علت عفونت واژن چیست؟

علت عفونت واژن چیست؟

علت عفونت واژن

به طور کلی، عفونت های واژن زمانی ایجاد می شوند که چیزی بر تعادل معمول باکتری ها و مخمرها در واژن شما تأثیر بگذارد.

در اینجا علل شایع عفونت واژن بر اساس نوع عفونت آورده شده است:

عفونت های باکتریایی رشد بیش از حد باکتری های خاصی که به طور طبیعی در واژن شما یافت می شود می تواند باعث BV شود. در حالی که BV یک بیماری مقاربتی در نظر گرفته نمی شود، تماس جنسی – از جمله رابطه جنسی دست به تناسلی، دهانی و واژینال نفوذی – می تواند منجر به رشد بیش از حد باکتری ها و افزایش شانس ابتلا به BV شود.

دکتر نگار غلامعلی پور  ، جراح و متخصص نازایی رشت  و بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت  می باشند.

عفونت های مخمری عفونت های مخمری معمولا توسط قارچی به نام کاندیدا آلبیکنس ایجاد می شود. عوامل مختلفی از جمله آنتی بیوتیک ها، تغییرات هورمونی، سیستم ایمنی ضعیف و استرس، همگی می توانند تعداد باکتری های ضد قارچ را در واژن کاهش دهند و منجر به رشد بیش از حد مخمرها شوند. این رشد بیش از حد می تواند علائم عفونت قارچی را ایجاد کند.

تریکومونیازیس. انگل تک یاخته ای Trichomonas vaginalis باعث این عفونت می شود. بیشتر افراد با داشتن رابطه جنسی واژینال، دهانی یا مقعدی بدون کاندوم داخلی یا خارجی به تریکوموناز مبتلا می شوند. با این حال، برخی از شواهد منبع معتبر نشان می دهد که می توانید آن را از طریق آب حمام مشترک نیز منقبض کنید. سایر روش های نادر (اما ممکن) انتقال عبارتند از: صندلی توالت مرطوب، استخر، و حوله های مشترک یا لباس های مرطوب.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

آتروفی واژن. این وضعیت عموماً پس از یائسگی ایجاد می‌شود، اما می‌تواند در هنگام شیردهی یا هر زمان دیگری که کاهش سطح استروژن را تجربه می‌کنید نیز رخ دهد. کاهش سطح هورمون می تواند باعث نازک شدن و خشکی واژن شود که می تواند منجر به التهاب واژن شود.
دوش کردن. شستن واژن با مخلوطی از آب و سرکه، جوش شیرین، ید یا سایر مواد ضد عفونی کننده ممکن است راه خوبی برای تمیز نگه داشتن آن به نظر برسد. اما حقیقت این است که واژن شما می تواند خود را تمیز نگه دارد. این عمل در واقع باکتری های سالم را در واژن شما کاهش می دهد و احتمال عفونت را افزایش می دهد.
صابون، شستشوی بدن و عطر. شستن واژن با صابون و بدن شوینده یا اسپری کردن آن با عطر نیز می تواند PH طبیعی آن را مختل کند. در حالی که شستشوی واژن و واژن با آب معمولی کاملاً خوب است، هر محصول یا عطر دیگری می تواند باکتری های سالم واژن را از بین ببرد و احتمال عفونت را افزایش دهد.

داروهای ضد بارداری اسپرم کش این روش کنترل بارداری ممکن است به شکل ژل، فیلم یا شیاف باشد. شما آن را مستقیماً وارد واژن خود می کنید، جایی که برای از بین بردن اسپرم و جلوگیری از بارداری ناخواسته حل می شود. در حالی که اسپرم کش ها برای برخی افراد خوب عمل می کنند، می توانند منجر به تحریک و التهاب واژن شوند و احتمال عفونت واژن را افزایش دهند.

لباس های تنگ یا مصنوعی. لباس‌های زیر و کتانی که نمی‌توانند «نفس بکشند» می‌توانند با به دام انداختن رطوبت و جلوگیری از جریان هوا باعث تحریک واژن شوند که می‌تواند عفونت‌ها را بیشتر کند. پوشیدن کتانی‌های خیلی تنگ، یا بیرون رفتن روی پاهای خیس بعد از تمرین یا شنا، می‌تواند تاثیر مشابهی داشته باشد.

مواد شوینده و نرم کننده پارچه. بلافاصله پس از تعویض محصولات لباسشویی متوجه علائمی شدید؟ شوینده های معطر و نرم کننده پارچه نیز می توانند بر PH واژن تأثیر بگذارند و به عفونت های قارچی کمک کنند.

در برخی موارد، یک متخصص مراقبت های بهداشتی ممکن است نتواند علت عفونت واژن شما را تعیین کند. این وضعیت به عنوان ولوواژینیت غیر اختصاصی شناخته می شود. این می تواند در افراد واژن در هر سنی رخ دهد، اما در افراد جوانی که به سن بلوغ نرسیده اند شایع تر است.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
انواع عفونت واژن و درمان ان در مطب دکتر نگار غلامعلی پور
نوشتهٔ بعدی
عفونت واژن چگونه تشخیص داده می شود؟

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 292
  • 83
  • 3,639
  • 12,336
  • 159,993
  • فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
فهرست