روش های درمان زگیل تناسلی

روش های درمان زگیل تناسلی

روش های درمان زگیل تناسلی

ویروس HPV یا روش های درمان زگیل تناسلی (Human Papillomavirus) از جمله عواملی است که در بروز تغییرات سلول های بدخیم در بدن انسان نقش دارد. این ویروس به صورت انتقالی عمدی و یا تصادفی از طریق تماس مستقیم پوستی و جنسی منتشر می شود.

درمان HPV در بسته به علائم و عوامل دیگری که ممکن است در بیمار موجود باشد، متفاوت است

. در اینجا به برخی از روش های درمان HPV اشاره خواهیم کرد:

1. روش های جراحی:

این روش ها شامل برداشتن زوده‌ها یا لیزردرمابراسیون (Laser Dermabrasion) جهت کاهش نقص عروق خونی و زمینه ای برای تغییرات سلولی پوستی است. این روش ها، به ویژه در مواردی که تغییرات سلولی در مناطقی مانند دهانه رحم، عضله رحم و پاپیلوماهای بزرگ موجود باشند، مورد استفاده قرار می گیرند.

2. روش های خرد کردن تومور:

از جمله روش هاست که برای درمان تومورهای بزرگتر استفاده می شود. در این روش، با استفاده از انتقال ویروس hpv از بیمار به ویروس های جدید، از ایجاد آسیب به سلول های سرطانی استفاده می شود.

3. درمان های بهزیستی سیستمیک:

این درمان ها به صورت تزریق کنترل شده داروها و یا استفاده از داروهای پنسیلین درمانی برای کنترل و کاهش آسیب به سلول های سیستم ایمنی بدن می باشد.

4. پیشگیری از انتقال ویروس:

یکی از روش های مهم درمان که به ویژه در جوانان مورد استفاده قرار می گیرد، واکسیناسیون است. واکسین های HPV وجود دارد که می توانند پیشگیری یا کاهش میزان عفونت ویروس را در بدن برای افراد در گروه های سنی مختلف انجام دهند.

5. مراقبت های پشتیبانی و پیگیری:

برای افرادی که دچار تغییرات سلولی سطح پوست می شوند، انجام آزمون ها و بررسی های دوره ای بسیار مهم است. این آزمون ها می توانند برای تشخیص زود هنگام تغییرات سلولی جدید و یا تشخیص سریع تر سلول های خراب در نظر گرفته شوند.

به هر حال، هر درمشکل بسته به نوع نقص، مرحله بروز، محل قرار گیری و سلامت هر فرد باید به صورت فردی توسط پزشک تشخیص و درمان شود.

بیشتر بخوانید :عفونت واژن چگونه تشخیص داده می شود؟

📞برای رزو نوبت و مشاوره با ما در ارتباط باشید

✅آشنایی بیشتر با دکتر نگار غلامعلی پور

❌ ما را در اینستاگرام همراهی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
زگیل تناسلی چیست ؟
نوشتهٔ بعدی
روش های کاهش درد زایمان

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 37
  • 16
  • 3,239
  • 13,058
  • 161,372
  • فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
فهرست