مراقبت‌های بعد از عمل سزارین

مراقبت‌های بعد از عمل سزارین

مراقبت‌های بعد از عمل سزارین

با رعایت این چند نکته بهبودی پس از سزارین را سریعتر نمایید.

مادر با زایمان سزارین به نسبت زایمان طبیعی و واژنی به مدت زمان بیشتری برای بهبودی و به اصطلاح سرپا شدن نیاز خواهد داشت. در ساعات اولیه به دلیل وجود مواد بیهوشی در بدن مادر، ممکن است کمی‌حالت سرگیجه و تهوع داشته باشد. همچنین اغلب خانم‌ها پس از زایمان برای چند ساعت سوند دارند تا در ادرار کردن راحت‌تر باشند. بنابراین شاید پایین آمدن از تخت برایشان دشوار باشد.

با سپری کردن روز اول زایمان، در روز بعد از جراحی، بهتر است مادر با کمک یکی از همراهان خود و یا پرستار به آرامی‌از تخت بلند شده و داخل اتاق کمی ‌قدم بزند. تحرک داشتن مادر به بهبود گردش خون، پیشگیری از ایجاد لخته‌های خون و همچنین جلوگیری از یبوست کمک می‌نماید. حتی در زمانی که بر روی تخت دراز کشیده خوب است پاهای خود را بکشد و با چرخاندن مچ پا، به گردش خون در پاها کمک کند. راه رفتن و حرکت کردن برای بهبود سریعتر مادر امری ضروری است.

استراحت:

مادر پس از انجام هر نوع سزارینی همانند سایر جراحی‌های بزرگ، به استراحت و بهبودی نیاز خواهید داشت. او باید برای مدتی در رختخواب استراحت نماید و از بالا رفتن پله یا بلند کردن چیزهای سنگین اجتناب کند تا از وارد آمدن فشار زیاد به محل برش جلوگیری کند تا به بهبود سریعتر محل جراحت کمک گردد. بهتر است در هفته‌های اول، یکی از اقوام نزدیک مانند مادر، خواهر یا هر فردی که احساس نزدیکی بیشتری با مادر دارد، برای مراقبت از او و نوزادش کنارشان بماند.


 

دکتر نگار غلامعلی پور متخص زنان زایمان و نازایی

دکتر نگار غلامعلی پور

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی 

آشنایی با خدمات خانم دکتر

دکتر نگار غلامعلی پور جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی می باشد. که با به کارگیری از جدیدترین روش ها و سابقه درخشانی که دارد، می تواند مشکلات مربوط به زنان و زایمان را تشخیص و مداوا نماید. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و یا به صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
دلایل عمل سزارین و یا سزارین اورژانسی
نوشتهٔ بعدی
زایمان سزارین در هشت ماهگی

نوشته‌های تازه

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 318
  • 198
  • 1,980
  • 11,937
  • 156,131
  • اسفند ۲۵, ۱۴۰۲
فهرست