چرا رسیدگی به ناباروری مهم است؟

متخصص-زنان-و-زایمان-رشت | بهترین-متخصص-زنان-زایمان-نازایی-در-رشت

چرا رسیدگی به ناباروری مهم است؟

حل مشکل ناباروری

هر انسانی حق برخورداری از بالاترین استانداردهای قابل دستیابی سلامت جسمی و روانی را دارد. افراد و زوجین حق دارند در مورد تعداد، زمان و فاصله فرزندان خود تصمیم بگیرند. ناباروری می تواند تحقق این حقوق ضروری بشری را نفی کند. بنابراین رسیدگی به ناباروری بخش مهمی از تحقق حق افراد و زوجین برای تشکیل خانواده است.

طیف گسترده‌ای از افراد، از جمله زوج‌های دگرجنس‌گرا، شرکای همجنس‌گرا، افراد مسن‌تر، افرادی که در روابط جنسی نیستند و کسانی که دارای شرایط پزشکی خاصی هستند، مانند برخی از زوج‌های ناسازگار با HIV و بازماندگان سرطان، ممکن است به مدیریت ناباروری و باروری نیاز داشته باشند.

خدمات مراقبتی نابرابری‌ها و نابرابری‌ها در دسترسی به خدمات مراقبت از باروری بر جمعیت فقیر، مجرد، بی‌سواد، بیکار و دیگر جمعیت‌های حاشیه‌نشین تأثیر می‌گذارد.

پرداختن به ناباروری همچنین می تواند نابرابری جنسیتی را کاهش دهد. اگرچه هم زنان و هم مردان ممکن است ناباروری را تجربه کنند، زنانی که در رابطه با یک مرد هستند اغلب از ناباروری رنج می برند، صرف نظر از اینکه نابارور هستند یا نه.

ناباروری اثرات اجتماعی منفی قابل توجهی بر زندگی زوج های نابارور و به ویژه زنانی دارد که اغلب خشونت، طلاق، انگ اجتماعی، استرس عاطفی، افسردگی، اضطراب و عزت نفس پایین را تجربه می کنند.

در برخی موقعیت‌ها، ترس از ناباروری می‌تواند زنان و مردان را از استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری منصرف کند، اگر از نظر اجتماعی برای اثبات باروری خود در سنین پایین به دلیل ارزش اجتماعی بالای فرزندآوری احساس فشار می‌کنند.

متخصص-زنان-و-زایمان-رشت | بهترین-متخصص-زنان-زایمان-نازایی-در-رشت

متخصص-زنان-و-زایمان-رشت | بهترین-متخصص-زنان-زایمان-نازایی-در-رشت

در چنین شرایطی، آموزش و مداخلات افزایش آگاهی برای پرداختن به درک شیوع و عوامل تعیین کننده باروری و ناباروری ضروری است.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان رشت می باشند و در زمینه زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

در دسترس بودن، دسترسی و کیفیت مداخلات برای رسیدگی به ناباروری همچنان یک چالش در اکثر کشورهاست. تشخیص و درمان ناباروری اغلب در سیاست های ملی جمعیت و توسعه و استراتژی های بهداشت باروری اولویت بندی نمی شود و به ندرت از طریق تأمین مالی بهداشت عمومی پوشش داده می شود.

علاوه بر این، کمبود پرسنل آموزش‌دیده و تجهیزات و زیرساخت‌های لازم، و هزینه‌های بالای داروهای درمان در حال حاضر، موانع بزرگی حتی برای کشورهایی است که فعالانه به نیازهای افراد مبتلا به ناباروری رسیدگی می‌کنند.

در حالی که فناوری های کمک باروری (ART) بیش از سه دهه است که در دسترس هستند، با بیش از 5 میلیون کودک در سراسر جهان که از مداخلات ART مانند لقاح آزمایشگاهی (IVF) به دنیا می آیند، این فناوری ها هنوز در بسیاری از نقاط کشور تا حد زیادی در دسترس، غیرقابل دسترس و غیرقابل دسترس هستند.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

برای مقابله مؤثر با ناباروری، سیاست‌های بهداشتی باید تشخیص دهند که ناباروری بیماری است که اغلب می‌توان از آن پیشگیری کرد و در نتیجه نیاز به درمان‌های پرهزینه و کم دسترسی را کاهش داد. حل مشکل ناباروری

گنجاندن آگاهی از باروری در برنامه‌های ملی آموزش جنسی، ترویج سبک زندگی سالم برای کاهش خطرات رفتاری، از جمله پیشگیری، تشخیص و درمان زودهنگام بیماری‌های مقاربتی، پیشگیری از عوارض سقط ناایمن، سپسیس پس از زایمان و جراحی شکم/لگن، و رسیدگی به سموم محیطی مرتبط با ناباروری، مداخلات سیاستی و برنامه ای هستند که همه دولت ها می توانند اجرا کنند.

علاوه بر این، قوانین و سیاست‌های فعال‌کننده که بازتولید شخص ثالث و ART را تنظیم می‌کنند، برای تضمین دسترسی جهانی بدون تبعیض و حمایت و ارتقای حقوق بشر همه طرف‌های درگیر ضروری است. هنگامی که سیاست‌های باروری وضع می‌شوند، اطمینان از نظارت بر اجرای آنها و بهبود مستمر کیفیت خدمات ضروری است.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.
متخصص-زنان-و-زایمان-رشت | بهترین-متخصص-زنان-زایمان-نازایی-در-رشت

متخصص-زنان-و-زایمان-رشت | بهترین-متخصص-زنان-زایمان-نازایی-در-رشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
ناباروری چیست؟
نوشتهٔ بعدی
تغییرات بعد از زایمان چگونه است؟

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 393
  • 163
  • 3,761
  • 12,016
  • 160,131
  • فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
فهرست