روشهای تشخیص انسداد لوله های رحمی

روشهای تشخیص انسداد لوله های رحمی

روشهای تشخیص انسداد لوله های رحمی:

تشخیص انسداد لوله های رحمی فالوپ ممکن است دشوار باشد. لوله ها می توانند باز و بسته شوند، بنابراین تشخیص مسدود بودن یا فقط بسته بودن همیشه آسان نیست. سه آزمایش اصلی برای تشخیص لوله های فالوپ مسدود شده وجود دارد:

هیستروسالپلنگوگرافی (HSG) نوعی اشعه ایکس است که برای بررسی داخل لوله های رحمی برای کمک به تشخیص انسداد استفاده می شود. در حین HSG، پزشک رنگی را به رحم و لوله های رحمی وارد می کند. این رنگ به پزشک کمک می کند تا قسمت بیشتری از لوله های رحمی شما را در اشعه ایکس ببیند. HSG معمولاً در مطب پزشک انجام می شود. این باید در نیمه اول چرخه قاعدگی شما انجام شود. عوارض جانبی نادر است، اما نتایج ممکن است مثبت کاذب باشد.
سونوگرافی آزمون شناخته شده به عنوان یک sonohysterogram. این آزمون بسیار شبیه به آزمایش HSG است. با این تفاوت که در این آزمایش، از امواج صوتی برای ایجاد تصویری از لوله های رحمی استفاده می کند.

 

جراحی سوراخ کلید، معروف به لاپاراسکوپی. یک جراح یک برش کوچک در بدن ایجاد می کند و یک دوربین کوچک را برای گرفتن عکس از لوله های رحمی از داخل آن عبور می دهد.
لاپاراسکوپی دقیق ترین آزمایش برای تشخیص لوله های مسدود شده است. با این حال، پزشکان ممکن است این آزمایش را به عنوان تشخیص زودهنگام توصیه نکنند زیرا تهاجمی است و نمی تواند مشکل را درمان کند.

یک پزشک ممکن است بتواند تشخیص احتمالی را بر اساس سابقه پزشکی بررسی کند. به عنوان مثال، ممکن است زنی در گذشته دچار انفجار آپاندیس شده باشد. اگر زن در بارداری مشکل داشته باشد، این می تواند انسداد لوله های رحمی را به عنوان علت احتمالی نشان دهد.


 

دکتر نگار غلامعلی پور متخص زنان زایمان و نازایی

دکتر نگار غلامعلی پور

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی 

آشنایی با خدمات خانم دکتر

دکتر نگار غلامعلی پور جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی می باشد. که با به کارگیری از جدیدترین روش ها و سابقه درخشانی که دارد، می تواند مشکلات مربوط به زنان و زایمان را تشخیص و مداوا نماید. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و یا به صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوشتهٔ پیشین
عوارض زایمان سزارین در هشت ماهگی بر جنین چیست؟
نوشتهٔ بعدی
عفونت واژن و روش های درمان

صفحه اینستاگرام دکتر نگار غلامعلی پور

اطلاعات تماس:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، روبروی آتیه، مجتمع نیک، بالای داروخانه دکتر مرزبان، خیابان میخک، کوچه دوم پلاک ۲۰، طبقه ی ۴ واحد۷
01332118459 09103224904

آمار بازدید سایت

  • 76
  • 34
  • 3,307
  • 11,208
  • 159,233
  • فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
فهرست