تفاوت های زگیل و تبخال تناسلی

تا حدودی با تبخال و زگیل تناسلی در مقالات قبل آشنا شدیم و گویا در ظاهر، تفاوت چندانی با هم ندارند. در این بخش می خواهیم به صورت جزئی تر تفاوت آن ها را در برخی موارد بیان کنیم.

علائم

زگیل های تناسلی معمولا علائم خاصی ندارند اما تبخال های تناسلی، به صورت زخم و تاولی که همراه با خارش و درد است، بروز می کنند.

شیوه تشخیص

برای تشخیص زگیل تناسلی گاهی از روش معاینه و گاهی هم از برخی آزمایش ها استفاده می شود که معمولا با پاپ اسمیر انجام می گیرد. اما برای بررسی تبخال تناسلی و تشخیص آن از معاینه بدنی و گاهی کشت ویروسی استفاده می شود.

نحوه درمان

درمورد درمان تبخال و زگیل تناسلی باید بگوییم که این ویروس ها خودشان درمان نمی شوند اما می توان زگیل و تبخال ناشی از آن ها را با دارو، درمان نمود. زگیل ها با استفاده از لیزر نیز قابل درمان می باشند.

جمع بندی

با وجود شباهت بسیاری که بین تبخال و زگیل تناسلی وجود دارد دریافتیم که دو مشکل جدا از هم می باشند و برای تشخیص آن ها بهتر است به پزشک متخصص مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که کنترل هر چه بهتر و بیشتر این مشکلات می تواند تا حد زیادی در کم خطر بودن آن ها موثر باشد و اگر به آن ها بی توجهی کنید، می توانند خطراتی مانند سرطان های مربوط به اندام تناسلی ایجاد کنند.

دکتر نگار غلامعلی پور متخص زنان زایمان و نازایی

دکتر نگار غلامعلی پور

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی

آشنایی با خدمات خانم دکتر

دکتر نگار غلامعلی پور جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی می باشد. که با به کارگیری از جدیدترین روش ها و سابقه درخشانی که دارد، می تواند مشکلات مربوط به زنان و زایمان را تشخیص و مداوا نماید. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و یا به صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه نمایید.

با تبخال تناسلی و نشانه های آن آشنا شوید
عفونت های منتقله از راه جنسی STI

آذربایجان غربی، تکاب، خیابان انقلاب، روبروی بیمارستان شهدا، کوچه هلال احمر، جنب داروخانه دکتر محمدیان

• شهریور ۲۸, ۱۴۰۰