باورهای رایج در مورد درد رحم در زنان

بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | جراح و متخصص نازایی رشت

باورهای رایج در مورد درد رحم در زنان

درد رحم در زنان

در هلند، تنها حدود 22 درصد از مادران با اپیدورال زایمان می کنند در حالی که این میزان در ایالات متحده 61 درصد است. محققان در آنجا اخیراً با 40 زن پس از زایمان مصاحبه‌های عمیقی انجام داده‌اند تا بفهمند کسانی که زایمان طبیعی را تجربه می‌کنند چگونه درد خود را درک می‌کنند.

برخی از زنان در خانه زایمان کردند و برخی دیگر در بیمارستان بودند. آنها دریافتند که این زنانی که زایمان طبیعی بدون داروهای ضد درد را انتخاب می کنند، برخی از باورهای مشترک را دارند.

دکتر نگار غلامعلی پور  ، جراح و متخصص نازایی رشت  و بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت  می باشند .

آنها معتقد بودند که تولد یک فرآیند طبیعی و طبیعی است. آنها به توانایی های بدن خود برای زایمان اعتماد داشتند. آنها معتقد بودند که بهتر است از داروهای ضد درد اجتناب شود مگر اینکه ضروری باشند و درد بخشی قابل کنترل، قابل قبول و طبیعی از روند زایمان است. آنها معتقد بودند که اپیدورال تا حدودی کنترل شما را بر روند زایمان از بین می برد و داشتن حس کنترل در هنگام زایمان برای آنها بسیار مهم بود.

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

در سال 2017، محققان استرالیایی مصاحبه‌های چهره به چهره و نظرسنجی‌های کتبی انجام دادند تا بفهمند وضعیت ذهنی افراد چگونه با نحوه تجربه درد زایمان مرتبط است. اولین بخش از تحقیقات آنها در سال 2014 منتشر شد. آنها دریافتند که دو حالت متمایز ذهنی وجود دارد که زنان ممکن است در حین زایمان تجربه کنند

یکی پذیرش ذهنی نام داشت. این بدان معنی بود که یک زن بر ماندن در لحظه حال متمرکز شده بود. او ممکن است چیزی شبیه این بگوید: «وقتی یک انقباض از بین می‌رفت، نگران انقباض بعدی نبودم» یا «حس زمان را از دست دادم». حالت بالقوه دیگر ذهن پریشان و پریشان بود. این حالت ذهنی با سطوح بالاتر درد مرتبط بود. مثال‌هایی از این ممکن است این باشد: «به ساعت نگاه می‌کردم و احساس می‌کردم هر دقیقه یک ساعت است» یا «از انقباض بعدی می‌ترسیدم» یا «توسط افراد حاضر در اتاق حواس‌ام پرت شده بود».

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

بعداً در سال 2017، آنها یافته‌های خود را منتشر کردند که نشان می‌دهد وقتی مادر درد آنها را مولد و هدفمند تفسیر می‌کند، این به احساسات مثبت مرتبط است و بهتر می‌توانند با آن کنار بیایند. در مقابل، اگر آنها احساساتی را که احساس می کردند به عنوان تهدید تعبیر می کردند، با احساسات منفی و احساس نیاز به کمک پزشکی برای تسکین درد مرتبط بود.

این من را به یاد سریال تلویزیونی ویکتوریا می اندازد. ملکه ویکتوریا یکی از اولین کسانی بود که از داروهای آرامبخش در حین زایمان استفاده کرد. در تلویزیون وقتی اولین زایمان او را به تصویر کشیدند، به محض شروع زایمان، می‌توانستید ببینید که او بسیار ترسیده بود و احساس خطر می‌کرد و می‌ترسید که بمیرد. آنها به او نشان دادند که درد شدیدی همراه با آن ترس دارد.

محیط اجتماعی

محیط اجتماعی شما، از جمله ارائه دهندگان مراقبت، خانواده، و کارکنان بیمارستان می تواند تا حد زیادی بر درک درد شما تأثیر بگذارد. به عبارت دیگر، تعاملات اجتماعی شما در طول زایمان می تواند بر وضعیت ذهنی شما تأثیر بگذارد، که سپس بر افکار و احساسات شما تأثیر می گذارد، که سپس منجر به تأثیرگذاری بر نحوه تفسیر درد شما می شود. تعاملات اجتماعی ممکن است باعث شود که درد خود را قابل کنترل و سازنده یا غیرقابل کنترل، ترسناک و تهدیدکننده تفسیر کنید. این بدان معناست که گفتار و کردار افرادی که با افراد زحمتکش در تعامل هستند، این قدرت را دارد که بر نحوه درک درد آنها تأثیر بگذارد.

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت 

دکتر نگار غلامعلی پور | بهترین متخصص زنان و زایمان رشت | بهترین متخصص زنان،زایمان و نازایی رشت

اثر Nocebo (ایده های از پیش تعیین شده)

محققان همچنین چیزی به نام اثر nocebo را توصیف کرده اند. احتمالا اکثر شما با اثر دارونما آشنا هستید، یعنی زمانی که چیزی مصرف می کنید و نتیجه خوبی را پیش بینی می کنید، بنابراین اثرات خوبی را تجربه می کنید. در مقابل، اثر nocebo شما را به پیش‌بینی یک اثر بد سوق می‌دهد و سپس یک اثر بد را تجربه می‌کنید. از نظر درد هنگام زایمان، به این معنی است که در برخی از سطوح، میزان دردی را که انتظار دارید تجربه کنید، تجربه می کنید.

با تمرکز فرهنگی زیاد و ترس در مورد درد و زایمان، ما واقعاً می‌توانیم مردم را به این فکر کنیم که درد بیشتری در زایمان تجربه کنند، بنابراین آنها را به تجربه درد بیشتر در هنگام زایمان سوق دهیم.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
پزشک برای تشخیص واژینوز باکتریایی چه اقداماتی انجام می دهد؟
نوشتهٔ بعدی
چند نفر زایمان بدون درد را تجربه می کنند؟

نوشته‌های تازه

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 679
  • 169
  • 5,486
  • 16,115
  • 164,872
  • اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳
فهرست