محیط تولد چگونه بر درک ما از درد در حین زایمان تأثیر می گذارد؟

بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | جراح و متخصص نازایی رشت

محیط تولد چگونه بر درک ما از درد در حین زایمان تأثیر می گذارد؟

محیط تولد در حین زایمان

یک مطالعه واقعا جالب بود که در آن محققان با 300 مادر بار اول و 300 مادر باتجربه که در بیمارستانی در ایران زایمان می کردند مصاحبه کردند. آن‌ها از مقیاسی برای اندازه‌گیری درد در حین زایمان استفاده کردند و سپس پس از زایمان، زنان نظرسنجی‌هایی را درباره استرس‌های محیطی که تجربه کرده‌اند یا تجربه نکرده‌اند، تکمیل کردند.

مادران بار اول اغلب گزارش دادند که اتاق زایمان شلوغ و محدودیت های حرکتی منبع استرس محیطی است. مادران باتجربه گزارش دادند که سر و صدای اتاق زایمان و محدودیت در نوشیدن مایعات خوراکی منبع استرس محیطی است.

یافته‌های آن‌ها نشان داد که استرس‌های محیطی ممکن است سطح اضطراب و درد افراد زایمان را تشدید کند. صدای بلند باعث افزایش ترس می شود که می تواند فرد را نسبت به درد حساس تر کند. دمای اتاق، روشنایی اتاق و این احساس که شما تحت نظر هستید نیز می تواند مغز را تحریک کند تا هورمون های استرس ترشح کند که می تواند بر درک درد تأثیر بگذارد. ارائه دهندگان مراقبت می توانند با کاهش سطح استرس به کاهش درد کمک کنند. داخل اتاق.

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

تنظیم تولد در خانه

جالب توجه است، مطالعه ای روی حدود 17000 زایمان برنامه ریزی شده در خانه در ایالات متحده نشان داد که تنها 281 نفر، که کمتر از 2٪ است، برای تسکین درد بیشتر در حین زایمان به بیمارستان منتقل شدند. این نشان می دهد که 98٪ از مردم می توانند با درد زایمان در محیط خانه خود کنار بیایند. با این حال، اقلیت هنوز هم به تسکین درد اضافی از دارو نیاز دارند..

رابطه بین تسکین درد و رضایت

در پایان می خواهم در مورد رابطه بین تسکین درد و رضایت از زایمان صحبت کنم. یک باور رایج در جامعه ما این است که تسکین درد موثر در هنگام زایمان منجر به رضایت بالایی از تجربه زایمان شما می شود. با این حال، رابطه بین درد زایمان و رضایت به طرز شگفت آوری پیچیده است. محققان دریافته‌اند که برای برخی از افراد، تسکین درد مؤثر جزء ضروری رضایت آنها است، اما سایر افراد اولویت بیشتری برای جنبه‌های دیگر تجربه زایمان خود قائل هستند.

در یک مطالعه، محققان زنان پس از زایمان را در مورد تجربه مدیریت درد و رضایت آنها پس از زایمان بررسی کردند. آنها دریافتند که افرادی که اپیدورال داشتند، تسکین درد موثر و سطوح بالایی از رضایت را گزارش کردند. با این حال، به طور شگفت انگیزی، افرادی که از اکسید نیتروژن استفاده می کردند سطوح مختلفی از موفقیت در کاهش درد خود داشتند، اما تقریباً همه آنها از تجربه زایمان خود رضایت بالایی داشتند.

مطالعه دیگری به زنانی که قصد زایمان بدون دارو را داشتند، پرداخت. آنها دریافتند که زنانی که خواستار زایمان بدون دارو بودند، بسیار راضی بودند. کسانی که برای زایمان طبیعی برنامه ریزی کرده بودند اما اپیدورال داشتند، مدیریت درد موثر اما رضایت کمتری را گزارش کردند.

دکتر نگار غلامعلی پور  ، جراح و متخصص نازایی رشت  و بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت  می باشند .

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

اصولاً مردم زمانی خوشحال می شوند که به آنچه می خواهند برسند:

روشی برای خلاصه کردن همه اینها این است که مردم معمولاً وقتی به آنچه می‌خواهند می‌رسند خوشحال‌تر هستند. اگر مردم کیفیت بالایی از تسکین درد را که با اپیدورال انجام می شود می خواهند و آن را دریافت می کنند، پس خوشحال هستند. اما اگر به دلایلی اپیدورال آنها کارساز نباشد یا به اندازه کافی مؤثر نباشد، احتمالاً خوشحال نخواهند شد.

در عین حال، اگر کسی بخواهد از مصرف داروهای تسکین درد خودداری کند و برای آن آماده شده باشد و مراقبت حمایتی داشته باشد، معمولاً اگر بتواند آن را دریافت کند، با وجود نداشتن دارو، بسیار خوشحال می شود. مدیریت درد.

این یک نقطه حیاتی برای کارکنان مراقبت های بهداشتی است. برای درک اینکه برخی از مادران می توانند از تجربه زایمان خود بسیار راضی باشند، حتی اگر گزارش دهند که تسکین درد کمتری دارند.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

بررسی Hodnett 2002

یک مطالعه کلاسیک توسط Hodnett در سال 2002 منتشر شد که در آن آنها 137 مطالعه را در مورد رضایت از زایمان بررسی کردند. او نتیجه گرفت که چهار عامل وجود دارد که بر میزان رضایت شما حتی بیشتر از تسکین درد تأثیر می گذارد.

مهم ترین عوامل پیش بینی کننده میزان رضایت شما از تولد شامل انتظارات شخصی شما از تولد و نحوه برآورده شدن آنها، میزان حمایتی که از مراقبین خود دریافت کرده اید، کیفیت رابطه مراقب و بیمار، و اینکه آیا مادر احساس می کرد که در تصمیم گیری نقش دارد.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
چند نفر زایمان بدون درد را تجربه می کنند؟
نوشتهٔ بعدی
تشخیص و درمان عفونت قارچی (واژن) چگونه است؟

نوشته‌های تازه

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 643
  • 158
  • 5,450
  • 16,079
  • 164,836
  • اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳
فهرست