خطرات داروهای باروری

خطرات داروهای باروری

خطرات داروهای باروری چقدر است؟

خطرات داروهای باروری

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

استفاده از داروهای باروری با خطراتی همراه است، از جمله:

خطرات داروهای باروری بارداری با چند قلو. داروهای خوراکی خطر نسبتاً کم چندقلوها (کمتر از 10٪) و بیشتر خطر دوقلوها را دارند. شانس شما با داروهای تزریقی تا 30 درصد افزایش می یابد. داروهای باروری تزریقی نیز خطر اصلی سه قلو یا بیشتر را دارند.
به طور کلی، هر چه تعداد جنین های بیشتری را حمل کنید، خطر زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و مشکلات بعدی رشد بیشتر می شود. گاهی اوقات، اگر تعداد فولیکول های زیادی ایجاد شود، تنظیم داروها می تواند خطر چندقلوزایی را کاهش دهد.

سندرم تحریک بیش از حد تخمدان (OHSS). تزریق داروهای باروری برای القای تخمک گذاری می تواند باعث OHSS شود که نادر است. علائم و نشانه‌هایی که شامل تخمدان‌های متورم و دردناک است، معمولاً بدون درمان از بین می‌روند و شامل درد خفیف شکم، نفخ، تهوع، استفراغ و اسهال می‌شود.

ممکن است شکل شدیدتری از OHSS ایجاد شود که می‌تواند باعث افزایش سریع وزن، بزرگ شدن تخمدان‌های دردناک، مایع در شکم و تنگی نفس شود.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر  خطرات داروهای باروری  ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

خطرات داروهای باروری

خطرات طولانی مدت تومورهای تخمدان. بیشتر مطالعات روی زنانی که از داروهای باروری استفاده می کنند نشان می دهد که خطرات درازمدت کمی وجود دارد. با این حال، چند مطالعه نشان می دهد که زنانی که به مدت 12 ماه یا بیشتر از داروهای باروری بدون بارداری موفق استفاده می کنند، ممکن است در معرض خطر افزایش تومورهای مرزی تخمدان در آینده باشند.

خطر ابتلا به تومورهای تخمدان در زنانی که هرگز باردار نمی شوند، بیشتر است، بنابراین ممکن است به جای درمان، به مشکل زمینه ای مرتبط باشد. از آنجایی که میزان موفقیت معمولاً در چند دوره اول درمان بیشتر است، ارزیابی مجدد مصرف دارو هر چند ماه یکبار و تمرکز بر روی درمان هایی که بیشترین موفقیت را دارند مناسب به نظر می رسد.

جراحی برای بازگرداندن باروری

چندین روش جراحی می تواند مشکلات را اصلاح کند یا باروری زنان را بهبود بخشد. با این حال، این روزها به دلیل موفقیت درمان های دیگر، درمان های جراحی برای باروری نادر است. آنها عبارتند از:

جراحی لاپاراسکوپی یا هیستروسکوپی. جراحی ممکن است شامل اصلاح مشکلات آناتومی رحم، برداشتن پولیپ‌های آندومتر و برخی از انواع فیبروم‌هایی باشد که حفره رحم را بد شکل می‌دهند، یا از بین بردن چسبندگی‌های لگنی یا رحمی.
جراحی های لوله. اگر لوله های فالوپ شما مسدود یا پر از مایع است، پزشک ممکن است جراحی لاپاراسکوپی را برای برداشتن چسبندگی، گشاد کردن لوله یا ایجاد دهانه لوله جدید توصیه کند. این جراحی نادر است، زیرا نرخ بارداری معمولا با لقاح آزمایشگاهی (IVF) بهتر است. برای این جراحی، برداشتن لوله های شما یا انسداد لوله های نزدیک به رحم می تواند شانس بارداری شما را با IVF افزایش دهد.

کمک باروری
متداول ترین روش های کمک باروری عبارتند از:

تلقیح داخل رحمی (IUI). در طول IUI، میلیون ها اسپرم سالم در حوالی زمان تخمک گذاری در داخل رحم قرار می گیرند.
فناوری کمک باروری این شامل بازیابی تخمک های بالغ، لقاح آنها با اسپرم در ظرفی در آزمایشگاه و سپس انتقال جنین ها به داخل رحم پس از لقاح است. IVF موثرترین فناوری کمک باروری است. چرخه IVF چندین هفته طول می کشد و نیاز به آزمایش خون مکرر و تزریق روزانه هورمون دارد.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر  خطرات داروهای باروری  ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

خطرات داروهای باروری

خطرات داروهای باروری

خطرات داروهای باروری

مقابله با ناباروری می تواند از نظر جسمی و روحی خسته کننده باشد. برای مقابله با فراز و نشیب های آزمایش و درمان ناباروری، این استراتژی ها را در نظر بگیرید:

هر چه می توانید یاد بگیرید. از پزشک خود بخواهید مراحل درمان شما را توضیح دهد تا به شما و همسرتان در آمادگی کمک کند. درک این فرآیند ممکن است به کاهش اضطراب شما کمک کند.
به دنبال حمایت باشید. اگرچه ناباروری می تواند یک مسئله عمیقاً شخصی باشد، اما با شریک زندگی خود، اعضای نزدیک خانواده یا دوستان خود یا یک متخصص برای حمایت تماس بگیرید. بسیاری از گروه های پشتیبانی آنلاین به شما این امکان را می دهند که در مورد مسائل مربوط به ناباروری بدون شناسایی خود صحبت کنید.
ورزش کنید و رژیم غذایی سالم داشته باشید. حفظ یک برنامه ورزشی متوسط و خوردن غذاهای سالم می تواند دیدگاه شما را بهبود بخشد و شما را بر روی زندگی خود با وجود مشکلات باروری متمرکز کند.

گزینه های دیگر را در نظر بگیرید. هرچه زودتر در فرآیند درمان ناباروری گزینه های جایگزین – فرزندخواندگی، اسپرم یا تخمک اهدایی، یا حتی بچه دار نشدن را تعیین کنید. این می تواند اضطراب را در طول درمان کاهش دهد و در صورت عدم بارداری، ناامیدی را کاهش دهد.
آماده شدن برای قرار ملاقات شما
برای ارزیابی ناباروری، احتمالاً به پزشک متخصص در درمان اختلالاتی که مانع از باردار شدن زوج‌ها می‌شود (متخصص غدد تولید مثل) مراجعه خواهید کرد. پزشک شما احتمالاً می خواهد هم شما و هم همسرتان را ارزیابی کند.

برای آماده شدن برای قرار ملاقات:

چرخه های قاعدگی و علائم مرتبط با آن را برای چند ماه نمودار کنید. در یک تقویم یا یک دستگاه الکترونیکی، زمان شروع و توقف قاعدگی و نحوه ظاهر مخاط دهانه رحم را ثبت کنید. روزهایی را که شما و شریکتان رابطه جنسی دارید یادداشت کنید.

فهرستی از تمام داروها، ویتامین ها، گیاهان دارویی یا سایر مکمل هایی که مصرف می کنید تهیه کنید. دوزها و دفعات مصرف آنها را درج کنید.
مدارک پزشکی قبلی را همراه داشته باشید. پزشک شما می خواهد بداند چه آزمایشاتی انجام داده اید و چه درمان هایی را امتحان کرده اید.

دکتر نگار غلامعلی پور ، متخصص زنان و زایمان رشت که از خدمات تخصصی خانم دکتر  خطرات داروهای باروری  ، زایمان طبیعی و سزارین، اعمال زیبایی ترمیمی زنان، لابیاپلاستی ، نازایی و بسیاری از تخصص های دیگر می باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور همین جا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
علائم و علل ناباروری زنان
نوشتهٔ بعدی
درد حین مقاربت

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 178
  • 74
  • 3,664
  • 12,623
  • 160,137
  • فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
فهرست