عوارض زایمان سزارین در هشت ماهگی بر جنین چیست؟

عوارض زایمان سزارین در هشت ماهگی

عوارض زایمان سزارین در هشت ماهگی

نوزادی که از طریق سزارین در هشت ماهگی به دنیا آمده است ممکن است مشکلات عنوان شده در زیر را داشته باشد:

– مشکلات ریوی
– آسم
– مشکلات تغذیه‌ای
– مشکلات گوارشی
– خونریزی داخل مغزی
– عفونت‌های بیمارستانی به علت بستری شدن در بیمارستان
– زمانی که نوزاد در دستگاه است به دلیل نبود پوشش، امکان انتقال عفونت زیاد است همچنین در هنگام تعویض سرم نیز ممکن است کودک به عفونت مبتلا شود.
– به دلیل بستری بودن نوزاد در بیمارستان امکان ابتلا به عفونت بیمارستانی، تنفسی و مغزی وجود دارد.
– مشکلات قلبی، عروقی و کلیوی
– کم‌خونی
– چنین نوزادی وقتی که بزرگ می شود ، ممکن است مشکلات بینایی و عقب‌افتادگی ذهنی و تحصیلی را داشته باشد
– مشکلات شنوایی از دیگر مشکلاتی است که ممکن است برای نوزادان نارس به وجود آید.

مشکلات نوزادانی که نارس به دنیا می‌آیند

معمولاً نوزادانی که پیش از موعد تعیین شده به دنیا می آیند مشکلاتی را خواهند داشت یکی از این مشکلات اندام های نارس است، کامل نشدن اندام های نوزاد به این موضوع بستگی دارد که در کدام یک از زمان های تعیین شده به دنیا آمده باشد قبل از ۳۲ هفتگی یا بین فاصله ۳۲ تا ۳۷ هفتگی از بارداری. اندامهای که ممکن است شکل نگرفته باشند در این دو گروه متفاوت هستند در بعضی ها کلیه، ریه، کبد، سیستم گوارشی نمی توانند شیر را به راحتی حضم کند بنابراین در تغذیه آنها باید خیلی دقت به خرج داده شود و تغذیه از راه سرم به بدن آنها وارد می شود.

بعد از طی شدن مدتی اندک با شیر مادر تغذیه می شوند و میزان حجم شیر مادر روز به روز افزایش یافته تا کالری مورد نیاز بدن نوزاد فقط از شیر مادر تامین شود. به طور کلی این نوزادان باید در بخش مراقبت های ویژه نوزادان قرار بگیرند تا وزنشان به میزان مطلوب که ۲ کیلوگرم است برسد، هنگامی که به وزن ۲ کیلوگرم رسیدند تقریباً می‌توان گفت که دیگر مشکلی ندارند و به سلامت کامل رسیده اند.

 

برای چه مادرانی احتمال زایمان سزارین در هشت ماهگی وجود دارد

سزارین در هشت ماهگی ممکن است برای مادرانی که مواد مخدر دخانیات یا مشروبات الکلی مصرف کرده اند اتفاق بیفتد معمولاً برای مادرانی که این شرایط را تجربه کرده اند نسبت به سایرین احتمال وجود نوزاد نارس بیشتر است. همچنین زنانی که در زیر سنین ۱۸ یا بالای ۳۰ سال زایمان داشتند ممکن است نوزادشان نارس باشد. شرایط دیگری که ممکن است زایمان در هشت ماهگی را در پی داشته باشد تعداد بالای فرزندان یک مادر است زیرا در این صورت دهانه رحم زودتر باز میشود و امکان تولد نوزاد زودتر از موعد تعیین شده وجود دارد.

همچنین در شرایطی که مادران فعالیت های سنگین و نامناسب را انجام داده‌اند ممکن است احتمال زایمان زودرس برای آنها وجود داشته باشد؛ برای مثال عزیزان در ایام نوروز توجهی به بارداری شان ندارند فعالیت‌های سنگینی را انجام می دهند، بنابراین به مادرانی که قصد بارداری دارندتوصیه می شود که به مراقبت‌های قبل از بارداری و همچنین در زمان بارداری بیشتر از هر زمانی اهمیت دهند تا نوزادشان به موقع و سالم به دنیا بیاید .


 

دکتر نگار غلامعلی پور متخص زنان زایمان و نازایی

دکتر نگار غلامعلی پور

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی 

آشنایی با خدمات خانم دکتر

دکتر نگار غلامعلی پور جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی می باشد. که با به کارگیری از جدیدترین روش ها و سابقه درخشانی که دارد، می تواند مشکلات مربوط به زنان و زایمان را تشخیص و مداوا نماید. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و یا به صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
زایمان سزارین در هشت ماهگی
نوشتهٔ بعدی
روشهای تشخیص انسداد لوله های رحمی

نوشته‌های تازه

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 115
  • 73
  • 2,328
  • 9,595
  • 158,051
  • اسفند ۲۵, ۱۴۰۲
فهرست