ترشحات نارنجی واژن: آیا طبیعی است؟

علل ترشحات نارنجی واژن

ترشحات واژن یک اتفاق طبیعی برای زنان است و اغلب کاملا طبیعی و سالم است. تخلیه یک عملکرد خانه داری است. این به واژن اجازه می دهد تا باکتری های مضر و سلول های مرده را از بین ببرد. این فرآیند آن را تمیز، سالم نگه می دارد و به جلوگیری از عفونت کمک می کند.

در موارد دیگر، اگر رنگ، بو یا قوام غیر طبیعی باشد، ترشحات واژن ممکن است نشانه عفونت یا بیماری باشد.

ترشحات طبیعی واژن معمولاً به صورت سفید یا شفاف ظاهر می شوند. اگر ترشحات شما نارنجی به نظر می رسد، ممکن است یک علت زمینه ای وجود داشته باشد.

چه چیزی باعث ترشح نارنجی می شود؟

ترشحات غیرطبیعی نشانه شایع یک بیماری زمینه ای یا عفونت مقاربتی (STI) است، به خصوص اگر رنگ و بوی آن نامنظم باشد. هنگامی که چیزی تعادل طبیعی مخمر یا باکتری را در واژن شما بر هم می زند، نتیجه اغلب تحریک، بوی غیرعادی و رنگ و قوام ترشحات نامنظم است.

ترشحات نارنجی واژن اغلب نشانه عفونت است. رنگ می تواند از نارنجی روشن تا رنگ تیره و زنگ زده متغیر باشد. دو مورد از شایع ترین عفونت های واژن که ممکن است باعث ترشح رنگی شوند، واژینوز باکتریایی و تریکومونیازیس هستند.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر علل ترشحات نارنجی واژن ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

واژینوز باکتریال

واژینوز باکتریایی (BV) زمانی رخ می دهد که عدم تعادل باکتری های خوب و بد در واژن شما وجود داشته باشد. این یک عفونت شایع است که در برخی موارد به خودی خود از بین می رود. با این حال، اگر عود کند یا علائم شما بدتر شود، ممکن است پزشک آنتی بیوتیک برای درمان این بیماری تجویز کند.

علائم رایج BV عبارتند از:

ترشحاتی که ممکن است خاکستری، سبز، نارنجی یا سفید نازک به نظر برسد.
بوی غیر طبیعی واژن.
احساس سوزش هنگام ادرار کردن.
بوی بد و “ماهی” که پس از رابطه جنسی قوی تر می شود.

پزشک شما ممکن است پماد، ژل یا قرص آنتی بیوتیک را برای درمان BV تجویز کند. این عفونت می تواند عود کننده شود. اگر شروع به مشاهده علائم کردید یا وضعیت شما پس از درمان بهبود نیافت، برای اطمینان از دریافت بهترین مراقبت، با پزشک خود ملاقات کنید.

تریکومونیازیس تریکومونیازیس (تریک) یک بیماری مقاربتی شایع است که توسط یک انگل ایجاد می شود. در حالی که در زنان شیوع بیشتری دارد، مردان نیز مستعد ابتلا به تریک هستند. این طبیعی است که گاهی اوقات علائم کمی یا بدون علائم این بیماری را تجربه کنید.

با این حال، برخی از علائم رایج مرتبط با تریک عبارتند از:

خارش یا سوزش ناحیه تناسلی رنگ ترشحات نامنظم مانند سبز، زرد، سفید یا نارنجی بوی “ماهی” سوزش یا ناراحتی هنگام ادرار کردن درمان تریک نیاز به آنتی بیوتیک دارد. بروز مجدد این عارضه در عرض سه ماه پس از دریافت درمان معمول نیست.

برای جلوگیری از عفونت های مکرر، مطمئن شوید که شما و شرکای جنسی خود به طور مناسب درمان شده اید. اگر متوجه علائم نامنظم ناشی از درمان یا علائم عود شدید، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. پایان سیکل قاعدگی شما گاهی اوقات ترشحات نارنجی واژن به سادگی نشانه ای است که چرخه قاعدگی شما به پایان رسیده است.

در پایان دوره قاعدگی، مشاهده ترشحات قهوه‌ای یا زنگ‌رنگ معمول است. این اغلب مخلوط شدن خون با ترشحات واژن است که رنگ طبیعی را تغییر می دهد. کاشت ترشحات نارنجی یا صورتی نیز نشانه لانه گزینی است. علل ترشحات نارنجی واژن

این مرحله ای از بارداری است که در آن تخمک از قبل بارور شده به دیواره رحم می چسبد، معمولاً 10 تا 14 روز پس از رابطه جنسی. اگر لکه‌های واژن با رنگ نارنجی یا صورتی را تجربه کردید که منجر به چرخه قاعدگی نمی‌شود، برای آزمایش‌های بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

علل ترشحات نارنجی واژن

چه زمانی به پزشک خود مراجعه کنید؟

اگر ترشحات نارنجی دارید، ممکن است دلیلی برای هشدار وجود نداشته باشد. اما اگر ترشحات نارنجی با علائم نامنظم و بوی بد همراه است، با متخصص زنان خود ملاقات کنید.

اگر باردار هستید و متوجه ترشحات و علائم رنگی نامنظم شده اید، فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. ترشحات و مشکلات غیرطبیعی می تواند باعث عوارض بارداری شود و همچنین ممکن است بر سلامت شما تأثیر بگذارد.

آیا به دنبال درمان محتاطانه واژینوز باکتریایی هستید؟

Wisp آنتی بیوتیک های سریع الاثر را برای کمک به تسکین التهاب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی در آینده ارائه می دهد. هر دو گزینه ژل و تبلت از 15 دلار در ماه شروع می شوند.

چشم انداز چیست؟

ترشحات واژن برای زنان طبیعی و اغلب سالم است. با این حال، اگر متوجه رنگ‌های نامنظم و علائم همراه آن شدید، با پزشک خود ملاقات کنید. ممکن است نشانه یک بیماری مقاربتی باشد. خودتشخیصی نکن در حالی که علائم شما ممکن است خود به خود از بین بروند، ممکن است بدون درمان مناسب دوباره ظاهر شوند و بدتر شوند.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

• سلام من 21 سالمه و رابطه جنسی نداشتم الان یه ماهه پریود نشدم،الان یه لکه های کم نارنجی روشن مشاهده کردم.
    مشکلی دارم؟

پاسخ
    • سلام اگر مطمئن هستین که هیچ رابطه ای نداشتین هیچ گونه مشکلی ایجاد نشده است. و این لک بینی قبل از پریودی می باشد و حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید ب دلیل اینکه لکه بینی نشانه کیست هست

پاسخ