سه ماهه اول بارداری رعایت چه مواردی مهم است؟

بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | جراح و متخصص نازایی رشت

سه ماهه اول بارداری رعایت چه مواردی مهم است؟

سه ماهه اول بارداری

سه ماهه اول بارداری تا پایان هفته سیزدهم بارداری ادامه دارد. ممکن است علائم بارداری مانند حالت تهوع و حساس شدن سینه ها را احساس کنید. رشد جنین زمانی شروع می شود که تخمک بارور می شود. تا پایان هفته سیزدهم، تمام اندام ها و سیستم های بدن در حال رشد هستند. به محض اینکه متوجه شدید باردار هستید، یک ارائه دهنده مراقبت های بارداری پیدا کنید.

سه ماهه اول بارداری چیست؟

بارداری سه سه ماهه یا سه مرحله دارد. هر سه ماهه حدود 13 هفته یا سه ماه طول می کشد. بارداری کامل 40 هفته یا بین 9 تا 10 ماه طول می کشد. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما در مورد رشد جنین بر حسب هفته با شما صحبت خواهد کرد. سه ماهه اول بارداری شما تا هفته سیزدهم بارداری ادامه دارد.

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما بارداری شما در واقع از اولین روز آخرین قاعدگی شروع می شود. به این سن حاملگی می گویند. یک ارائه دهنده مراقبت های بارداری تاریخ زایمان شما را با اضافه کردن 40 هفته به اولین روز آخرین قاعدگی شما محاسبه می کند. بنابراین این بدان معناست که تا زمانی که متوجه شوید باردار هستید، در حال حاضر حدود چهار هفته از آن گذشته است. این می تواند بسیار گیج کننده باشد!

دکتر نگار غلامعلی پور  ، جراح و متخصص نازایی رشت  و بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت  می باشند.

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

درک هفته های بارداری

دو هفته اول بارداری بخشی از چرخه قاعدگی طبیعی شماست – هفته اول پریود و هفته دوم تخمک گذاری است. هنگامی که تخمک گذاری می کنید، تخمک شما از طریق لوله فالوپ به سمت رحم شما حرکت می کند. اگر با اسپرم برخورد کرد، ترکیب می شوند و لقاح اتفاق می افتد (لقاح).

در هفته سوم بارداری، تخمک بارور شده به رحم شما می رود. در مسیر پایین به سمت رحم، به سلول های بیشتری تقسیم می شود. هنگامی که به رحم شما می رسد، در دیواره رحم شما کاشته می شود. این باعث می شود بدن شما تشخیص دهد که باردار هستید و یک سری تغییرات شروع می شود. اکثر افراد پریود خود را از دست می دهند و سپس تست بارداری مثبت می گیرند.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

سه ماهه اول چقدر طول می کشد؟

سه ماهه اول قبل از بارداری شروع می شود. از اولین روز آخرین قاعدگی شروع می شود و تا هفته سیزدهم بارداری ادامه دارد.

در سه ماهه اول چه انتظاری دارم؟

سه ماهه اول بارداری شما مملو از تغییرات جسمی و روحی زیادی است. این می تواند زمان بسیار طاقت فرسایی باشد و ذهن شما ممکن است با سوالاتی درگیر شود. به علاوه، هورمون‌های شما در حال افزایش هستند. در واقع، بدن شما در طول یک بارداری استروژن بیشتری نسبت به کل زندگی شما زمانی که باردار نیستید تولید می کند. این افزایش هورمون ها می تواند باعث بروز برخی علائم ناخوشایند بارداری شود.

ممکن است احساس بدخلقی، نفخ و خستگی داشته باشید. در حالی که ممکن است هنوز یک برآمدگی برجسته کودک ندیده باشید، رحم شما در حال بزرگ شدن است و حجم خون شما در حال افزایش است.

اشکالی ندارد که هم هیجان زده و هم عصبی باشید. صحبت کردن با دوستان، شریک زندگی یا یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ممکن است به شما کمک کند در طول سفر بارداری خود احساس بهتری داشته باشید.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
مراقبت های پس از زایمان چه مواردی است؟
نوشتهٔ بعدی
در سه ماهه اول چه باید بکنم؟

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 431
  • 180
  • 3,067
  • 10,774
  • 158,862
  • فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
فهرست