پولیپ رحم چگونه تشخیص داده می شود؟

پولیپ رحم چگونه تشخیص داده می شود؟

پولیپ رحم چگونه تشخیص داده می شود؟

روش های متعددی برای تشخیص این بیماری وجود دارد که بسته به شرایط بیمار ممکن است راه های مختلفی برای افراد متفاوت در نظر گرفته شود. یکی از روش های تشخیص پولیپ رحم، معاینه لگنی است که در حین انجام آن، اگر توده ای به عنوان پولیپ رحم شناخته شود، امکان برداشتن آن نیز وجود دارد.

در ادامه برخی دیگر از روش های تشخیصی که برای این بیماری وجود دارد را بیان می کنیم.

سونوگرافی واژن

در این روش، امکان عکس برداری از بافت درونی رحم با وارد کردن لوله ای مخصوص به واژن بیمار، فراهم می شود. این تصاویر از طریق مانیتوری که پزشک در اختیار دارد قابل مشاهده می باشند.

هیستوسونوگرافی

این روش معمولا همراه با سونوگرافی واژن انجام می شود. به این ترتیب که پزشک در لوله ای که وارد واژن می نماید، محلولی از آب و نمک تزریق می کند که موجب بزرگ شدن رحم می گردد. با این کار دید بهتری می توان به این اندام داشت و در نتیجه تشخیص دقیق تری صورت می گیرد.

آندومتر

در این روش از ابزاری پلاستیکی و نرم استفاده می شود. سپس توسط آن از بافت رحم نمونه برداری می گردد و این نمونه ها به آزمایشگاه ارسال می شوند تا از لحاظ وخامت توده و ابتلا به سرطان مورد بررسی قرار گیرد. چرا که ممکن است برخی از پولیپ های رحم، سرطانی باشند.

هیستروسکوپی

در این روش هم لوله ای از راه واژن وارد رحم می شود که امکان دیدن داخل رحم را برای پزشک فراهم می آورد. چنانچه در حین تشخیص پولیپ رحم تشخیص داده می شود می توان اقدام به برداشتن آن کرد. از این روش برای نمونه برداری از پولیپ رحم نیز می توان استفاده کرد.

عکس برداری رنگی از رحم

این شیوه تشخیص با عنوان هیستروسالپنگوگرام (HSG) شناخته می شود که یک متخصص رادیولوژی می تواند آن را انجام دهد. نحوه انجام آن نیز به این صورت است که یک ماده رنگی مخصوص، در رحم و لوله های فالوپ تزریق می شود تا امکان مشاهده بافت های مختلف رحم و نواع و اندازه پولیپ های آن فراهم گردد.

کورتاژ تشخیصی

کورتاژ معمولا با جراحی امکان پذیر است. به این صورت که پزشک از ابزاری فلز ی که یک حلقه در انتهای آن قرار دارد، استفاده می کند و با تراشیدن دیواره های رحم، از داخل آن و پولیپ های رحم نمونه برداری می نماید. این پولیپ ها به منظور بررسی به آزمایشگاه های مربوطه ارسال می شوند تا شرایط بیمار تعیین گردد.


دکتر نگار غلامعلی پور متخص زنان زایمان و نازایی

دکتر نگار غلامعلی پور

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی 

آشنایی با خدمات خانم دکتر

دکتر نگار غلامعلی پور جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی می باشد. که با به کارگیری از جدیدترین روش ها و سابقه درخشانی که دارد، می تواند مشکلات مربوط به زنان و زایمان را تشخیص و مداوا نماید. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و یا به صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
پولیپ رحم چیست و چه علائمی دارد؟
نوشتهٔ بعدی
آیا امکان درمان پولیپ رحم وجود دارد؟

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 116
  • 60
  • 2,508
  • 9,649
  • 158,248
  • اسفند ۲۵, ۱۴۰۲
فهرست