICSI اغلب زمانی استفاده می شود که کیفیت یا کمیت مایع منی ضعیف باشد، یا اگر تلاش برای لقاح در دوره های قبلی IVF ناموفق باشد.

کمک جوجه ریزی.

این تکنیک با باز کردن پوشش خارجی جنین (هچ کردن) به لانه گزینی جنین در پوشش داخلی رحم کمک می کند.

تخمک یا اسپرم اهدا کننده بیشتر ART با استفاده از تخمک و اسپرم خود یک زوج انجام می شود. با این حال، اگر مشکلات شدیدی در تخمک یا اسپرم وجود داشته باشد، می توانید از تخمک، اسپرم یا جنین اهداکننده شناخته شده یا ناشناس استفاده کنید.

حامل حاملگی زنانی که رحم عملکردی ندارند یا بارداری برای آنها خطر جدی برای سلامتی دارد، ممکن است IVF را با استفاده از حامل حاملگی انتخاب کنند. در این صورت جنین زوج برای بارداری در رحم حامل قرار می گیرد. اصلاح علل ناباروری

عوارض درمان ناباروری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

حاملگی چند قلو.

شایع ترین عارضه درمان ناباروری، حاملگی چند قلو – دوقلو، سه قلو یا بیشتر است. به طور کلی هر چه تعداد جنین ها بیشتر باشد، خطر زایمان زودرس و همچنین مشکلات دوران بارداری مانند دیابت بارداری بیشتر می شود.

نوزادانی که زودتر از موعد به دنیا می آیند بیشتر در معرض خطر مشکلات سلامتی و رشد هستند. قبل از شروع درمان در مورد هر گونه نگرانی در مورد بارداری چند قلو با پزشک خود صحبت کنید.

سندرم تحریک بیش از حد تخمدان (OHSS).

داروهای باروری برای تحریک تخمک گذاری می توانند باعث OHSS شوند، به ویژه با ART، که در آن تخمدان ها متورم و دردناک می شوند. علائم ممکن است شامل درد خفیف شکم، نفخ و حالت تهوع باشد که در صورت بارداری حدود یک هفته یا بیشتر طول می کشد. به ندرت، فرم شدیدتر باعث افزایش سریع وزن و تنگی نفس می شود که نیاز به درمان اورژانسی دارد.

خونریزی یا عفونت.

مانند هر روش تهاجمی، خطر نادر خونریزی یا عفونت با فناوری کمک باروری یا جراحی باروری وجود دارد.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
تشخیص و درمان ناباروری چیست؟
نوشتهٔ بعدی
واژینیسموس چیست؟

نوشته‌های تازه

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 193
  • 127
  • 2,135
  • 12,026
  • 156,287
  • اسفند ۲۵, ۱۴۰۲
فهرست